بستن

موکبی در عمود ۱۲۴۸: گراشی‌ها این بار در کربلا میزبان بودند

هفت‌برکه (گریشنا): معرفت و عشق که حرف اول را بزند، خستگی و درد، شهر و نژاد، زمان و مکان رنگ می‌بازد. قدم‌هایی که مسیر را پیدا کرده‌اند به سمت خورشید در حرکت‌اند و چشمانی که جا ماندند در حصار حسرت زندانی‌. هر کسی دل‌خوش به نگاه خورشید دنبال راهی است تا گرمای بیشتری را حس کند. از جایی حرف می‌زنیم که عشق تقسیم شده‌ است بین دل‌های میزبانان و مهمانان. کربلا.

امسال همشهریانمان در موکب شباب‌المحسنین نزدیک به عمود ۱۲۴۸ ارادتشان را با میزبانی از مسافران اربعین ابراز می‌کنند. این اطلاعات را حمید بهرامی از طریق گفت‌وگو با یکی از خادمین حسین (ع) حاضر در موکب جمع‌آوری کرده است.

«ما این‌جا بیست نفریم. حاج ماندنی پورشمسی، رضا محمد‌زاده، غلامعباس امانتی، علی شیخی، عباس جعفرزاده، عبدالمطلب زارعی، حمید لطافت، احمد فقیهی، سید اصغر خرم‌روز، قدرت زین‌الدینی، مهدی کهنسال، سلمان سازنده، مهدی تابش، مهدی آتشفشان، صادق پرهیزگار، محمدجواد شوریده، مصطفی دارشی، حسن خبازی، محمد اسدی و ابوذر نادرپور. در موکب مشغول خدمت هستیم اما حامیان مالی و خیرین این‌قدر زیاد هستند که نمی‌توانم اسمی از فرد یا افرادی ببرم.

«موکب به صورت شبانه‌روز فعال است و برنامه به این صورت است که برای صبحانه قبل از اذان صبح تا ساعت ۸ موکب به راه است و معمولا با شیر، چای، تخم مرغ آب‌پز، پنیر، مربا، عسل، آش و نخود از زائران حسینی پذیرایی می‌شود. از ساعت ۹ تا ۱۲ شربت بین زائران امام حسین (ع) توزیع می‌شود و بعد از پذیرایی ناهار که معمولا برنج و خورشت و برنج و مرغ است، بلافاصله و مجدد تا ساعت سه شربت توزیع می‌شود. از ساعت چهار تا اذان مغرب نیز پذیرایی شام انجام می‌شود و چای هم بعد از توزیع شام به زائران تعارف می‌شود.

«گراشی‌ها وقتی موکب را می‌‌دیدند عکس‌العمل خوبی از خودشان نشان می‌دادند و خوشحال می‌شدند. خیلی‌ها التماس می‌کردند که برای کمک در موکب بمانند ولی چون مقدور نبود نمی‌توانستیم قبول کنیم. البته در این مدت خیلی از گراشی‌ها را جا دادیم تا حداقل برای یک ساعت هم که شده در موکب، خادم امام حسین (ع) باشند.»

karbala

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

6 نظر

  1. نه از دهه اول محرم که گراش رو سیا پوش کرده بودن نه از اربعین.این همه پرچم سیاه..این همه پارچه نوشته چی شد؟ مگه بیست و هشت صفر رحلت پیامبر نیست؟ مگه روز آخر صفر شهادت امام رضا نیست؟ می بخشید این رو میگم ولی دیروز یه گشتی تو شهر زدم دلم گرفت.

  2. باسلام و ادب؛
    ضمن تشکر از خبر مسرت بخش و سپاس از خبرنگار محترم .
    بسیار کار زیبا و بجایی صورت گرفته و باید گفت که این نظم و یک دست بودن ، جلوه ای از یک رنگی و همکاری و همدلی همه مردم ایران بخصوص شهرستان ولائی و شهید پرور گراش را در چشم بینندگان به معرض نمایش در خواهد آورد.مرحبا به این همت ، نائب الزیاره همی باشید ان شاءالله .
    خداوند اجر همه ی بزرگوارن را توفیق دوباره و چندین باره ی این کار زیبنده قرار دهد ، ان شاءالله.

  3. در پاسخ به غریب”
    اگه یه سری به مسکن مهر می زدبد می توانستی ببینی چه مراسم باشکوهی در شب و روز اربعین توسط هیات محبین حضرت علی اکبر.ع.برگزار شد

  4. در پاسخ به فرهنگی
    شما درست می گین.ولی منظورم پرچم و پارچه نوشته های سیاه بود که به در و دیوار شهر زده بودن.خیلی خوب می شد اگه دهه آخر صفر رو هم مثل دهه اول محرم گراش رو سیاه پوش می کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top