بستن

سه روز تا پایان سرشماری اینترنتی: گراش عقب افتاد

هفت‌برکه – قاسم ایزدیان: در حالی که سه روز دیگر مهلت ثبت‌ نام اینترنتی به پایان می‌رسد، شهرستان گراش که در روزهای اول در رتبه نخست بین شهرستان‌های استان فارس قرار داشت، در حال حاضر در رتبه ۱۵ قرار دارد.

sarshemari2

به گزارش قاسم ایزدیان، در جلسه‌ای که با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش، و مدیران فرمانداری در دفتر فرماندار شهرستان گراش برگزار شد، فرودی با تاکید بر مشارکت مردم در نام‌نویسی اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن، از تمدید ۳ روزه‌ی سرشماری اینترنتی خبر داد.

فرماندار گراش اعلام کرد در ده روز نخست، گراش در بین ۲۹ شهرستان استان فارس از نظر ثبت نام اینترنتی مقام نخست را داشت و امروز این شهرستان به عنوان پانزدهم استان تنزیل یافته است. فرودی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در سرشماری نفوس و مسکن گفت: «جمعیت بیشتر، مزایای بیشتری در گشایش برخی ادارات و ارتقاء نمایندگی‌ها به اداره دارد. انتظار است استقبال مردم در این زمینه افزایش یابد.»

نماینده عالی دولت در شهرستان گراش در بخش دیگری از سخنان خود بر محرمانه ماندن اطلاعات در سامانه اینترنتی و نیاز شهرستان به حساس بودن مردم در این مهم تاکید کرد. فرودی با گلایه از عدم حساسیت شورای اسلامی شهر در اطلاع‌رسانی به مردم گفت: «انتظار از شورای اسلامی شهر در این برهه و با توجه به اهمیت حضور اقشار مختلف مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن این بود که تلاش افزونی در اطلاع‌رسانی به شهروندان معمول می‌داشت و شایسته است در چند روز باقی‌مانده این نهاد به عنوان نماینده مردم گراش‌، کم‌کاری‌های خویش را جبران کند.»

قاسم فرسوده، معاون فرماندار، نیز ضمن ابراز نگرانی از کاهش مشارکت مردم بالاخص در مرکز شهرستان، خواهان حضور بیشتر قشرهای مختلف مردم گراش در این طرح اینترنتی شد و گفت: «عدم استقبال شهروندان از نام‌نویسی اینترنتی به مفهوم آن است که مردم خواستار استقرار ادارات بیشتر و برخورداری از مزایای مشارکت در این امر نیستند و گلایه‌های آینده آنان در این راستا هیچگونه توجیه عقلایی ندارد.»

تا پایان روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵ افراد فرصت دارند تا با مراجعه به سایت https://www.sarshomari95.ir/sdf/main.jsf به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند.

amar-sarshemari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top