بستن

برداشت کنجد از ۳۰۰ هکتار مزارع شهرستان

هفت‌برکه (گریشنا): هم‌زمان با شروع فصل زراعی، برداشت بیش از سیصد هکتار از اراضی کنجدکاری در شهرستان گراش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، از اوایل مهر با شروع کاشت غلات و کلزا، برداشت کنجد از بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کنجدکاری در شهرستان گراش آغاز شد.

زینب نوروزی، مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، گفت: «با توجه به مدیریت خوب کشاورزان در مزارع و کارشناسی، توصیه‌های فنی کارشناسان و مدیران پارسل به بهره‌برداران، و همچنین ایجاد مزارع الگویی با سیستم آبیاری تحت فشار به صورت آزمایشی، پیش‌بینی میشود امسال افزایش قابل توجهی در تولید محصول نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.»

نوروزی اضافه کرد: «عمده‌ی کاشت و برداشت کنجد در این شهرستان به روش سنتی صورت میگیرد، در نتیجه موارد مهمی همچون کشاورزی حفاظتی، کاشت و برداشت مکانیزه، تنظیم میزان مصرف بذر و استفاده از بذور گواهی شده، آبیاری تحت فشار و همچنین تنظیم تاریخ کشت، در برنامه‌های ترویجی و آموزشی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته است. استقبال خوب بهره‌برداران از این برنامه‌ها، آنها را به سمت کشاورزی نوین و کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد سوق داده است.»

کنجد یکی از گیاهان روغنی بومی ایران است که بیشتر در مناطق گرمسیر و نیمه‌گرمسیر کاشته می‌شود. با داشتن ویژگی‌هایی همچون مقاومت به خشکی، امکان کشت در حرارت بالا و دامنه سازگاری زیاد با محیط، این دانه روغنی مفید مورد توجه کشاورزان منطقه قرار گرفته است.

conged

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top