بستن

کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و دستگیری چند غیر ایرانی در لارستان

هفت‌برکه (گریشنا): در چند روز گذشته خبرها و شایعاتی در مورد دستگیری عوامل تروریستی در لارستان منتشر شده بود. فضای امنیتی روز عاشورا نیز به این شایعات دامن زد. سرانجام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، در ساعات پایانی روز عاشورا در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما از خنثی‌سازی عملیات تروریست‌ها خبر داد. هر چند وزیر اطلاعات اشاره‌ای به شهرستان محل کشف نکرد، اما قرائن نشان می‌دهد دستگیری اتباع غیر ایرانی و کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری در شهرستان لارستان بوده است.

آنچه علوی گفت

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و در حاشیه مراسم شام غریبان سید الشهدا (ع) در تهران با بیان این مطلب گفت: به برکت توسلات و دعاهای مردم محب اهل بیت (علیهم السلام)، رحمت واسعه خداوندی مشمول این سرزمین گردید و سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با همکاری سایر دستگاه های امنیتی و مردم شریف استان فارس توانستند یکی از توطئه‌های ضد امنیتی گروه‌های تروریستی تکفیری را خنثی نموده و از ارتکاب یک جنایات غیر انسانی در مراسمات تجدید بیعت با الگوی آزادگان جهان ممانعت به عمل آوردند.

وی با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) و یاران بزرگوارش به امت عزادار افزود: در این عملیات تعدادی از عناصر تروریست که همگی اتباع غیر ایرانی بودند دستگیر و بیش از ۱۰۰ کیلو گرم مواد انفجاری و تجهیزات متعلقه از تروریست‌ها کشف و ضبط گردید.

وزیر اطلاعات افزود: اسناد موجود نشان‌دهنده خط‌دهی دشمنان ایران اسلامی از آن سوی مرزها در هدایت عناصر تروریست برای ایجاد نزاع‌های مذهبی در داخل کشور بوده که با هشیاری مردم شریف ناکام مانده است.

اطلاعات بیشتر در آینده

حجت الاسلام و المسلمین علوی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: «اطلاعات تکمیلی در آینده نزدیک به اطلاع مردم شریف رسانده خواهد شد.»

یکی از منابع امنیتی در گفتگو با خبرنگار گریشنا تعداد افراد دستگیر شده را تاکنون چهار نفر اعلام کرد. او به مردم اطمینان خاطر داد: «در گراش مورد خاصی وجود نداشته است و تنها برای اطمینان تدابیر امنیتی تشدید شده است.»

سایت صحبت‌نیوز از شهر لار نیز تابعیت این افراد را افغانستانی گزارش کرده و یکی از روستاهای بخش اوز را محل دستگیری آن‌ها اعلام کرده است. صحبت‌نیوز به نقل از منبع آگاه نوشته است: «وی در خصوص دستگیری شخصی از تبعه‌های کشور افغانستان در یکی از بخش‌های لارستان گفت: شخصی از تبعه‌های خارجی در بخش اوز که تحت نظر قرار داشت، بازداشت شده و در حال حاضر با توجه به این که موادی و ابزاری در اختیارش بوده که قابلیت تبدیل شدن به مواد منفجره داشته، موضوع تحت بررسی قرار دارد.»

در خبرهای منتشر شده اشاره‌ای به محل هدف بمب‌گذاری نشده است.

alavi

8 نظر

  1. به هرحال باید آفرین گفت به ارگان های سپاه ونیروی انتظامی بسیج و دیگران برادران گمنام امام زمان که باید مرحبا گفت که باوجود این دولت مردان قوی دشمن حتی فکر تجاوز به ذره ای خاک جمهوری اسلامی ایران نخواهد کرد

  2. اگر مسئولین آمار جنایت ها و تخلفات افغانی ها و ازدواج پسرهای افغانی با دخترهای ایرانی می دادند (افغانی ها حتی در ایران دختر به ایرانی نمی دهند) مردم بهتر می دانستند با این مهمان های ناخوانده چگونه برخورد کنند

  3. اول باید یاد بگیریم به هر ادمی با هر فرهنگ و مذهبی احترام بذاریم،درست نیست یکی دیگه تو اتیش بقیه بسوزه،درست نیست به افغانیا یا سنی ها توهین کنیم

  4. اینقدر نژاد پرست نباشیم،خدا رو شکر اطلاعات خیلی قویه و هر فتنه ای رو سرکوب میکنه،دیگه ما که نباید بیفتیم به جون افغانیا یا سنی ها،اونام ادم هستن مث ما،شاید اگه ما هم تو افغانستان به دنیا اومده بودیم یا تو خانواده سنی،الان ما جای اونا بودیمو با ما اینجوری رفتار میشد خوب بود؟
    فقط خدا رو شکر و خسته نباشید میگم به بچه های اطلاعات و سپاه و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top