بستن

کامنت‌دونی: فصل گلایه: از گزارش بی‌برگ نماینده تا بریدن فسیل و کُنار

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در دو هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

 

زیر خبر کمرنگی خنج و گراش در گزارش شش ماهه نماینده

نوشته شده در ۲۴ آبان ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: مجلس شورای اسلامی

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر جمشید جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در گزارشی عملکرد شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ را اعلام کرد. این گزارش در سه بخش عمرانی، ارتقا اداری و سیاسی و حضور مسئولین تنظیم شده است و نکته جالب این است که بیشتر فعالیت‌های گزارش شده به شهرستان لارستان اختصاص دارد.

محمد: این گزارش می‌طلبه که مسئولین رده بالای کشور به فکر استانی کردن نمایندگی مجلس باشن که شهرهای کوچک‌تر مثل گراش و خنج و…..متضرر نشوند.

سلسبیل: با سلام خدمت نماینده محترم؛ اگر ریز مطالب درج شده صحت داشته باشد، فقط باید خسته نباشید گفت [..] و دست مریزاد به این همه شفافیت در نرسیدن به عدالت همه‌جانبه در منطقه. خاطرنشان کنیم که همین چند روز پیش ایشان از ترویج و تشویق خیرین برای توسعه و کمک به دولت محترم در شهرستان گراش صحبت به میان آوردند، و به این بهانه مثلا خیرخواهانه و … از بی عدالتی و کم‌کاری‌هایی که آگاهانه صورت گرفته، شانه خالی کرده و توپ و زمین و … را به خود مردم واگذار کردند…

گراشی: آفتاب آمد دلیل آفتاب. برخی از دلسوزان شهر سال‌هاست دارن میگن که این آقا مثل بقیه نمایندگان قبلی لاری، هستند. […] آیا تجربه این شش سال اخیر بس نیست؟ آیا کسانی که زمینه رفتن ایشون را به مجلس فراهم کردند الآن از کار خود پشیمان نیستند ؟

امیرحسین: نده به عنوان یک گراشی باید چند نکته را یادآوری کنم: اولا حدود اختیارات یک نماینده مجلس طبق قانون تفسیر و مشخص شده و کارها و انتظاراتی که از او می توانیم داشته باشیم محدود می‌باشد. پس هم خواسته‌ها و مشکلات ما زیاد و هم این سمت ناتوان و کم اختیار در برآوردن این نیازها می‌باشد و طبیعی‌ست که این اختیار اندک و کم هم در اختیار حوزه‌هایی که به ایشان رای داده باشند قرار بگیرد! حال که روش و قاعده این چنین است کانال‌ها و سمت‌های دیگری هم در این میان وجود دارند که بتوانند اندکی از مشکلات و خواسته های شهروندانمان را مرتفع سازند و ما از سر غفلت یا کم اطلاعی و … به آنها بها نداده و نپرداخته‌ایم. راه حل این مورد به نظر من ایجاد کانون‌های هم‌اندیشی از آدم‌های باتجربه در امور شهر و جوانان با استعداد و تحصیلکرده در جهت بررسی جهت‌گیری‌های کلی شهر و اولویت‌های ساختاری آن می‌باشد که می‌تواند با ایجاد اتاق فکری سالم و متعهد در جهت منافع کلی شهرمان از سرمایه‌های مالی و انسانی و … در جهت ارتباط با کانال‌های دیگر نظام و دولتی استفاده کند و همچنین از نزاع‌هایی چون دودستگی در کاندیداتوری نمایندگی مجلس و غیره و ذلک جلوگیری کند.

13950817-jafarpoor-1

 

زیر خبر اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای خیرین دفتر زد

نوشته شده در ۲۶ آبان ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: ادارات

هفت‌برکه: مهندس محمدرضا باقری‌فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان از تاسیس دفتر خیرین راهساز و پل‌ساز در اداره کل راه و شهرسازی لارستان خبر داد.

ناشناس: شما به قولی که دادی درباره جاده چک‌چک عمل کن، خیرین باز هم از این کارها می‌کنن و لازم نیست دفتر و دستک تاسیس کنید.

علیرضا: کار بسیار درست و به‌جایی بود. آخه کل بودجه‌های دولتی این اداره کل صرف کشیدن جاده‌های اطراف لار و بخصوص منتهی به لار می‌شه و یا حتی جاده‌های شهری سطح لار مثل کمربندی و جاده فرودگاه به شهرک صنعتی و … ولی به شهرهای دیگه که می‌رسن می‌گن بودجه نیست و شهرداری باید هزینه کنه و یا در خوشبینانه‌ترین حالت، مشارکت کنه، مثل کمریندی گراش و یا چک‌چک که خیرین مشارکت کردند.

اوزی: توسعه خطوط ارتباط جاده‌ای و ریلی و هوایی جزو اصولی‌ترین شروط تبدیل لار به مرکز استان می‌باشد لذا مسوولین لار تمام هم و غم خود را در این مورد متمرکز کرده‌اند … این در حالی‌ست که سالیان سال هست که طرح‌های ضروری و نیمه‌تمامی در سطح شهرستان‌های تابعه وجود دارد و یا طرحها و نقاط حادثه‌خیزی که حتی هنوز کلید نخورده‌اند … خیرین عزیز هم بهتره به هوش باشند تا در این دام نی‌فتاده و فریب زیاده‌خواهی‌های بعضی‌ها نشوند…

محمد: لابد می‌خواد با پول خیرین راه بسازه، بعدشم هفته دولت بگه ساخت جاده به طول فلان کیلومتر توسط دولت، بعد هم تو کارنامه کاریش بگه من با کمترین بودجه بیشترین راه رو ساختم و مورد تشویق دولت قرار بگیره. واقعا که. متاسفم.

از دبی: با سلام. ساده‌اندیشی است کسانی که فکر می‌کنند […] با راه انداختن دفتر و دستک در فکر رفع مشکلات دیگران هستند.

 

زیر خبر شروعی دوباره برای هندبال گراش

نوشته شده در ۱ آذر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: ورزش

هفت‌برکه: در جلسه تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید هیات هندبال، با حضور نائب‌رییس هیات هندبال فارس، مهرداد بدیع‌زادگان سکان این هیات در گراش را به دست گرفت. زیر این خبر کامنت‌های زیادی درج شد، که البته همه‌ی آنها مربوط به مشکلات و بگومگوهای اعضای هیات والیبال بود! بخش کوچکی از این کامنت‌ها را اینجا می‌خوانید.

محمد: اقای حسن‌نژاد! آخه تا کی می‌خواهید برای والیبال بازی در بیارید؟ […] یک نفر به عنوان رئیس هیئت والیبال انتخاب کنید؟ لار داره با تیم‌های گراش لیگ لارستان برگزار می‌کنه. خنج داره تو لیگ استان شرکت می‌کنه. هنوز ما که قطب والیبال جنوب استان بودیم، باید دو سال در انتظار بکش بکش آقایون باشیم…

ورزشکار: جناب محمد! استاد حسن‌نژاد که با والیبال مشکل ندارن. این همه هیات راه‌اندازی کرده و تو این مدت همه هیات‌ها رو سر و سامون داده، فقط با والیبال مشکل داره؟ به نظرم مشکل از خود والیبالیست‌های عزیزه. برید با ریاست اذاره جلسه بگیرید، مطمئناً نتیجه می‌گیرید.

ناشناس: ضمن عرض تبریک به آقای بدیع زادگان، امیدوارم که مثل آقای افشار که هیات والیبال رو سر و سامان دادن، […] اقای بدیع زادگان با چنین افرادی در ورزش هندبال روبه‌رو نشه و در ادامه راه موفق و موید باشه.

ضمنا به آقایانی که به والیبال ضربه زدن و باعث شدن که اقای افشار کناره‌گیری کنه بگم اگه مرد هستید و بیایین ریاست رو تحویل بگیرید. بیرون از گود نشستن و انتقاد و تمسخر کردن هنر نیست.

مهرداد بدیع‌زادگان: با سلام و احترام. ضمن تشکر از جنابعالی؛ بنده حقیر هم دست نیاز و طلب استمداد خود را به طرف همه عزیزان ورزشکار، ورزش دوست، پیشکسوتان، متخصصین و فارغ التحصیلان و کارشناسان تربیت بدنی و روسای هیات های ورزشی دراز می‌کنم. امیدوارم که با راهنمایی‌ها و کمک شما بزرگواران بتوانیم ضمن تشکیل یک هیات قوی، جایگاه ورزش شهرستان را روز به روز بالاتر ببریم.

handball5

 

زیر خبر قطع غیرقانونی ۱۹۰ نخل به خاطر تفکیک زمین

نوشته شده در ۳ آذر ۱۳۹۵، توسط: محمد خواجه‌پور، سرویس: ادارات

هفت‌برکه: مهندس سلمان مهرابی، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان، از قطع و نابودی قریب به ١٩٠ اصله نخل توسط عاملان سودجو در گراش خبر داد و گفت این اداره کل با این موضوع مقابله خواهد کرد.

محمد: به شما چه ربطی داره؟ ملک شخصیه خودشون می‌دونن. مگه فضولین؟

منتقد ملک شخصی: تو از همونایی که وقتی یکی اونور کشتی داره سولاخ می‌کنه، می‌گی: به ما چه ربطی داره. ما که این‌وری‌ایم. نه؟

همشهری: منتقد جان درست متوجه نشدی. درسته درست بیان نکردن، ولی نخیلات ملک شخصیه و نخل‌هایی که از دسترس خارج می‌شه فایدش چیه؟ وقتی می‌شه باهاش چهار تا جون خونه‌دار شن، البته شاید خونه‌دار شن.

صدا تا صدا: تاریخ انقضای حرف شما تقریبا ۴۰۰ سال قبل بود.

مجتبی ام: روز اول زمین می‌گیرند برای کاشت، بعد میان مثل همین به جونش می‌افتن، تکه‌تکه می‌کنند، بعد می‌فروشن به قیمت خوب. عجب درآمدی داره.

علی شکری: با سلام. وقتى اداره آبفا آب نداره به کسى بده در حالى که ۵ ماهه بشکه اداره آبفا سوراخه و آب داره هدر می‌ره، بایستى نخلاشو زمین بزنه و تفکیک کنه برا ساخت ساختمون. فکر کنم کار درستى مى‌کنه.

fasil-zamin

زیر خبر از چشم شما ۲۸: گناه کُنار کهنسال شیخ عبدالله چه بود؟

نوشته شده در ۳ آذر ۱۳۹۵، توسط: ارسالی خوانندگان، سرویس: گوناگون

هفت‌برکه (گریشنا): درخت کُنار کهنسالی که جنب مقبره شبخ عبدالله قرار داشت بریده شد. این درخت کُنار در بیشتر عکس‌های قدیمی و جدید مقبره شیخ عبدالله دیده می‌شود و در سال‌های اخیر محل استراحت مردم در ایستگاه مینی‌بوس بود. حسین عباسپور چند عکس را از بریده شدن شاخ و برگ این درخت کهنسال ارسال کرده بود که با واکنش زیادی هم همراه بود.

من دوست چیزهای فراموش‌شده‌ام: … مقصر منم. اگر روزی پسرم پرسید: کجایی هستی؟ مقصر منم اگر هیچ حرفی نداشته باشم. اگر روزی برسد که همه‌ی آثار کوچک و بزرگ شهر نمانده باشد و گراش شده باشد مال‌های وسیع و دریاچه‌های عظیم و پارک‌های طویل. مقصر منم که مدعی اشاعه‌ی فرهنگم و هیچ‌وقت، هیچ‌وقت این کنارِ پیر سر گذاشته به شانه‌ی شیخ عبدالله را، سوژه‌ی عکس‌هایم نکردم و به مردم شهرم به عنوان نماد شهری‌شان نشان ندادم. مقصر منم که آن را نقاشی نکردم و درباره‌اش ننوشتم.

انجمن محیط زیست،حیات وحش و گردشگری گراش: با سلام. مشکل ما هرس کردن درختان و یا اجرای طرحها نیست. مشکل غیر اصولی بودن رفتارهاست. کاری که حتی یک نظرخواهی از کارشناسان مربوطه نمی‌کنند. اصلا در سطح بالاتر، مجوز لازم را کسب نمی‌کنند و اقدام می‌کنند. این یک درد هست برای شهر. اقدام کردن و بعد آب رفته رو به جوی برگردوندن کاری عبث است. اگر کنار روبه‌روی مغازه حاج غلام شیخ بریده بودند و توجیه می‌کردند مثلا مزاحم رانندگان است یا پیاده رو را تخریب میکند و یا هزار دلیل دیگر، راحت‌تر توجیه داشت، ولی کنار با قدمت ۸۰ ساله یا بیشتر با اره برقی از بیخ و بن صاف کردن زخم زدن به چهره شهر است.

صداتاصدا: به جای این که برای این درخت‌های کهنسال شناسنامه و هویت بسازن، می‌زنن عدمشون می‌کنن.

مجتبی ام: این شهر که قانون نداره. کسی هم به کسی نیست. هر کی هر جوری دلش می‌خواد میاد می‌زنه نابود می‌کنه، آخرش هم که فهمیدن مردم داغ کردن می‌گن وای نفهمیدم. چشم چند تا دیگ نابود می‌کنیم دیگه ولشون می‌کنیم.

ایزدیان/قاسم: جناب مدیر محترم محیط زیست. اگر مسئولیتی در این قبیل امور متوجه شماست، چرا اقدامی نمی‌کنید که عمل تکرار نشود؟ ولی شهر ما شده بی‌صاحب و مسئول و همین بی تفاوتی مسئولین محلی است که ۱۹۰ درخت نخل را و بعدش این درخت را از بین می‌برند و بعدها هم ….. که خدا داند نوبت کدامین فضای سیز شهرمان خواهد بود. ولی انعکاس چنین مطلبی را نقد و تخریب توصیف می‌کنند و می‌کنید. اما درود بر گریشنا و اطلاع‌رسانی‌اش و ما نیز حسب وظیفه رسالت خود عمل می‌کنیم با اجازه آقایان مسئول٬

سعید: الان دقیقا کدام مسوول باید پاسخگوی این امر باشه و دلیل منطقی بیاره؟ اگه شهرداری باید پاسخگو باشه خب قاعدتا آقای حسینی روابط عمومی این اداره تا الان هم این خبر رو خونده و تا الان باید منعکس کرده باشه به آقای زارع. منتظر پاسخ منطقی هستیم جنابان مسوول. شما با اعتقاد و احساسات مردم یک شهر بازی کردید. حذف بخشی از تاریخ این شهر و عدم توجه به خواسته های مردم و نادیده گرفتن این عواطف باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مسولین می‌شود.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش: با سلام خدمت همشهریان عزیز.

خداییش ما هم از دیدن وضعیت اینچنینی درخت کُنار کنار بقعه ناراحت شدیم. بچه‌های فضای سبز شهرداری گراش خودشون حامی فضای سبز هستند و این جریان به شهرداری ربطی نداره و ما هم وقتی متوجه شدیم که همکاران اداره برق کارشون رو تموم کرده بودن و درخت اینجوری شده بود. در حال حاضر تنها کاری که می‌تونستیم انجام بدیم اخطاریه کتبی بود که فرستادیم برای اداره محترم برق تا امیدوار باشیم در آینده شاهد همچین صحنه‌هایی نباشیم. باز هم از همشهریان عزیز بابت این جریان پوزش می‌خوایم، هرچند مقصر شهرداری نبوده. ولی به عنوان مسئولان شهر و کسانی که بایستی مواظب همه چیز شهرمان باشیم از همشهریان عزیز پوزش می‌طلبیم. متن اخطاریه هم جهت شفافیت موضوع در اختیار گریشنا قرار خواهد گرفت.

shahrdari-bargh

konar01

زیر خبر همنوایی باران و شعر در سومین شب شعر پیامبر اعظم(ص)

نوشته شده در ۶ آذر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: فرهنگ و ادب

و شاعران آیینی امشب در شب‌شعر پیامبر اعظم (ص)

نوشته شده در ۴ آذر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: فرهنگ و ادب

هفت‌برکه: پنجشنبه چهارم آذرماه، شب شعر پیامبر اعظم (ص) با حضور شاعران آیینی کشور برگزار شد. حضور شاعران بنامی همچون علیرضا قزوه، سعید بیابانکی و صادق رحمانی، و برنامه‌های دیگری همچون اجرای سرود و مداحی و البته دیر شدن سفر مهمانان به خاطر هوای بارانی، باعث شد شعردوستان تا نیمه‌شب در سالن شوری کنار آموزش و پرورش بمانند. کامنت‌های این دو خبر در کنار هم می‌آیند.

مرتضی دارشی: با تشکر فراوان از برگزارکنندگان مراسم. از نظر حقیر مراسم پارسال که در حسینیه ابوالفضل بود معنوی تر بود.

احمد: خیلی طول کشید. کاش مهمانان زودتر میومدند. خسته شدیم رفتیم خونه.

حامد حسینی: باعث افتخار من و دوستان بود که در محضر اساتید رحمانی ، قزوه و بیابانکی به کسب فیض پرداختیم. تشکر از حامیان و بانیان این برنامه. به امید گراشی آبادتر… البته فکر کنم یه خلا اساسی هم وجود داشت، نبودن استاد کارگر …

حیدری: خسته نباشید عرض میکنم خدمت کلیه دست اندرکاران. منم با آقای حسینی موافقم که چرا شاعر عزیز شهرمان آقای کارگر برنامه شعر نداشتند و استاد ده‌بزرگی هم که متاسفانه حضور نداشتند. و برنامه خیلی طولانی شد که ظاهرا به دلیل تاخیر مهمانان برنامه بود.

محمد خواجه‌پور: آقای کارگر شعری برای شب‌ شعر ارسال نکرده بودند. در زمان مراسم هم از طرف آقای صادق رحمانی از آقای کارگر برای شعرخوانی دعوت شد که تمایل به شعرخوانی نداشتند.

shabe-sher-payambar-3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top