- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

وزیر کشور به خاطر فرماندار گراش به مجلس می‌رود

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با سوال در مورد انتصاب کریمی‌فرد به فرمانداری گراش، وزیر کشور را به مجلس می‌خواند.

[1]

پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر جعفرپور [2] از سوال نماینده از وزیر کشور خبر داده است: «به دنبال برخی بی تدبیری‌های صورت گرفته در انتصاب فرماندار گراش و حساسیت حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش، دکتر جعفرپور با طرح سؤال از آقای محمد نجار، وزیر کشور، وی را برای پاسخگویی به مجلس فراخواند.»

به نظر می‌رسد جعفرپور گزینه‌ای را برای فرمانداری گراش در نظر داشته است که عدم انتصاب این شخص باعث سوال از وزیر شده است. «عدم تجربه نیروی معرفی شده در زمینه فرمانداری و عدم شناخت وی از محیط شهرستان و منطقه در عین وجود نیروهای توانمند و با تجربه و دارای شناخت از منطقه که از آنها استفاده نشده است.» از دلایل سؤال نماینده مردم از وزیر کشور عنوان شده است.

جعفرپور از برکناری خواست‌خدایی فرماندار پیشین گراش نیز ناراضی است و به نحوه برکناری اعتراض دارد: «شیوه غیر اخلاقی و ناپسند مدیران سیاسی استان در نحوه ابلاغ حکم به فرماندار سابق نیز از دلایل دیگر این سؤال می‌باشد.» همچنین سایت جعفرپور مدعی شده است که در این انتصاب به جز نماینده مجلس با امام جمعه گراش نیز مشورت نشده است.

فیروزآبادی معاون استاندار فارس در جلسه معارفه کریمی‌فرد فرماندار گراش در مورد عدم حضور جعفرپور در جلسه گفت: «دوست داشتیم امروز برادر عزیزمان جناب آفای دکتر جعفرپور در این جلسه حضور می‌داشتند. تماس هم گرفتیم. جلسه مجلس باعث شد که ایشان نتوانند تشریف بیاورند. البته ما هم کوتاهی کردیم و با تاخیز به ایشان خبر دادیم. اگر زودتر گفته بودیم شاید ایشان مرخض می‌گرفتند و در جلسه بودند.» جعفرپور در جلسه معارفه امام جمعه جدید گراش هر چند حضور نداشت اما با فرستادن نماینده و ارسال پیام حضور خود را اعلام کرد.

نماینده مردم مجلس اولین کسی است که به طور علنی با انتصاب فرماندار گراش مخالفت می‌کند. البته ممکن است این مخالفت با توجه به جو عمومی شهر گراش به کریمی‌فرد برای تعامل با مردم و گروه‌های اجتماعی گراش کمک کند.