بستن

کامنت‌دونی: از دریاچه اکوپارک تا استخر آبشار

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، از این به بعد بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در دو هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

 

زیر خبر دریاچه اکوپارک جاذبه جدید شب‌های گراش

نوشته شده در ۱۰ مهر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): آب‌گیری دریاچه‌ی مصنوعی اکو پارک انجام شد و با استقبال خوبی از طرف همشهریان مواجه شده است.

احمد: اگه اب دریاچه دائمی باشه یعنی خالی نشه می‌تونه یه جای خوب برای ماهی قرمز و مرغابی باشه؛ در صورت وجود پرندگان عالی میشه.

گراشی: بسییییار عالیییییی. بابد ترتیبی داده بشه تا این مکان معرفی بشه به مردم به خصوص دانشجویان غیر بومی.

گراش: با سلام. چند سوال در خبر به آن اشاره نشده است: با توجه به بحران بی آبی، آب این دریاچه چطور و چگونه تامین می شود؟ برای جلوگیری از سطح تبخیر آب که در منطقه جنوب بسیار بالاست چی تدبیری اندیشه شده است؟ آب شرب یا غیر شرب؟

روابط عمومی شهرداری: آب دریاچه در حال حاضر از چاه آب غیر شرب شهرداری است. پس از تاسیس تصفیه خانه فاضلاب در آینده نزدیک، آب تصفیه شده به دریاچه منتقل خواهد شد.

حیدری: کار بسیار جالبی بود. دست همه دست اندرکاران درد نکنه خدا قوت. ولی متاسفانه دیروز خودم شخصا شاهد بودم که چند نوجوان با گذر از نرده دور دریاچه قصد شنا در دریاچه داشتند که بنده مانع از کارشون شدم و یک مورد دیگر با توجه به این که هنوز به طور رسمی افتتاح نشده متاسفانه اطراف چمن زباله ریخته بودن خصوصا پوست تخمک و  چیپس و پفک. چرا بعضی از مردم هنوز با سطل زباله آشنایی پیدا نکردند؟ و تازگی‌ها طوری شده که اگه کسی خواست زباله بریزه توی سطل زباله فکر میکنند داره دنبال پلاستیک کهنه برا فروش می‌گرده. لطفا قدر این امکانات را بدانید.

مهربانو: کاش یه مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در اطراف دریاچه در نظر گرفته بشه… اگه یه ایستگاه جهت کرایه دوچرخه، اسکیت و… هم باشه عالی میشه.

daryagheh%db%b1

 

زیر خبر تغییر مدیر آ.پ. در آغاز فصل مدرسه

نوشته شده در ۱۰ مهر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: ادارات

هفت‌برکه (گریشنا): چند روز پس از شروع سال تحصیلی، محمدهاشم درویشی، مدیر آموزش و پرورش (آ.پ.) با ۳۰ سال سابقه‌ی خدمت بازنشست، و ذبیح‌الله رضایی با ۲۹ سال سابقه، جانشین او در این اداره شد.

مرتضی: بوی انتخابات سال آینده میاد؟!

گراشی: واقعا جای تبریک داره برا مسووولین محترم شهر! هفته اول مهر و سیاست بازی! وقتی بزرگان شهر، سیاسیون و سایر مسوولین شهر رو بر اساس زد و بند سیاسی و باندبازی انتخاب کنن، چوبش میره تو چشم بچه‌های خودشون و مردم.

معلم: حتما نظر شما این است کسی که رییس ستاد احمدی‌نژاد بوده به عنوان رییس اداره معرفی شود تا بشه گفت: شایسته سالاری. حق دولت است که مدیران همسو با خود را برای اجرای برنامه‌های خود انتخاب کند و چه بهتر که این مدیر بومی هم باشد. مشکل اینجا است که ما شرایط ملی رو درک نمی‌کنیم و فقط حرف خودمان را می‌زنیم. اگر فرهنگیان گراش کمی مسئولیت‌پذیری بیشتری داشتند مجبور به پذیرش گزینه غیربومی نمی‌شدیم.

برای عملکرد این رییس جدید که آیا سیاسی است یا نیست هم باید کمی صبر کنید و سرش را پیشاپیش نبرید.

احمد: ضمن تشکر و قدردانی از آقای درویشی و تبریک به اقای رضایی؛ امیدوارم ایشان در شهر ما با موفقیت کامل کارهای منظور شده را به انجام برسانند و تغییراتی اساسی در وضعیت درس و تحصیل ایجاد کنند. چون در حال حاضر کمبود نیرو و دبیر داریم و از طرفی وضعیت درس خواندن دانش‌آموزان آنچنان مطلوب نیست. و باید کارهای انگیزشی و تشویق دانش‌آموزان را افزایش داد. با آرزوی موفقیت و سربلندی.

rezai

 

زیر خبر چه کسی پول آبِ آب‌شیرین‌کن را می‌دهد؟

نوشته شده در ۱۲ مهر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه

هفت برکه (گریشنا): بعد از گذشت چند هفته‌ای از غیر فعال شدن آب‌شیرین‌کن پارک شهر به دلیل پرداخت نشدن حق انشعاب و آب‌بهای مصرفی، آب چاه شماره ۶ متعلق به شهرداری به این آب‌شیرین‌کن وصل شد. اما عملکرد دو اداره آبفا و اوقاف در این زمینه بحث‌های زیادی به راه انداخت.

ناشناس: من در تعجب هستم که این اداره اوقاف وقتی اب انبارها رو می‌فروشه و هزینه اش رو برمی‌داره موقوفات مال خودشه، ولی وقتی یک جا باید پول بده دیگه اون کار خیر ربطی به اداره اوقاف نداره. عجیبه والا!

عبدی: لطفا همشهریان هم رعایت کنن و صرفه جویی کنن و فقط برای آشامیدن استفاده ببرن. بهتره شهرداری نیز تابلویی برای اموزش صرفه جویی نصب کنه.

ابول‌سارا: متاسفانه بعضی از همشهریان محترم فکر کردن تا می‌تونن باید از دستگاه آب ببرن .والله من خودم دیدم که آقای… بیشتر از ۵۰ تا بیست لیتری آب پر می‌کرد. آخه من نمی‌دونم چه فکری می‌کنن بعضیها. کمی رعایت و انصاف هم خوبه.

حسن: نمیدانم پول فروش زمین جای آب انبار دهباشی کنار بیت الزهرا (س) که اوقاف و امام جمعه قبلی که ده‌ها میلیون تومان بود به مصرف کجا رسید؟

عادل: اوقاف فقط تو گراش درآمد دارد و هیچ گونه کار مفیدی و خرجی تا حالا انجام نداده است. والسلام.

کمال: متاسفانه اداره اوقاف فقط به نفع خودش عمل می‌کنه نه مردم شهر

گراشی: نظرم با توجه به این بدعهدی اداره اوقاف گراش، باید از طرف فرمانداری و شورای شهر اداره اوقاف را مورد بازبینی و تفتیش قرار گیرد تا مشخص شود عملکرد ۴ دهه این اداره عام المنفعه چگونه بوده است. چون عملکرد اداره اوقاف مشکوک بنظر می‌رسه.

شهروند: فعالیت اداره اوقاف عجیبه. در زمان رییس قبلی که فاجعه بود که بحمدلله رفت. اما هنوز هم فکر میکنم باید یک نظارت دقیقی رو این اداره باشه. این همه درآمد کجا میره و چه طور مصرف میشه؟

 

زیر خبر خیرین گراشی در خنج و ایج حسینیه ساختند

نوشته شده در ۱۸ مهر ۱۳۹۵، توسط: محمد خواجه‌پور، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): در آستانه ماه محرم، خیرین گراشی در شهرستان خنج و شهر ایج در شهرستان استهبان حسینیه ساختند. حاج زینل زینلی گراشی حسینیه چهارده معصوم خنج را با صرف یک میلیارد تومان به سبک زیبائی ساخته است. حسینیه سیدالشهدا (ع) در شهر ایج شهرستان استهبان را نیز حاج حسن سراجی و حاج عبدالنبی نسبت‌دار ساخته‌اند.

غریب: آقایون خیر ….تو رو به خدا بیایین هرمود باغ … مسجد امام حسن عسکری ( ع ) رو ببینین. چه وضعی داره. بیایین با هیات امنا و روحانی مسجد صحبت کنید.

سعید: می دونید با این یک میلیارد چقدر جوون می شد به خونه بخت فرستاد؟ می دونید با این یک میلیارد چقدر جوون‌ها احساس خوشبختی می کردن و به همین نسبت جامعه سالمتری داشتیم؟ می دونید می شد از بزهکاری اجتماعی جلوگیری کرد و تا حدی از مشکلات مردم رو رفع کرد؟

شهروند نسبتا گراشی: در پاسخ به شما و آقا محسن کامنت پایین عرض کنم . ایشون علاوه بر ساخت مسجد حدود ۶۰ تا ۷۰ واحد مسکونی رو در گراش ساخته و به جوان‌های تازه داماد در ازای ۷۰ تومن اجاره می‌دهد. اون هم عده ای اجاره رو پرداخت نمی‌کنن. این اجاره هم فقط صرف تعمیرات احتمالی واحدهای مسکونی می‌شود.

محسن: دست خیرین درد نکنه. ولی کار خیر فقط مسجد نیست… ساخت واحدهای آموزشی و فرهنگی واسه جوانان… ایجاد اشتغال و خیلی کارهای دیگه… شهر همجوار کلی فضای ورزشی با هزینه ناچیز در اختیار جوانان شهرش می‌ذاره ولی گراش اینطور نیست… واقعا جای تامل داره… چرا؟

علی شکری: حاج زینل زینلى خیر خوبى هستن و سه چهار ساختمون بزرگ با اجاره خیلى ناچیز برا تازه دامادها درست کردن. در ضمن دوست داشتن تو خنج مسجد بسازن و به نظر من کار خیلى خوبى کردن براى اتحاد دو شهرستان با دو مذهب متفاوت. ازشون تشکر مى کنم.

غدیر: درجواب آغا محسن عزیز باید گفت غیر از این خیر بزرگوار کسی دیگه سراغ دارید که ۱۰۵ واحد برای جوانان درگراش ساخته باشد؟

khonj

 

زیر خبر تجمع تاسوعاییان گراش در گلزار و حسینیه ابوالفضل (ع)

نوشته شده در ۱۹ مهر ۱۳۹۵، توسط: محمد خواجه‌پور، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): در سال‌های گذشته مراسم روز تاسوعا در شهر گراش برنامه خاصی نداشت، اما از چند سال پیش عزاداران روز تاسوعا در دو محل گلزار شهدا و حسینیه ابوالفضل (ع) برای عزاداری گرد هم می‌آیند.

محمدعلی: مگه گراش چقد جمعیت داره که یه تجمع رو می‌خوان دو جا برگزار کنن؟ باز هم ناساگ و بللز…!!

ناشناس: یک شهر و دو تا تجمع بزرگ تاسوعا !!!

غریب: اگه مثل حسینیه اعظم زنجان می‌کردند خیلی قشنگ می‌شد. یک تجمع بزرگ حسینی در گراش.

علی: در جواب برادری که نوشتن یک شهر و دو مراسم، اتفاقا بسیار کار خوبی کردن. اگر جاهای دیگر هم باشد بهتر است. جرا که سال گذشته در گلزار شهدا اجرای مراسم تاسوعا هیچ امکاناتی تدارک ندیده بودند. زیرانداز نبود خانم‌ها و بسیاری از آقایان روی زمین نشسته بودند. غذا به ۶۰% عزاداران نرسید. بسیار بی نظم بود. اتفاقا امسال حسنیه ابولفضل کار نیک و درستی انحام داده است و ضمنا مسجد صاحب الزمان نیز کنار قبور مطهر شهدای برق‌روز است. چه اشکالی دارد که آنجا هم برنامه اجرا کنند؟ آنان هم شهید هستند و اصلا چرا باید هر سال یک جا باشد؟ لطفا این بدعت را نذارید و هر هیاتی هر جا دلش می‌خواهد مراسم اجرا کند.

م: بنظرتون حتی نصف مردم گراش تو حسینیه ابوالفضل جا میشن؟

صدا تا صدا: به نظرم اگر یک تجمع باشه خیلی بهتره! شهرهایی مثل زنجان و اردبیل یک تجمع واحد دارن. اون وقت گراش چرا باید دو تجمع داشته باشه؟

 

 

زیر خبر دختران شناگر در سه رده سنی سوم شدند

نوشته شده در ۱۹ مهر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: خبر، ورزش

هفت‌برکه (گریشنا): در مسابقات شناس قهرمانی استان که طی روزهای پانزدهم و شانزدهم مهرماه با حضور ده تیم از سراسر استان فارس در استخر انقلاب شیراز برگزار شد، تیم گراش در چهار رده تیمی ۸ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۴ سال و ۱۵ سال به بالا حضور داشت. در نتیجه این مسابقات، شناگران در سه رده سنی، چهار مقام سوم را کسب کردند.

آتیمون: مثل همیشه عالی. وقتی کادر فنی یک تیم دلسوز و کاردان باشن و از دل و جون مایه بذارن، نبودن استخر و پشتیبانی نشدن از طرف مسئولان شهر نمی تونه سد راه تیم شنای بانوان گراش بشه !! ضمن اینکه حمایت خانواده‌های شناگر برای تمریناتی که اجازه ندادن در استخر آبشار انجام بشه و در استخرهای لار و اوز صورت گرفته واقعا ستودنی بود. به امید روزی که همه برای پیشبرد هرچه بهتر استعداد فرزندان گراش کوشا باشن.

روابط عمومی فرهنگسرای آبشار اندیشه: احتراما به اطلاع می رساند که مجموعه استخر و سونای آبشار اندیشه طی نامه شماره ۱۶۹ مورخ ۹۵/۳/۲۲ آمادگی خود را جهت همکاری و در اختیار گذاشتن سانس خصوصی جهت تمرینات تیم منتخب شنای پسران و دختران گراش به اداره ورزش و جوانان شهرستان اعلام نموده است. لذا این مجموعه به درخواست‌های شخصی و خارج از ضوابط و مقررات فدراسیون و آیین نامه داخلی خود ترتیب اثر نخواهد داد.

همچنین با وجود این مجموعه خیرساز در شهر گراش که توجه خاصی به سلامتی، ورزش و قهرمان پروری دارد، می توان اذعان داشت که نیازی به استفاده از استخر های دیگر نمی باشد.

shena1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top