بستن

شب‌های پاییزی سالن سینما با آوای «آوین»

هفت‌برکه (گریشنا): گروه موسیقی آوین دیشب در اولین شب از کنسرت خود به روی صحنه رفتند.

به گزارش شیدا شرقی، خبرنگار هفت‌برکه، دیشب، بیست و سوم آذرماه، اولین شب از اجرای گروه موسیقی آوین بود. امیر فانی، خواننده این گروه، با کمی تاخیر با آهنگی از خودش به روی صحنه رفت و با تشویق حاضرین اجرای برنامه را آغاز کرد.

در ادامه برنامه به ترتیب آهنگ‌های گل آفتاب گردون، اگه به تو نمی‌رسم، هوایی شدی، عروسک، هیشکی شبیه تو نیست، چرا خدا، بهت عادت کردم، ارمغان تاریکی، بابای بارون و کار آخر دوستت دارم از گروه سون باند را اجرا کردند. از تشویق‌های حاضرین در سالن می‌شد حدس زد که این قطعه آخر نظرها را بیشتر جلب کرده است.

ترانه، آهنگ و تنظیم کار پنجم به نام عروسک و کار هفتم به نام چرا خدا از امیر فانی، خواننده این گروه است. ممکن است در شب‌های بعد، یک آهنگ گراشی نیز به مجموعه‌ کارهای کنسرت اضافه شود.

خواننده‌های این گروه امیر فانی، ابراهیم اسدی و محمود علی‌پور هستند. نوازنده گیتار ریتم محمد ابول نژاد، نوازنده گیتار ریتم و ملودی امیر فانی، نوازنده گیتارریتم و ملودی و الکتریک محمدرضا درستکار، نوازنده بیس مجتبی سراجی، نوازنده کاخن مهدی فیروزی، نوازنده پرکاشن محمدرضا زارعی و محمودعلیپور، نوازنده شیکر و دایره زنگی محمدرضا زارعی، نوازنده کیبورد میلاد سلیمانی، نوازنده درامز مرتضی فانی و نوازنده ویولن استاد مجید رایگان است.

کنسرت گروه آوین تا جمعه بیست و ششم آذرماه ادامه دارد. این گروه هر شب ساعت ۱۹ در سالن سینما فرهنگ روی صحنه می‌روند.

avin2

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

9 نظر

  1. کارشون اصلا خوب نبود. اگه بخوان توی گراش و منطقه دووم بیارن باید بیشتر از این‌ها کار کنن. اول از همه ساعت بد برگزاری باعث استقبال کم شده بود که این اشتباه رو خواستن با اشتباهی مثل تاخیر یک ساعته (تاکید می‌کنم، یک ساعت!!!!) ماس‌مالی کنن. برای پرداخت هزینه هم که کارتخوان نداشتن. آهنگ‌ها رو هم به غیر از دو سه تا، از کارهای بقیه خوندن. این که نشد هنر! صدا ضعیف بود و اصلا اصلا مشخص نبود خواننده چی می‌خونه. ظاهرا کلا موسیقی واسشون مهم بود و متن ترانه‌ها کم‌ترین اهمیتی نداشت. کم‌اهمیتیش تا حدی بود که حتی اسمی از ترانه‌سراها هم نبردن! یه قطعه موسیقی بدون ترانه و شعر خوب، هیچی نمی‌شه!
    خلاصه از ما گفتن… این‌جوری شکست می‌خورید.

    1. سلام . ممنون که بها دادین و اومدین . گروه اوین به غیر از استاد رایگان و بنده ، بقیه تقریبا بار اولشون بود حضور در کنسرت و این می تونه یه شروع باشه واسه ی کارهای بعدی که ان شاالله بهتر بشه .
      ۱- سالن سینما فرهنگ بخاطر نبودن عایق صوت ، تنظیم کردن صدا بسیار بسیار مشکله
      ۲- سیستمی که استفاده شده حرفه ایی نیست چون هزینه ی حرفه ایی نشده و صرفا هزینه از جیب بچه ها بوده
      ۳- اهنگ ها کاور بوده چون متن و اهنگ های خود ساخت ، گرفتن مجوزشون خیلی دشواره و بعضا محال
      ۴- درج ساعت ۷ توی تبلیغات اشتباه بوده که قرار شد درست شه ولی پخش شده بود و بنده به نمایندگی از گروه عذرخواهی می کنم
      ۵- دووم اوردن توی منطقه بسته به حمایت های مالی و فرهنگی ست که متاسفانه اوضاع خوشی نداره وگرنه شما ببین چنتا گروه از سال ۸۵ به اینور اجرا داشتن ، پارسینا ، مدوو ، باران ، آسوریک ، و حالام آویــــــن
      ۶- البته تو این اجرا ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش واقعا زحمت کشیدن و همینجا ازشون تشکر میکنم و همچنین همه ی عزیزانی که ما رو همراهی کردن تو این کار .
      ان شاالله شاهد پیشرفت همه ی هنرمندای شهرمون باشیم .
      بازم ممنون .

  2. عرض خسته نباشید خدمت اعضای گروه اوین
    این گروه از افراد جوان تشکیل شده و نباید انتظار خیلی بالایی ازشون داشت
    ایشاالله کم کم کیفیت کاراشون رو بالا میبرن
    نقص اصلی این گروه که من چندین بار کنسرتشون رو رفتم اینه که واقعا صدا واضح نیست،بعضی جاها که دیگه اصلا صدای خواننده شنیده نمیشه
    رو این مشکل باید بصورت جدی کار کنن

  3. من خودم حضور داشتم و چندبار هم اتفاقی سر تمرین بچه ها رفتم…واقعا کارسختی و دشواری بود…بیشتر اعضای گروه جوان بودن…انتقاد خوب وپسندیده است…مشکل وجود داشت ولی خداییش بیایم از جوونها و استعداد ها حمایت کنیم…استعداد سازی کنیم تا استعداد سوزی!!!دست بچه ها درد نکنه…به امید خدا بازهم ادامه بدین و دلسرد نباشید…به امید حضور در کنسرت بعدی شما عزیزان با قدرت بیشتر و کارهای جدید از گروه آوین…خسته نباشید عزیزان

  4. ممنون از همه دوستانی که تشریف آوردن و مهم تر از اون با انتقاداشون به بهتر شدن کار گروه کمک میکنن ولی انتقاد باید با در نظر گرفتن همه جوانب باشه و البته منصفانه.
    ۱_ ساعت اجرای برنامه یکم نامناسب بود که به قول دوست عزیزم جناب علیپور قرار بود عوض بشه که متاسفانه نشد و اگر هم برای روی صحنه رفتن یکم صبر کردیم دلیلش ابن بود که اگه می خواستیم سر ساعت شروع کنیم فقط ده نفر توی سالن حضور داشتن.
    تماشاچی هایی که توقع دارن برنامه سر ساعت شروع بشه باید خودشونم یر ساعت تشریف بیارن.
    دقیقا تا ده دقیقه قبل از اجرا من میدیدم که تماشاچی داره وارد میشه حالا شما فکر کنید ما سر ساعت ۷ شروع کرده بودیم تکلیف اکثریتی که هفت و نیم به بعد اومدن چی بود.؟؟؟
    ۲_ صدای خواننده یکم نصبت به گروه پایین تر بود به چند دلیل اول اینکه دوستان باید توجه کنن که اجرا توی سالن سینما بود که اصلا برای اجرای کنسرت ساخته نشده و فاقد کوچکترین امکاناتی که حتی یک سالن سینمای معمولی باید داشته هست از جمله دبوار های عایق دار و سیستم صوتی مناسب و فضای آکوستیک.
    دوم اینکه صدابرداری در اجرای زنده کار بسیار سختی هست چه برسه به سالنی که فقط با یه در از کوچه جدا شده و هیچ گونه فضای آکوستیکی نداره.
    سوم ابنکه دوستانی که زحمت صدابرداری رو کشیدن با اینکه با توجه به مسائلی که عرض شد کار فوق العاده ای کردن و کارهای صدا برداری استودیویی انجام داده بودن ولی تجربه لول گیری و تنظیم صدا توی همچبن سالنی رو نداشتن و جناب حسینی هم که برای لول گیری کمک میکردن موقع اجراها حضور نداشتن که این برمیگرده به نبود بودجه کافی برای گرفتن سیستم و تجهیزات حرفه ای و نداشتن اسپانسر.
    ۳_کار گروه نوازی در ایران همیشه یکی از سخت ترین کارها بوده و حتی بزرگترین گروه ها با بیشترین سرمایه ها هم توی کار گروهی موفق نبودن مثل همین گروه آریان که بیش از چند سال دوام نیاورد و همه رفتن دنبال کارهای تکی.
    حالا شما فکر کنید چقدر عشق و علاقه به موسیقی درون بچه ها بوده که با توجه به همه ی این مسائل و مشکلاتی که بعضا چند دقیقه قبل از اجرا پیش میومد و یا از قبل وجود داشت این چهار شب اجرا رو جمع کردن.

    در آخر ممنون از همه ی کسایی که تشریف آوردن و وقت گذاشتن و برنامه رو دیدن.
    توی برنامه های زنده همیشه مشکلاتی وجود داره و پیش میاد و متاسفانه کاریش هم نمیشه کرد.
    ولی ادامه راه موسیقی نیاز به حمایت داره که این دست همه ی عزیزان رو می بوسه که با حمایتاشون ما رو به ادامه کار دلگرم کنن.

  5. سلام،خسته نباشید مخصوص به گروه اوین،واقعا کارشون عالی بود،اولین بار بود که توی گراش کنسرت میرفتم با وجود جَوّی که توی این شهر حاکمه کار خاص و به نوبه ی خودش خوبی رو ارائه دادن، و در جواب آقای تیمور هم باید بگم شمایی که اینهمه داااانش موسیقی داری یه کار ارائه بدید تا بقیه یاد بگیرند!!!!این گروه با امکاناتی که در حد یه مجلس عروسی هست،همچین کنسرتی رو برگزار کردن که وااااااقعا باید بهشون دست مریزاد گفت!!! یاد بگیریم جوونا رو حمایت کنیم،و اگرم میخوایم انتقادی کنیم اول جوانب کُل رو در نظر بگیریم.

  6. واقعا باید به این جوونا افتخار کرد ، نقص هایی هست و همیشه ام البته جای پیشرفت وجود داره ، امیدوارم ادامه بدن و به همین اجرا کنسرت ها دلخوش نباشن ، مشکل گراش اینه که نوازنده هامون زود قانع میشن ، باید خیلی بیشتر از اینها به نوازندگیشون بها بدن تا جایی که واسه خودشون سبک داشته باشن ، اجرا کردن چند تا اهنگ تقلیدی کار سختی نیست ، انشالله که پیشرفت بیشتری داشته باشن و امیدوارم مغرور نشن که فک کنن به جایی رسیدن ، کلام آخر: افتخار میکنم به داشتن استاد رایگان که اعتبار چندین سالش رو گذاشتپای این گروه واقعا دمش گرم
    حیف همچین آدم هایی که قدر خودشونو نمیدونن
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top