بستن

۵ سکه برای «سفر از اول تا آخر دنیا»

هفت‌برکه (گریشنا): محمدامین نوبهار با سفرنامه سیستان، برگزیده‌ی سومین جشنواره ملی گردشگری حلال شد.

روز شنبه، ۱۶ شهریورماه، آیین اختتامیه سومین جشنواره مشارکت ملی با رویکرد «گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی» با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هتل پارس مشهد برگزار شد. در این برنامه برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره شامل ایده، سفرنامه، عکس و فیلم معرفی شدند.

در بخش سفرنامه‌نویسی این دوره جشنواره، سفرنامه «از اول تا آخر دنیا» نوشته‌ی محمدامین نوبهار به مقام دوم دست یافت. این سفرنامه درباره‌ی سفر اخیر این نویسنده جوان به منطقه سیستان بود.

img_1576

نوبهار درباره‌ی این سفرنامه می‌گوید: «اوایل مردادماه ۹۵ به همراه گروه جهادی السابقون تهران برای آموزش به دانش‌آموزان محروم به منطقه سیستان رفتیم و هشت روز در شهرستان‌های زابل، هامون و نیمروز مستقر شدیم. سفرنامه «از اول تا آخر دنیا» روایت این هشت روز معاشرت با مردم خون‌گرم و صبور است.»

تندیس جشنواره، لوح سپاس، ۵ سکه بهار آزادی و ده میلیون تومن وام با کارمزد ۴ ٪ جوایز این جشنواره بود که امین نوبهار در شهر مشهد آن را از دست معاون رییس‌جمهور دریافت کرد.

از این نویسنده، پیش از این، سفرنامه شهرهای بروجرد و آبدانان با عنوان‌های «چاکر شما گودرزی» و «در دامن آوبانو» در ماهنامه شهرت، منتشر شده بود و سفرنامه «از اول تا آخر دنیا» سومین سفرنامه‌ی منتشر شده‌ی او است. نوبهار می‌گوید: «در این سفرها به دنبال شهرهایی بودم که به عنوان شهر توریستی شناخته نمی‌شود و بیشتر ارتباط با مردم و جامعه مد نظرم بود.» نوبهار تاکنون به ۱۶ استان سفر کرده و در نظر دارد سفرنامه‌های خود را در قالب یک کتاب منتشر کند.

گفتنی است نوبهار عضو گروه نویسندگان نشریات موسسه هفت‌برکه گراش و مدیر تحریریه مجله هیمه است. او نوشتن را از نشریه الف در سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است. سردبیری خبرنامه باشگاه زیست‌شناسی از دیگر فعالیت‌های اوست.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top