بستن

تونل شهدای خلیج فارس: حرکت از نو

هفت‌برکه (گریشنا): بعد از چهار سال توقف پروژه ساخت تونل بالنگستان، فاز دوم این تونل با نام تازه‌ی «تونل شهدای خلیج‌ فارس» کلنگ خورد.

به گزارش مسئول دفتر فرماندار گراش، هفتم شهریورماه، فاز دوم تونل شهدای خلیج فارس با حضور معاون امور هماهنگی استانداری فارس، فرماندار گراش، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات و نهادهای دولتی در ششمین روز از هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

تونل خلیج فارس در مسیر ارد به فداغ باعث حذف گردنه‌ی حادثه‌خیز بالنگستان خواهد شد و در نهایت شهرهای گراش، لار و اوز را به دریا و منطقه اقتصادی عسلویه و پارس جنوبی وصل خواهد کرد.

خلیل رضائیان، معاون امور هماهنگی استانداری فارس، در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه با بیان این که اجرای این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: «کوتاه شدن مسیر و حذف نقاط حادثه‌خیز از مهم‌ترین مسائل در اجرای این پروژه است. فاز دوم پروژه تونل شهدای خلیج فارس با اعتبار اولیه ۸ میلیارد تومان و مدت قرارداد ۱۵ ماه وارد مرحله اجرایی شد.»

فرماندار گراش نیز در این مراسم گفت: «یکی از خواسته‌های مهم و بحق مردم گراش و بخش مرکزی این شهرستان، بهره‌برداری از این پروژه است.» فرودی با تشریح عملکرد دولت در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان گراش، اظهار داشت: «مجتمع اداری، جاده چک‌چک و تونل شهدای خلیج فارس سه پروژه مهم در حوزه شهرستان گراش است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات و حمایت‌های مالی، شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.»

فرماندار گراش ضمن تقدیر از حضور معاون هماهنگی استانداری فارس و مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، از حمایت‌های استاندار فارس، معاونین استانداری، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد. وی با اشاره به اینکه در حوزه راه‌سازی گام‌های خوبی در شهرستان گراش برداشته شده، بر ضرورت اجرای پروژه راه محور ارد – مز و بهسازی جاده‌های مواصلاتی روستایی تاکید کرد.

محمدرضا باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، نیز در سخنرانی کوتاهی گفت: «اجرای عملیات تونل شهدای خلیج فارس از اولویت‌های پروژه اداره کل راه و شهرسازی لارستان است که با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان، فاز دوم آن در مدت زمان ۱۵ ماه عملیاتی شده است. با احداث این تونل ۱۲ کیلومتر از مسیر حذف خواهد شد.»

قرارداد تونل بالنگستان در ۲۰ آذرماه سال ۱۳۸۹ با شرکت مشاور پاسار بسته شد و شرکت کران دریا پیمانکار این طرح بود. این پروژه قرار بود ۳۶ ماهه به پایان برسد.  اما تنها ۱۵ درصد پروژه یعنی ۸۰ متر مربع از طول ۸۶۰ متری تونل در فاز نخست کار شده است. خلیل رضاییان معاون امور هماهنگی استانداری فارس، در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم پیش‌بینی کرد اجرای این پروژه ۲۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

Tonel Balangstan6

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

  1. از جناب نماینده درخواست تونل مسیر صحرای باغ به گراش داریم
    بین روستاهای خلور و دهمیان صحرای باغ فاصله ۹۰ کیلومتری به ۱۵ کیلومتر میرسد و یکی از شاه راهای اصلی کشور به شمار می اید
    ۱-کوتاه شدن مسیر مواصلاتی بین صحرای باغ و منظقه بستک به شهرستان گراش
    ۲-با توجه با توجه به افتتاح قریب الوقوع جاده خور جناح بستک به لنگه در صورت افتتاح این تونل مسیر گراش به بنادر خیلی نزدیک میشود و از لحاظ اقتصادی عام المنفعه هست برای کل مردم منظقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top