بستن

سرشماری اینترنتی از امشب آغاز می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): به منظور کاهش هزینه‌ی اجرای سرشماری، برای نخستین بار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور و شهرستان به شیوه الکترونیکی (بدون استفاده از کاغذ) اجرا می‌شود. با انجام اینترنتی سرشماری، همشهریان ساکن خارج از کشور و یا کسانی که در سفر هستند نیز می‌توانند در سرشماری مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، مرحله اول از سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهرماه تا بیست و پنجم مهرماه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و مردم با مراجعه به ادارات، پست‌بانک‌ها، کافی‌نت‌ها و یا با مراجعه به سایت اینترنتی http://www.sarshomari95.ir با داشتن کد ملی اعضای خانوار، ثبت نام را انجام دهند و کد رهگیری را دریافت کنند.

حمید عالمی، کارشناس فرمانداری گراش، ثبت نام اینترنتی را فاز اول از سرشماری بزرگ نفوس و مسکن دانست و گفت: «بعد از پایان سرشماری اینترنتی، از بیست و پنجم مهرماه فاز دوم سرشماری شروع می‌شود و تا بیست و پنجم آبان‌ماه ادامه دارد و ماموران آمارگیر با مراجعه به منازل مسکونی، سرشماری را انجام می‌دهند. این سرشماری نیز بدون استفاده کاغذ است و اطلاعات با استفاده از تبلت در سامانه می‌شود. افرادی که اینترنتی ثبت نام کرده‌اند، فقط لازم است کد رهگیری را به مامور آمارگیر تحویل دهند تا در سامانه ثبت شود.»

عالمی در ادامه افزود: «ثبت نام در ادارات به صورت رایگان انجام می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به فرمانداری، بخشداری و دیگر ادارات بدون پرداخت هزینه این ثبت نام را انجام دهند.»

در پایان این سرشماری قرار است به قید قرعه به افرادی که اینترنتی ثبت نام انجام داده‌اند، جوایزی از سوی مرکز آمار ایران، ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اهدا شود.

photo_2016-09-22_09-53-06 photo_2016-09-22_09-53-23 photo_2016-09-22_09-53-33

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top