بستن

زنان گراش بیشتر از زنان ایران بچه می‌آورند

هفت‌برکه (گریشنا): نرخ باروری در شهرستان گراش از نرخ کشوری به میزان هفت‌دهم بالاتر است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، جلسه توجیهی «تحولات جمعیتی در برنامه سلامت باروری» با حضور کلیه مسئولین واحدهای ستادی و قائم مقام معاونت بهداشت در دفتر معاونت بهداشت دانشکده برگزار شد.

در این جلسه ثریا انصاری، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت، درباره نرخ باروری در شهرستان گراش گفت: «نرخ باروری در شهرستان گراش دو و شش‌دهم است، یعنی هر خانوار گراشی متوسط دو الی سه فرزند دارد. این نرخ به طور کلی نسبت به کشور در جایگاه بالا قرار دارد.» نرخ باروری در ایران یک و نه دهم اعلام شده است.

انصاری افزود: «البته بایستی همچنان در جهت افزایش تعداد فرزندان یا همان نرخ باروری تلاش شود. نرخ باروری در شهر گراش روند افزایشی داشته است، اما در روستا این نرخ به میزان دو و سه‌دهم ثابت مانده است، که به همین علت با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در جهت افزایش نرخ باروری در روستاها فعالیت‌هایی در حال اجرا است.» او در پایان از کاهش آمار مرگ و میر کودکان و نوزادن نسبت به سال‌های قبل خبر داد.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت در مورد آمار ازدواج و طلاق نیز گفت: «متاسفانه در شهرستان گراش هیچ دفتر ثبت ازدواج و طلاق وجود ندارد و به همین علت هیچ‌گونه آماری از این وقایع در دست نیست. اما آمار ازدواج در کل کشور روند کاهشی و آمار طلاق رو به افزایش است.»

انصاری در این جلسه مباحث دیگری نیز از جمله مطالبی در ارتباط با ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده؛ تغییرات جمعیتی سال‌های ۱۲۹۰ الی ۱۳۹۰؛ تغییرات نرخ باروری؛ تغییرات هرم سنی از سال ۱۳۸۵-۱۳۹۰ مطرح نمود. در پایان جلسه نیز از مسئولان مراکز روستایی که در جهت کاهش مرگ مادر و نوزاد تلاش داشته‌اند، تقدیر شد.

barvari

8 نظر

  1. افزایش نرخ باروری به چه قیمتی؟اول باید در جهت افزایش رفاه و معیشت جامعه تلاش شود تا در گام دوم برسیم به افزایش زاد و ولد!

  2. بله.متاسفانه دفتر ثبت ازدواج گراش تعطیل شده و باجه یکی از دفترهای لار اینجا فعاله و آمار برای آن دفتر ثبت میشه.ومعلوم نبست کی دوباره دفتری برای گراش فعال خواهد شد؟!!!!!
    واز انگشت نگاری و ادارات مورد نیاز دیگر هم خبری نیست.
    لطفا با تمام توان تمامی گراشیهای ساکن و غیر ساکن گراش و همچنین هم شهرستانی های عزیز در سرشماری حضور داشته باشید تا مشتی بر دهان یاوه گویان باشد و امکانات اداری و…. بگیریم

  3. پس چه شهرستانی هستیم که دفترازدواج وطلاق نداریم فرماندارومسوولین پس چه کارمیکنندپس همون بخشی ازلارهستیم فرماندارمیخوایم چه کار

    1. برای دفتر ثبت ازدواج و طلاق باید یکی دارای لیسانس حقوق و یا تحصیلات حوزوزی (تا جایی که اطلاع دارم) داشته باشه و بعد در امتحانش شرکت کنه که هر ۵-۶ سال یه بار برگزار می شه.
      شرایطش یکم سخته که با توجه به نیاز شهرستان فکر کنم شاید مسئولین شهرستان بتونن مراحل رو تسریع کنن.

  4. با تشکر از زحمات شما
    تیتر خبر خیلی بده. بیشتر مفهوم منفی داره تا مثبت!
    از اون طرف شکیل هم نیست!

  5. آره اتفاقا جنبه منفی داره
    زنان گراش یعنی چی واقعا‌ که……..
    میتوان گفت. آمار باروری درشهرستان گراش بیشترین ارقام در کشور دارد یا هرجمله دیگه
    خب بگذریم ،وقتی امکانات رفاهی وآسایشی کار و درآمد باشه کی از بچه بدش میاد ۲تا بشه ۴تا ۴تا بشه ۶تا?????

  6. وقتی بر اثر سهل انگاری مشتی از پرسنل تازه بدوران رسیده درمانگاه یا بیمارستان باعث عفونت و حال خرابی مادر موقع عمل میشود یا موجب ناقص شدن و معلولیت و یا از بین رفتن بچه میگردد آیا بازم کسی جرات دارد بچه دار شود.
    اول از همه بفکر دکتر و ماما مجرب و تحصیل کرده باید باشید
    چه بسیار زوجهای جوانی هستند که بعد از زایمان مادر با نوزاد معلول در دست از بیمارستان ترخیص شدن و تا الانن هم نه خود مادر و پدر نوزاد توانستن کاری براش بکنند نه بهزیستی و نه کس دیگر فقط تو گوش بچه هه میخونند که خواست خدا بوده که اینطوری شدی پس بایدد خدا کمکت کنه وو یک عمر در حسرت و عذاب و صددمه میمونن فقط بخاطر سهل انگاری بعضی از پرسنل بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top