بستن

شهدای مدافع حرم، مظلوم هستند

هفت‌برکه (گریشنا):‌ پدر یکی از شهدای مدافع حرم در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در گراش شکل‌گیری بسیج در کشورهای دیگر را امیدبخش دانست.

photo_2016-11-26_07-51-57

به گزارش قاسم ایزدیان به انگیزه هفته بسیج و روزانقلابی‌گری وکارآفرینی، چهارشنبه شب سوم آذرماه مراسم یادواره شهدای مدافع حرم با حضور بخشدار مرکزی گراش، رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر، روحانیون، بسیجیان و خیل کثیری از خانواده معظم شاهد، اساتید و دانشجویان و مردم ولایی گراش درسالن دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

پدرشهید مدافع حرم محمد استحکامی مهمان ویژه مراسم بود و مراسم را بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گراش، بسیج جامعه پزشکی و دانشکده علوم پزشکی با مشارکت ناحیه بسیج شهرستان گراش برگزار کرد.

در ابتدای این برنامه دکتر احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش از حضور پرشور قشرهای مختلف و بالاخص پدر شهید مدافع حرم دراین مراسم قدردانی کرد. وی با بیان سخنانی مجمل از انتخاب شهادت به عنوان حیاتی جاودان نام برد و گفت: شایسته آن است که در هر دقیقه و همزبان با ضربان قلب خود که هر دقیقه ۷۰ بار است، شکرگذار نعمت ولایت باشیم.دکترعبدالهی با الهام ازحدیث نبوی (ص)  اوصاف شهید را برشمرد، ملهمبه شفاعت شهید و گفت: شهیدان گرانقدر در قیامت،  به شفاعت ده‌ها تن از یاران و اقربای صالح خویش قادرند.

سپسگروه سرود انصارالمهدی (عج) با اجرای سرود لاله‌های زمینی به استقبال خاطرات و دلنوشته‌های خواهر سردار شهید عظیمی رفت. بعد از خاطرات این خواهر شهید صحنه‌ی خاموش و حلقه‌های نور در سنگرها میزبان پدر شهید مدافع حرم محمد استحکامی بود. او با گریزی به مظلومیت شهدای حرم گفت: شهید ما متعلق به همه است و این پدر باتایید سخن سرهنگ پاسدار محمدمهدی درستکار که مدافعین حرم را مظلوم خوانده بود، افزود: آری، مدافعان حرم‌های مطهر در مظلومیت هستند اما بدانیم که بسیج در کشورهای دیگری همچون سوریه نیز شکل  گرفته  و در سایر ممالک اسلامی در حال تشکیل  خودجوش است.

سرهنگ پاسدار محمدمهدی درستکار فرمانده ناحیه بسیج سپاه گراش با بیان سخنانی از اتهام زنی برخی خواص به بسیج انتقاد کرد و گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه درسال ۴۳ فرمودند رئیس‌جمهور آمریکا بداند که منفورترین افراد در جهان بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در مراسم‌های مکرر بر دشمنی آمریکا با اصل نظام اسلامی تاکید فرموده‌اند.

درستکار، با انتقاد از سازش با دشمن گفت: امروز آمریکا ناامن ترین، بدهکارترین و بزه‌کارترین ممالک دنیاست که پایه پوشالی ابرقدرتی آن در حال اضمحلال است و چگونه ممکن است سازش با این دشمن، سرنوشت ما را و وضعیت ما را بهبود بخشد؟ مگر شیعیان حضرت علی (ع) با دشمنان آن حضرت سازش می‌کنند؟

سرهنگ درستکار ، ادای دین به شهیدان والامقام را داشتن روحیه انقلابی تلقی کرد و افزود: درسال‌های دفاع مقدس، جوانان و شهیدان ما ثابت کردند که باید به خود اتکاء داشته باشیم و باور کنیم که ما می‌توانیم.

وی از آمریکا به عنوان شیطان اعظم نام برد و خاطرنشان ساخت: کشوری که خود سارق نفت دیگران است و در سال، ۴۳ هزارتن از شهروندانش به خاک وخون نا‌امنی کشیده می‌شوند چگونه می‌تواند به بهبودی وضعیت ما کمک کند و سازش با چنین دشمنانی را  با القاء چه ذهنیتی بر جامعه اسلامی ایران به ترسیم خواهند کشید؟

پس از سخنان فرماندهی ناحیه بسیج شهرستان، گروه سرود بشارت در بخش پایانی با اجرای سرود آوای سه ساله کربلا دلها را روانه خرابه شام  کرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top