بستن

مشکلات روستاهای گراش روی میز مدیر کل بنیاد مسکن فارس

هفت‌برکه (گریشنا): شصت درصد معابر اصلی روستاهای گراش نیازمند بهسازی هستند؛ و مشکلات محمدآباد و سلطان‌آباد نیز به معضلی تبدیل شده‌اند. این بخشی از مطالبی بود که در جلسه‌ی فرماندار، بخشدار و رییس شورای شهرستان گراش با مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس مطرح شد.

به گزارش مسئول دفتر فرماندار، مشکلات روستاها و آبادی‌های شهرستان گراش در دیدار فرماندار با مدیر کل و معاونین اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس بررسی شد. فرماندار گراش مهم‌ترین خواسته‌های خود را به این شرح مطرح کرد: تسریع در سامان‌دهی به آبادی‌های چک‌چک و دشت رحمانی؛ تسریع در تکمیل شهرک ارد؛ اجرای پروژه‌های بهسازی در روستاهای زیر صد خانوار؛ افزایش و ارائه تسهیلات مسکن محرومین؛ رفع مشکلات ملی شدن اراضی مسکونی سنوات گذشته؛ زیرسازی و توسعه معابر و خیابان‌های روستایی؛ تسریع در بازنگری طرح هادی دهستان‌های فداغ و خلیلی؛ تشکیل چارت سازمانی اداره بنیاد مسکن گراش؛ کمک به تغییر کاربری‌ها و سامان‌دهی محمدآباد و سلطان‌آباد و تعیین کد روستایی.

اصغر فرودی در این جلسه ضمن تشریح مشکلات روستاها در حوزه بنیاد مسکن، خواستار افزایش سهم اعتبارات استانی و ملی در جهت بهسازی معابر روستایی و تکمیل طرح‌های هادی شد و گفت: «علی‌رغم فعالیت‌های انجام گرفته، ۶۰ درصد معابر اصلی روستایی گراش نیازمند بهسازی است.» نماینده دولت در شهرستان گراش با بیان این که بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: «خدمات بسیار ارزنده بنیاد مسکن در روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و سامان‌دهی و رفع مشکلات روستاییان و آبادانی مناطق محروم شده است.»

عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی، نیز در این جلسه مسائل و مشکلات بخش مرکزی را در این حوزه تشریح کرد. همچنین عبدالرضا هرمزی، رئیس شورای شهرستان گراش، رفع معضل محمدآباد و سلطان‌آباد را مورد تاکید قرار داد.

مهندس عطاالله زمانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، در جریان بازدید خود از روستاهای گراش، گزارشی از روند پیشرفت طرح‌ها در روستاهای این شهرستان ارائه کرد و نسبت به پیگیری رفع مشکلات حوزه بنیاد مسکن در شهرستان گراش قول مساعد داد.

didar-bonyad-maskan-2 didar-bonyad-maskan-1

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

3 نظر

  1. انشاالله بقیه ادارات درسال۱۴۲۰درشهرستان گراش دایرمیشودصبرداشته باش البته ازنوع صبرایوب جورمیشه انشاالله !!!!!!!

  2. مگه این دولت دولت تدبیروامیدنیست پس صبرکنید تاباتدبیرشون بقیه ادارات هم زیرنظر لارستان بره وشماراامیدواربکنندکه درسالهای اینده یکی ازمناطق لارستان بشه ماشالله دولت تدبیروامید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top