بستن

جلسه ۹۰۰: جشن بیست سالگی انجمن شاعران و نویسندگان گراش

هفت‌برکه (گریشنا): در ۲۰ سال گذشته، ۸۹۹ جلسه انجمن شاعران و نویسندگان برگزار شده است. نهصدمین جلسه این انجمن در آستانه روز شعر، پنجشنبه ۲۵ شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، نهصدمین جلسه انجمن شاعران و نویسندگان گراش با حضور مهمانانی از شهرهای شیراز، بندرعباس، جهرم، لار و اوز در سالن سینما فرهنگ گراش برگزار می‌شود. این برنامه ساعت ۵ پسین روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه آغاز خواهد شد. در برگزاری جلسه نهصد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، انجمن شاعران و نویسندگان گراش را یاری می‌کنند.

محمد خواجه‌پور، سردبیر انجمن شاعران و نویسندگان، این انجمن را ماندگارترین انجمن فرهنگی هنری در منطقه می‌داند: «انجمن شاعران و نویسندگان گراش سال ۱۳۷۶ کار خود را شروع کرد و در طی بیست سال گذشته، جلسات آن به صورت منظم برگزار شده است. از حدود ۱۵ سال پیش جلسات انجمن هر هفته عصر پنجشنبه همراه با انتشار نشریه الف برگزار می‌شود. انجمن‌های ادبی و هنری زیادی در گراش و شهرهای اطراف فعالیت داشته و دارند، اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند این همه سال دوام بیاورند و جلسات هفتگی داشته باشند.»

خواجه‌پور در مورد جلسه ۹۰۰ انجمن گفت: «ما هر صد جلسه یک جشن برای انجمن برگزار می‌کنیم. در این جلسه هم کارنامه دو ساله انجمن را بازخوانی می‌کنیم و هم از کسانی که در طی این مدت تلاش کرده‌اند تقدیر می‌کنیم. البته جلسات سده انجمن در واقع بهانه‌ای است که از دوستان هنرمند گراش و شهرهای دیگر دعوت کنیم و نشستی صمیمی داشته باشیم.»

سردبیر انجمن شاعران و نویسندگان گراش در مورد خروجی فعالیت ۲۰ ساله انجمن گفت: «هدف اصلی ما از اول این بود که محلی باشد تا شاعران و نویسندگان آثار خود را عرضه کنند، انتشار الف باعث شده است که ما آرشیو کاملی از آثار بیشتر شاعران و نویسندگان گراش داشته باشیم. این آثار بعد از جلسه ۹۰۰ در قالب چند کتاب منتشر خواهد شد. البته خروجی اصلی انجمن اعضای آن است که افراد زیادی کار خود را انجمن شروع کردند و بعد ادبیات را به صورت جدی یا آکادمیک دنبال کردند یا این که وارد حوزه‌های دیگر کاری و اجتماعی شدند، و همیشه از تاثیر انجمن بر خود یاد می‌کنند. مثلا یکی از ننایج مشهود این است که بیشتر فعالان مطبوعاتی گراش، دوره‌ای را در انجمن عضویت داشته‌اند.»

شاعر کتاب «سیب سرخ دل من» از علاقه‌مندان ادبیات و هنر برای جلسه ۹۰۰ دعوت کرد: «حضور در جلسه برای همه علاقه‌مندان به ادبیات آزاد است. همچنین در کنار این جلسه، عضوگیری دوره جدید انجمن نیز برگزار می‌شود. بعد از ۲۰ سال خیلی از اعضای انجمن از فضای ادبیات دور شده‌اند و دوست‌ داریم جوانان و نوجوانان بیشتری را در جلسه‌های دوره بعد انجمن شاعران و نویسندگان گراش ببینیم.»

anjoman900

1 نظر

  1. سلام و خسته نباشید به گردانندگان خوش ذوق و عزیز سایت
    امیدوارم جشن نهصد به خوبی برگزار بشه و اگر خدا بخاد من هم در کنار دوستان جان حضور پیدا کنم.
    یه تشکر ویژه هم از طراح پوستر جشن ۹۰۰ دارم. به نظر میرسه واژه ها قصد دارن به کمک حقیقت نیمه ی اصلی زندگی رو از قعر تاریکی بیرون بکشن و این میسر نیست مگر به کمک فعالیتهایی مثل فعالیت انجمن گراش!
    دوستون دارم و به امید دیدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top