بستن

تاکسی بی‌سیم شروع به کار کرد

هفت‌برکه (گریشنا): با تعیین برنده‌ی مزایده‌ی تاکسی بی‌سیم، از پانزدهم مهرماه، شماره‌ی ۱۳۳ برای تماس با تاکسی‌های زردرنگ فعال می‌شود.

خبرنگار هفت‌برکه در مصاحبه‌ای با جواد زحمت‌کشان، سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری گراش، در مورد آغاز فعالیت تاکسی بی‌سیم پرسیده است.

مزایده به چه شکل انجام شد؟

مزایده را ما در دو مرحله انجام دادیم. در مرحله اول بنا به دلایلی نتوانستیم شخصی را مشخص کنیم. یعنی مراجعه‌کننده داشتیم ولی مورد تایید سازمان حمل و نقل نبود. مرحله دوم که مزایده برگزار شد، حاج محمود هرمی مزایده را برنده شد. با توجه به این که او در تاکسی‌رانی سابقه داشت و مسئول آژانس بود و بنا به استعلام‌هایی که کردیم، هرمی صلاحیت داشت تا دفتر بی‌سیم را به او بسپاریم.

تاکسی بی‌سیم در کجا و از کی فعال می‌شود؟

قرار است مغازه‌ی پایین سازمان حمل و نقل شهرداری را به تاکسی بی سیم تحویل دهیم. بحث تابلو و بحث تفکیک آن مانده است که همکاران دارند کار تفکیکش را انجام می‌دهند و بعد از آن هم تابلو‌ی تاکسی‌های زرد رنگ روی سر در آن نصب می‌شود. طبق نامه‌ای که زدیم به ستاد مدیریت نماز جمعه این دفتر از پانزدهم مهر ماه به صورت رسمی شروع به فعالیت می‌کند.

ویژگی تاکسی بی‌سیم نسبت به سایر آژانس‌ها؟

راننده‌هایی که انتخاب می‌شوند هم از لحاظ عدم سوء پیشینه و هم عدم اعتیاد سنجیده می‌شوند. یعنی مثل دیگر آژانس‌ها نیست که طرف هیچ سابقه‌ای نداشته باشد و هیچ جا هم کار نکرده باشد و بتواند استخدام شود. معمولا راننده‌های مجرب که قبلا در این زمینه فعالیت داشتند را مورد استفاده قرار می‌دهیم و مورد بعد راحتی شماره‌‌ی ۱۳۳ است یعنی هر کسی حتی اگر کم سواد و بی‌سواد هم باشد می‌تواند به راحتی شماره‌ی ۱۳۳ را بگیرد و مزیت سوم این است که ما حدود پانزده تا بیست راننده داریم البته ماشین‌های تاکسی پلاک ت مختص شهر هستند یعنی خارج شهر نمی‌توانند بروند. در کنار این ما سه تا پنج ماشین شخصی را برای خدمت‌رسانی به افرادی که مقصدشان خارج از شهر است، اختصاص دادیم که به صورت شخصی کار می‌کنند.

تاثیر فعال شدن تاکسی بی‌سیم بر روی آژانس‌های دیگر؟

وقتی آژانسی اضافه می‌شود خود به خود روی یک سری آژانس‌های سطح شهر تاثیر می‌گذارد. این را ما قبل از این نیز داشتیم. بعد از اعلام پیگیری برای راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم مسئولین آژانس‌ها آمدند این‌جا صحبت و اعتراض کردند. ما آمدیم و انگیزه سازمان حمل و نقل شهرداری را از تاسیس تاکسی بی‌سیم برای آن‌ها توضیح دادیم و گفتیم؛ رفع مشکل تاکسی‌های پلاک ت و مبلمان شهری، انگیزه ما برای احداث این آژانس است، چند نفری مخالف بودند اما بالاخره قانع شدند که به خاطر مردم این کار باید انجام شود.

هزینه‌ی تاکسی بی‌سیم؟

هزینه‌ کرایه تاکسی بی‌سیم با هزینه‌ی آژانس‌های دیگر هیچ فرقی نمی‌کند و همان دو هزار و پانصد تومان است. در آینده قرار است ماشین‌ها را به کیلومتر شمار نیز مجهز کنیم که به آن‌ها تاکسی متر می‌گویند.

برنامه‌ای برای استخدام راننده‌های خانم دارید؟

در حال حاضر راننده خانم نداریم چون ما اگر بخواهیم راننده خانم استفاده کنیم حتما باید یک جایی مجزا از جایی که آقایان هستند در نظر بگیریم و ماشین‌های بیشتری مورد استفاده قرار بدهیم که فعلا به نظرم امکان‌پذیر نیست. در آینده شاید همچین برنامه‌ای صورت بگیرد.

صحبت آخر؟

مردم باید در این موارد از آژانس‌های تازه تاسیس پشتیبانی کنند که راه بیافتد چون هم به سود خودشان و هم به نفع شهر گراش است. ما نیز متعهد هستیم تا نظارت بر روی آن را انجام دهیم. سازمان حمل و نقل امتیاز ماشین‌های پلاک ت را دارد و نظارت بر روی عملکرد آن بیشتر از ماشین‌های شخصی خواهد بود.

zahmat-keshan

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. برادر محترم شما فقط شمارشو دیدی نه عزیز من اکثر دفترها نیمه شب به بعد تعطیل ویا سرویس ندارند ولی این تاکسی ۲۴ساعته هست با کمترین زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top