بستن

کامنت‌دونی: سهم خیرین و دولت از عمران گراش چقدر است؟

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، از این به بعد بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

 

زیر خبر کامنت‌دونی: هفته‌ی روابط عمومی شهرداری!

نوشته شده در ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: در کامنت‌دونی هفته گذشته، پاسخ‌گویی روابط عمومی‌ها به‌خصوص روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش به بهانه تشکر از آنها پررنگ شده بود. همین باعث شد این خبر نیز به یکی از پربازدیدترین خبرهای هفته تبدیل شود و نظرات زیادی زیر آن درج شود. جواب‌های روابط عمومی شهرداری به سوالات، می‌تواند برای بقیه شهروندان نیز مفید باشد.

خیابانچی: روابط عمومی شهرداری، لطفا در مورد اجرای نامناسب خیابان «دروازه» توضیح بدن که چرا این خیابان، جدول، محل پیاده‌رو و محل کاشت درخت نداره؟ کی قرار هست این خیابان درست بشه و به چرخه ترافیک شهری برگرده؟

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش: با سلام. خیابان دروازه برای این که بخواد پیاده‌رو و درختکاری داشته باشه نیاز به عقب‌نشینی داشته که این امر اتفاق نیفتاده. در حال حاضر شهرداری برای سهولت در عبور و مرور وسائط نقلیه از گریتینگ (پوشش محافظ جداول) استفاده کرده و اتومبیل بدون اینکه وارد جداول بشه عبور می کنه.

حسین: از شهرداری تقاضا داریم لطفا لطفا لطفا، کوچه کریمیان که در طرح قرار دارد مورد رسیدگی قرار بگیرد و سریع‌تر خانه‌های قدیمی را مجبور به عقب‌نشینی کنند و مطمئنا بدون مدیریت شهرداری این کار اقدام‌پذیر نیست. با انجام این امر نه تنها از بار ترافیکی خیابان امام کاسته، بلکه باعث درآمدزایی شهرداری از طریق تغییر کاربری خود به خودی به منطقه تجاری، می‌شود.

روابط عمومی شهرداری: صحبت شما کاملا بجا و متین. شهرداری و شورای اسلامی شهر هم هدفش همینه که بشه زودتر به این خیابان رسیدگی کرد و بر همه هم مشخصه که در مواقع خاص و راهبندان‌های خیابان امام این خیابان مسیر تردد و عبور و مرور اصلی بوده و هست. منتها بحث عقب‌نشینی یکم سخته و تا همکاری اهالی نباشه نمی‌شه. با زور هم که نمی‌شه مجبور کرد برادر من. پیشنهاد می‌کنم یکی دو تا از اهالی به نمایندگی از بقیه تشریف بیارن شهرداری و یا شورای شهر تا راحت‌تر بشه مذاکره کرد.

کاکتوس: از شهرداری محترم عاجزانه خواهشمندیم یه فکری به حال خیابان شهیدان عظیمی یا همان خیابان مسجد ولی‌عصر تا مسجد مهدیه بکنند که واقعا با توجه به پر رفت و آمد بودن ماشین‌ها، تنگی خیابان، آسفالت افتضاح، عدم وجود جدول که باعت می‌شه وقتی بارون میاد مخصوصا تو زمستون به معنای واقعی دریاچه درست می‌شه و عبور عابر پیاده واقعا سخت، فقط اسمش خیابونه ولی هیچیش مثل خیابون نیست. مخصوصا زمان نماز که آقایون مثلا مومن از هر دو طرف ماشیناشون رو دوبل وایمیسونن کنار مسجد ولیعصر و باعث ترافیک می‌شه، عبور ماشین هم مشکل. لطفا صدای مردم محله بیدله را بشنوید چقد داد بزنیم؟ واسه گاز هم وقتی می‌رن اداره گاز می‌گن برید شهرداری. شهرداری می‌گه برید فرمانداری! فقط پاس می‌دن. شهردار به معنای واقعی کلمه باید حواسش به همه اداره‌ها باشه. دوباره زمستون میاد و سر و کله زدن با ماشین کپسولی! نمی‌دونم گناه ما چیه!

روابط عمومی شهرداری: مشکل این خیابان چیزی نیست که من الان بخوام پاسخگو باشم و یا بگم چشم انجام می‌شه. بزارید با واحد عمران صحبت کنم. لطفا تا آخر هفته با من تماس بگیرید. ۵۲۴۴۵۶۲۷

: ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت مسئول محترم روابط عمومی شهرداری و تشکر از پاسخگویی ایشان. از ایشون می‌خواستم بپرسم قضیه نامگذاری خیابان اول مسکن مهر کارکنان دولت به کجا رسید؟ اگه امکان داره اسم با مسما انتخاب کنید نه اسم گل و بلبل.

روابط عمومی شهرداری: با سلام. خیابان دولت اسم اون خیابونیه که از اول ورزشگاه شروع می‌شه و تا انتها که می‌رسه به کوه. با توجه به اسامی خیابان‌های مسکن مهر که از اسامی گل‌ها استفاده شد، برای این خیابان هم اسم «خیابان اطلسی» انتخاب شد که تابلوی اون طی دو سه روز آینده نصب خواهد شد. پوزش از این که طول کشید.

Mani: شهرداری عزیز لطفا ورودی بلوار سینا از سمت خیابان ملاصدرا به سمت خیابان دانشگاه رو هم درست کنید. روی پل رو خراب کردن خیلی وقته، ولی هنوز درست نشده. خیلی خطرناکه مخصوصا شبها. کارکنان زحمت‌کش شهرداری واقعا خسته نباشید.

روابط عمومی شهرداری: چشم. دال‌هاش آماده شده. انشالله این هفته تعمیر خواهد شد.

Shahrdari panorama

 

زیر خبر با «اسوه»، یاد شهدا با شماست

نوشته شده در ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، توسط: حجت عابدی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): نخستین نرم‌افزار موبایلی معرفی شهدای شهرستان گراش با عنوان «اسوه» طراحی شد. این نرم‌افزار اندرویدی به همت جمعی از فعالان فرهنگی در شهرستان ساخته شده است و حاوی اطلاعات شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

ف. د: ‏نرم‏ ‏افزاری‏ ‏زیبایی‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏ترویج‏ ‏فرهنگ‏ ‏تو‏ ‏شهرمون‏‏‏.‏ ‏اینجوری‏ ‏یاد‏ ‏و‏ ‏خاطره‏‌‏شون‏ ‏همیشه‏ ‏با‏ ‏خودمون‏ ‏و‏ ‏بچه‏‌‏هامون‏ ‏هست‏‏.‏ ‏‏الحق‏ ‏که‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏این‌‏ها‏ ‏حق‏‌‏شونه‏ ‏‏ ‏شهدا‏. چه‏ ‏رنج‏‌‏هایی‏ ‏که‏ ‏نکشیدند‏‏،‏ ‏با‏ ‏ایثار‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏خود‏ ‏گذشتگی‏ ‏از‏ ‏جوونی‏‌‏شون‏ ‏زدن‏ ‏و با‏‏ ‏جون‏ ‏و‏ ‏دل‏ ‏جنگیدن‏ ‏تا‏ ‏نسل‏‌‏های‏ ‏بعدشون‏ ‏بتونن‏ ‏تو‏ ‏ناز‏ ‏و‏ ‏نعمت‏ ‏بزرگ‏ ‏بشن‏‏‏.‏ ‏شهدا‏ ‏شرمنده‏‌‏ایم‏‏.

ده‌باشی: احسنت. اگر شما کاری بکنید. بنیاد شهید و ستاد یادواره و … نمی‌دانم چکار می‌کنند….

Osveh 01

 

زیر خبر هیات رییسه شورای شهر گراش تغییر نکرد

نوشته شده در ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): در انتخابات سال چهارم هیات رئیسه‌ی شورای اسلامی شهر گراش که به صورت سالانه برگزار می‌شود، اعضای هیات رییسه تغییر نکردند. بر اساس رای‌گیری انجام شده به روال سال قبل، حبیب‌الله مهرابی به عنوان رئیس، عبدالرضا هرمزی به عنوان نائب رئیس و سخنگو انتخاب شدند.

جمال: خوبه. نشانه قوت این تیم مدیریتی نیست و نشانه ضعف هست که رئیس و نائب رئیس همیشه ثابت بماند. محافظه‌کاری هم حد و اندازه داره.

جواد خدادادی: با سلام. از اونجا که با شناختی که از اعضا شورا داریم تقریبا شورا همدیگر را می‌شناسند و سعی در همگرایی و هماهنگی بیشتر هستش. با این حساب با نظر آقای جمال نیر موافق هستم: شاید شکوفایی و شادابی تصمیمات کمتر به چشم بخورد. در هر صورت یه خسته نباشی به صلابت دژ همایونی و شکوه کوه سیاه! به تمام اعضا داریم.

ناشناس: تقدیر و تشکر می‌کنم از آقا مهرابی که خیلی کارهای زیادی انجام دادن چه در عرصه شورا چه مدیر مدرسه بودنشون. جا داشت تقدیر و تشکری به نوبه خودم انجام بدم. انشالله موفق باشن به همراه طول عمری با عزت.

عادل: واسه شهر هیچ کاری انجام ندادن، فقط فکر خودشون و شخصیت اجتماعی‌شون بودن. در انتخاب شهردار هم می‌تونستند بیشتر دقت کنند.

نادر: اتفاقا کارهای این دو بزرگوار و زحمت‌های آقایان مهرابی و هرمزی مشهودتر بوده و حق و انصاف هم همین رو می‌گه.

دلسوز: آقا یا خانم عادل! یعنی چی واسه شهر هیچ کاری نکردن؟ مثلا باید چیکار می‌کردن؟ در ضمن شهردار خیلی هم آدم متشخص و مردمی هستن، و تاجایی که امکان داره از حق مردم دفاع می‌کنن.

shora edari8

 

زیر خبر افتتاح سالن یک میلیارد تومانی و یک مدرسه خیرساز

نوشته شده در ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: ادارات، جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): دو پروژه‌ی خیرساز سالن اجتماعات شوری و مدرسه‌ی دخترانه قمری، هجدهم شهریورماه با حضور دست‌نیان، مدیر کل تجهیزات و نوسازی مدارس استان فارس، افتتاح شد. آموزشگاه قمری، سومین مدرسه در مسکن مهر گراش است که به عنوان مدرسه ابتدایی دخترانه از مهرماه فعال خواهد شد. سالن اجلاس شوری نیز با ظرفیت ۵۰۰ نفر در بلوار شهدا و کنار اداره آموزش و پرورش گراش ساخته شده است.  صحبت‌های فرودی، فرماندار شهرستان، و درویشی، رییس اداره‌ی آموزش و پرورش، در این جلسه بحث‌هایی زیر این خبر به راه انداخت.

سلسبیل: با سلام؛ خداوند کسانی را که چنین امور خداپسندانه‌ای را جهت آسایش و رفاه و خدمت‌رسانی بهتر به خلق انجام می‌دهند، مشمول لطف و رحمت و مغفرت خویش قرار دهد. (ان شاءالله ) (ضمن تشکر از خبرنگار محترم و عکاس محترم که تصاویر گویای عظمت کار مذکور است).

ده‌باشی: تبریک به خیرین جهت پر کردن خلا دولت. جناب فرماندار محترم لطفا در مجموع نسبت آورده خیرین با دولت را تا کنون مقایسه بفرمایید!

دخو: بیمارستان، دانشگاه، مساجد و مدارس را فقط حساب بفرمایید، از کل هزینه دولت بیشتر می‌شه.

مقامات: اون خیر محترم یک عمر تو خلیج واسه روزی حلال زحمت می‌کشیده و زحمت ساخت چنین پروژه‌های عظیم کشیده‌اند، حالا مقامات دولتی و نظامی واسه افتتاح سینه جلو می‌کنند.

ناشناس: سالن سراجی در سال بیشتر از ده بار همایش و … درش اجرا نمی‌شه، حالا این همه هزینه واسه یک سالن هزینه بشه؟ حالا خدا کنه چند سال بعد فاکتور برق و … اینا واسه خیر نبرن، همانند قضیه آب‌شیرین‌کن که فاکتوری حدود هشتاد میلیون تومن واسه بانی خیر بردن و الآن آب شیرین هم خاموش هست و مردم از این نعمت بی‌نصیب هستند! به نظرتون کسی که کار خیری انجام می‌ده درسته این کار؟ با این سیاست‌هایی که در پیش گرفتن بعضی‌ها، تو چند سال آینده همین چند خیری که دارند واسه شهرمون کار انجام می‌دن دیگه دلسرد می‌شن و باید منتظر باشیم که دولت کاری واسه‌مون بکنه.

همشهری: سوال: در این مدت چند سال شهرستانی، کدوم اداره به ظرفیت شهرستان اضافه شده؟ آیا فرماندار نمی‌تونه یه همه‌پرسی برگذار کنه، مردم بدون دلهره ازش سوال کنن؟ البته جواب بده. چرا بعضی از اداره‌ها تکلیفش مشخص نیست؟ (البته مثلا اداره بیشترش نمایندگی، شعب!) چرا برای بومی ساختن کارمندهای اداره‌ها، بانک‌ها و … هعیچ کاری صورت نمی‌گیره با این همه نیروی بومی؟

بازم بگم ببخشی خیلی شد. این رو خصوصی بپرس: قول داده بودی برای تکمیل دیواره صخره‌نوردی هلال که دولتی هم هستش کمک کنی تا زودتر تموم شه. چی شد؟

ابومسالم گراش: با سلام، در مورد پروژه‌های عمرانی آقایان درست می‌گویند. سهم خیرین همان‌قدر است که می‌گویند، اما نکته اینجاست که سهم خیرین نقد است و سهم دولت نسیه که ممکن است تخصیص پیدا نکند، فقط روی کاغذ است. اگر هم بدهند، مانند یخ تابستان تا پای کار برسد بیشتر از بیست درصد باقی نمی‌ماند. مسوولین ادارات و بیشتر دوستان خوب این مطلب را می‌فهمند.

salon-shori-v-madreseh-ghamari23

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top