بستن

خیر گراشی هفتمین مسجد فداغ را ساخت

هفت‌برکه (گریشنا): حاج محمد موغلی گراشی بانی خیر مسجد بعثت در دهستان فداغ شد.

به گزارش سایت مردمی فداغ، بعثت نام هفتمین مسجد فداغ است که عصر بیست و نهم شهریورماه در شب عید غدیر افتتاح شد. در آیین افتتاحیه مسجد خیرساز بعثت، فرماندار شهرستان گراش، بخشدار مرکزی، روسای برخی ادارات، پرسنل نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدین فداغ و گراش حضور داشتند.

این مسجد در نزدیکی حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای و سالن اجتماعات فداغ قرار دارد. مسجد بعثت در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر و زیربنای ۲۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شد. این مسجد مجهز به اتاق مخصوصی برای مسافران بین راهی و سرویس بهداشتی است.

اولین نماز جماعت در این مسجد به امامت حجت الاسلام کشاورز، امام جماعت مسجد جامع، و با حضور نمازگزاران اقامه شد. در حاشیه این مراسم، از حاج محمد موغلی گراشی، بانی خیر این مسجد، با اهدای لوح تقدیر از سوی فرمانداری و بخشداری تجلیل شد.

به گزارش دفتر فرماندار، اصغر فرودی با بیان این که پیام غدیر پیروی از رهبری و همدلی و وحدت  مسلمین است، افزود: «پیام غدیر نباید در جامعه محدود شود و باید تلاش کرد این پیام به نسل جوان منتقل شود.» او با ارج نهادن به عمل خیرین در شهرستان گراش گفت: «امروز گراش داغ‌دار است؛ داغ خیر بزرگواری که زندگی خود را صرف ساخت و آبادانی و رفع مشکلات مردم در راه رضای خداوند کرد.» فرودی بهترین عمل را نزد خداوند گره‌گشایی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: «خدمت به مردم برای جلب رضایت خداوند بهترین عمل است و پاداش بزرگی در دنیا و آخرت نصیب انسان‌های نیکو‌کار می‌شود.» فرماندار گراش مشارکت خیرین در کنار دولت در امور شهرستان را به عنوان دو بال توسعه عنوان کرد و گفت: «هر جا خیرین مشارکت داشتند در کنار دولت، آبادانی و توسعه آن جا سرعت می‌گیرد.» فرودی استفاده درست از بناهای خیرساز و اماکن عمومی را مورد تاکید قرار داد و افزود: «این بنای خیرساز که با همت والای خیر محترم ساخته شده است، باید آباد بماند و در راستای ترویج دین اداره شود.»

عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی، ساخت مسجد را یک امر مقدس و کاری ارزشمند عنوان کرد و گفت: «مسجد از صدر اسلام تاکنون محور فعالیت‌های مختلف بوده است و جزو کارهای باقیات و صالحات است.»

نریمانی، از معتمدین دهستان فداغ، در این مراسم گفت: «سعادت خوبی نصیب خیرین گراش شده است که با ساخت مساجد، مدارس و اماکن عمومی از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند و به آبادانی و توسعه کشور کمک می‌کنند.» او افزود: «آوازه خیرین گراش از دیرباز سر زبان مردم است و اجر کارهای انجام شده نزد خداوند متعال محفوظ است.»

fedagh4

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

7 نظر

  1. جهت اطلاع خیرین محترم حسینیه نیمه کاره هرموداحتیاج به کمک دارد چون برادران بخش شیعه نشین هرمود فاقد فضای مناسب برای برگزاری مراسم های مذهبی هستند.

  2. جهت اطلاع دوستان در کرمستج که ازتوابع لار است حاج علی اکبر زینلی میجد وحسینیه ای ساخته ودر فاریاب نیز حسینیه درحال ساخت است

  3. نه فقط حسینیه هرمود بلکه مسجد امام حسن عسگری هرمود هم امکانات درستی نداره….از همه نظر مشکل داره….آب .برق.کولر.آشپز خونه.انباری

  4. بعد ازچهارسال ازسکونت مردم در مسکن مهر هنوز ساخت مسجد این شهرک تمام نشده.خدا به دست اندرکاران هیات محبین حضرت علی اکبر.ع. جزای خیر دهد که مراسمات مذهبی و ملی را دراین شهرک برگزار می کند

  5. با سلام؛
    خدمت تمام خوانندگان باید عرض کرد که هرچند سنت حسنه و بجای خیر ، و أموری از این دست در دین به انجام آن سفارش زیادی شده، اما بهتر و زیبنده تر از آن ،سفارش به عدم تبعیض در این اموربوده که جزء الزامات این امور نیز بوده و هست، و مطمئنا همه ی خیرین نیز به آن توجه ویژه داشته و دارند، خواه شیعه باشد یا اهل سنت یا… ، هر جا که نیاز به رفع محرومیتت باشد انسان با وجدان و خدا دوست باید به تکلیف و وظیفه إنسانی خود عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top