بستن

بهورزان، خادمان خط مقدم نظام سلامت

روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش:‌ بی‌شک یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل موفقیت نظام سلامت، توجه به نظام شبکه‌ای است که در آن خانه بهداشت به عنوان اولین و اصلی‌ترین سطح ارائه خدمات بهداشتی، جهت پیشگیری نوع اول قرار گیرد و اگر هم به صورت محدود به درمان توجه دارد، باز هم در راستای پیشگیری است.

به همین لحاظ یکی از ارکان موفقیت نظام سلامت کشور، بهورزان عزیز هستند، چرا که بیشترین بار مسئولیت نظام سلامت بر دوش این بزرگواران است. این بهورز است که از میان مردم انتخاب شده و با فراگیری مطالب بهداشتی، به مردم خدمت می‌کند. مردم او را به عنوان پزشک روستا قبول دارند. امروز در همه جای دنیا نام «بهورز» BEHVARZ نام شناخته‌شده‌ای است که ترجمه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است و این حاصل سال‌ها تلاش و کوشش بهورزان است.

جمهوری اسلامی ایران بنا به سیاست‌های عدالت‌محور خود طی سه دهه تلاش، به دست‌آوردهای مهمی در ارتقاء سلامت جامعه به ویژه در مناطق محروم و روستایی دست یافته است که در پرتو استقرار نظام  شبکه‌های بهداشت و درمان و تلاش بی‌وقفه مسئولان و تلاشگران عرصه سلامت، با یاری خداوند متعال نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی به چنان نتایج درخشانی دست یافت که امروزه به یکی از الگوهای معتبر جهانی تبدیل شده است.

بی‌تردید بهورزان به عنوان سنگرداران خط اول ارائه خدمات در دستیابی به این موفقیت‌ها نقشی بی‌بدیل داشته‌اند و در گذشته و حال نقش بسیاری مهمی در همه پیشرفت‌های نظام سلامت داشته و دارند و نتیجه تلاش این عزیزان در همه عرصه‌ها مشهود است.

۱۲ شهریور، روز بهورز، را به همه این تلاش‌گران بی‌نام و نشان عرضه سلامت تبریک می‌گوییم و زحمات آن‌ها را ارج می‌نهیم و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

Behdasht Fedagh

 

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top