بستن

همصدایی خیرین برای جشن عاطفه‌ها

هفت برکه (گریشنا): با نزدیک شدن به مهر و ایام بازگشایی مدرسه‌ها اعضای کمیته برگزاری جشن عاطفه‌ها برای هر چه بهتر انجام شدن جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی برای شور و مشورت دور یک میز نشستند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه: این جلسه بیستم شهریور ماه به ریاست فرسوده، معاون فرماندار در فرمانداری شهرستان برگزار شد. دعوت مردم به مهربانی و نوع‌دوستی و کمک به خانواده‌‌های بی‌بضاعت در آستانه بازگشایی مدارس، مقدمه‌ی صحبت‌های فرسوده در شروع جلسه بود. او در ادامه گفت: «در این ایام همه‌ی ادارات، موسسات خیریه، مساجد و پایگاه‌های بسیج و مقاومت می‌بایست با هم هماهنگ و همکاری لازم را داشته باشند تا این جشن مانند سال قبل با شکوه و به نحو احسن انجام شود.»

۵۰ میلیون هدیه مردم در جشن عاطفه‌ها

شهابی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گراش با اشاره به این که پارسال در کل چهارصد و نود میلیون ریال کمک‌های نقدی و جنسی در جشن عاطفه‌ها در سطح شهرستان جمع‌آوری شد، گفت: «امسال جشن عاطفه‌ها به صورت سراسری در بیست و پنجم شهریور و در مدارس در تاریخ دهم مهر ماه برگزار می‌شود. سیصد دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که می‌بایست تا پایان جشن عاطفه‌ها به هر کدام از آن‌ها تا سقف دویست هزار تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شود. در حال حاضر دویست کارت هدیه نقدی به مبلغ هر کدام صد هزار تومان برای توزیع بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت آماده شده است و قرار است صد کارت هدیه دیگر نیز جمع‌آوری شود. البته این منهای تعداد دانش‌آموزان بی‌بضاعتی است که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.»

او همچنین به هماهنگی بین ارگان‌ها و موسسات خیریه برای یک کاسه شدن کمک‌ها تاکید داشت.

gashen-atefeha1

مصطفی معتمدی که به نمایندگی از آموزش و پرورش در این جلسه حضور داشت با اطمینان از این موضوع که مبالغ جمع‌آوری شده قطعا در مدارس بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع خواهد شد، گفت:« ما آمادگی کامل برای اجرای جشن عاطفه‌ها را داریم و حتی مبالغی را به صورت داوطلبانه برای کمک به دانش‌آموزان مستحق از خیرین جمع‌آوری خواهیم کرد.»

شهابی در جواب به معتمدی در مورد کمک به دانش‌آموزانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند اما به تشخیص مدیر مستحق شناخته شده‌اند، اظهار داشت:« مدیران مدارس در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند کمک کند.»

کمک‌های نهادی خیریه مردمی

عبدالکریم جعفری، مسئول مرکز نیکوکاری حضرت ولی‌عصر(عج) و خیریه‌ی عنیبه نیز با اشاره به تهیه‌ی دویست کارت صد هزار  تومانی برای هر دانش‌آموز به مبلغ کل بیست میلیون تومان گفت: «توزیع این کارت‌ها نیاز به ارائه معرفی‌نامه از آموزشگاه دارد.»

رحمت مهیایی، مدیر عامل موسسه خیریه امام علی(ع) شهرستان نیز در این جلسه تصریح می‌کند: «دویست بسته نوشت‌افزار، شامل شش دفتر، شش عدد خودکار، چهار عدد مداد سیاه، سه عدد تراش، چهار عدد پاک‌کن، یک عدد خط‌کش، یک جعبه مداد رنگی و صد قواره پارچه چادری برای دانش‌آموزان دختر، صد تخته پتو، صدو پنجاه عدد حوله، دویست جفت کفش و صد کیف مدرسه به ارزش بیست و پنج میلیون تومان برای توزیع بین دانش‌آموزان آماده شده است.»

در ادامه نمایندگان حوزه‌ی علیمه، پایگاه‌های مقاومت، مساجد، اداره تبلیغات برای اجرای بهتر این مراسم قول همکاری دادند.

فضلی، بخشدار مرکزی نیز بر اهمیت هم‌پوشانی نداشتن مراکز خیریه در توزیع کمک‌ها، نحوه و نوع جذب کمک‌ها و خرید کالای ایرانی و اسلامی تاکید کرد. و سجادی، بخشدار ارد نیز به توزیع عادلانه کمک‌ها در سطح شهرستان و بخش‌های مرکزی و ارد اشاره داشت.

gashen-atefeha

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top