بستن

دومین جایزه سفرنامه‌نویسی برای محمدامین نوبهار

هفت‌برکه (گریشنا): در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، آیین اختتامیه جشنواره «خورشید طوس»، دومین جشنواره ملی سفرنامه و ادبیات داستانی دانشگاهیان، به میزبانی همدان برگزار شد. در این آیین از سفرنامه محمدامین نوبهار با عنوان «بازخوانی یک تصویرِ از یادرفته» تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، صبح روز چهارشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۵، مراسم اختتامیه جشنواره ملی خورشید طوس، با حضور آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه همدان، دکتر منصور غلامی، رییس دانشگاه، و جمعی از اساتید، هنرمندان، نویسندگان و دانشجویان کشور در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این جشنواره، سفرنامه محمدامین نوبهار به مشهد مقدس با عنوان «بازخوانی یک تصویر از یادرفته» به مقام دوم دست یافت. این در حالی بود که هیئت داوران هیچ سفرنامه‌ای را به عنوان مقام اول انتخاب نکرد.

همچنین مقام سوم این بخش به سفرنامه زهرا سرداری رسید و سه اثر دیگر از سمیه کریمی، محسن کلهر و صدیقه رضوانی مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

محمدامین نوبهار درباره جشنواره رضوی می‌گوید:‌ «جشنواره بین‌المللی امام‌ رضا (ع) یکی از معدود جشنواره‌هایی است که به صورت مرتب و با میزبانی دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که امسال دانشگاه بوعلی‌سینا برگزارکننده بخش ادبی جشنواره بود.»

او درباره سفرنامه‌اش می‌گوید:‌ «در شهریورماه برای شرکت در جشنواره ملی گردشگری به همراه برادرم، امیرحسین نوبهار، سفری یک‌روزه به مشهد داشتیم. در این سفر اتفاقاتی رخ داد که سعی کردم در سفرنامه‌ «بازخوانی یک تصویر از یادرفته» آن را روایت کنم و خوشحالم که در این جشنواره مورد توجه داوران قرار گرفته است.»

نوبهار پیش از این در سومین جشنواره ملی گردشگری، برگزیده سفرنامه‌نویسی شده بود و سفرنامه‌های شهرهای سقز و لالجین از او به تازگی در ماهنامه شهرت و نشریه مدرسه علامه‌حلی تهران منتشر شده است. همچنین در جلسه ۹۰۰ انجمن ادبی گراش که در شهریور ۹۵ برگزار شد، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و موسسه فرهنگی-هنری هفت‌برکه، از سفرنامه‌نویسی این نویسنده جوان تقدیر شد.

amin noubahar

6 نظر

  1. آفرین برمحمدامین.گل کاشتى.به امیدموفقیت بیشترشمادرعرصه نویسندگى.به شماوخانواده محترم تبریک عرض مى کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top