بستن

همایش دو روزه نجوم و قرآن در دانشکده گراش برگزار شد

هفت‌برکه (گریشنا): همایش دو روزه قرآن و نجوم روز چهارشنبه و پنجشنبه، بیست و ششم و بیست و هفتم آبان‌ماه، در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، در این همایش دوروزه که با حضور دکتر سید حسین امیدیانی، عضو انجمن پیوسته فیزیک و عضو انجمن پیوسته نجوم ایران برگزار شد، دانشجویان با زیبایی‌ها و عظمت خلقت از منظر علوم و قرآن آشنا شدند.

دکتر امیدیانی ضمن بیان مباحث علمی و تطابق آن با قرآن گفت: «انسان با این همه پیشرفت در زمینه‌های علمی بخصوص در علم نجوم و کیهان‌شناسی، هنوز ذره‌ای از عظمت خالق هستی را درک نکرده است و نخواهد توانست به بسیاری از این عظمت‌ها پی ببرد.» او به عمر زمین اشاره کرد و افزود: «طبق نظریه دانشمندان، عمر زمین حدود چهار و نیم میلیارد سال است در حالی که عمر خورشید و کهکشان راه شیری و دیگر کهکشان‌ها بسیار بسیار بیشتر از زمین است و انسان زمانی که در این مباحث تحقیق و پژوهش می‌کند عظمت خداوند را درک می‌کند.»

این پژوهشگر نجوم در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم، به فلسفه خلقت ستارگان و کهکشان‌ها پرداخت و گفت: «هر مطلب علمی که دانشمندان با علوم امروزی به آن دست می‌یابند، خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.»

یکی دیگر از مباحث همایش، انفجار بزرگ و آغاز هستی بود که دکتر امیدیانی با استناد به مطالب علمی و پژوهشی به بیان آن پرداخت. او با اشاره به عظمت خالق متعال افزود: «ما انسان‌ها فقط به گوشه‌ای از این عظمت خلقت زمین و آسمان پی برده‌ایم و چنین متحیر شده‌ایم و باید بدانیم این همه پیشرفت علم فقط توانسته است به قسمتی از آسمان اول دست یابد، در حالی که آسمان هفتگانه است و به قول معصوم، آسمان اول نسبت به آسمان دوم همانند حلقه‌ی انگشتری است در بیابانی بزرگ و همانگونه تا آسمان هفتم.»

دکتر امیدیانی در پایان افزود: «چنین خالقی سزاوار سپاس است و حداقل کاری که یک انسان انجام می‌دهد در برابر این عظمت خالق، خواندن نماز و تشکر از پروردگار هستی است.»

پرسش و پاسخ نیز بخشی از این همایش دو روزه بود که دکتر سید حسین امیدیانی به سوالات حاضرین پاسخ داد.

این همایش به همت کانون قرآن و عترت (ع) دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

9

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. چقدر کلی گویی: آسمان دوم! حیرت! عدم ذره ای درک! هر مطلب علمی در قران به آن اشاره شده!! تشکر!

    من موندم وقتی نمی تونیم از نظر فلسفی چیزی رو درکش کنیم چطور لایق بروز سپاسگزاری باشیم؟!

  2. فکر کنم خانم شرقی نتوانستند اصل گزارش را پیاده کنند. و مطالب رو به صورت کلی عنوان کردند. کاشکی برای همچین همایش مهمی که سوالات زیادی در ذهن مخاطبان مخصوصا جوانان وجود داره یه گزارشگر قوی تر می فرستادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top