بستن

کامنت‌دونی: پیشنهادهای متفاوت برای جاهای مختلف

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، از این به بعد بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در دو هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

 

زیر خبر چراغ قرمز ایدز

نوشته شده در ۱۰ آذر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: ادارات، جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): چهاردهم آذر روز جهانی ایدز بود و از سیزدهم تا نوزدهم آذر هفته‌ی اطلاع‌رسانی ایدز نام‌گذاری شده است. در آمار آمده است که حدود ۳۱ هزار و ۹۰۵ نفر تا پایان سال ۱۳۹۴ در کشور ایران مبتلا به ایدز (HIV) بوده‌اند. در استان فارس نیز سه هزار و پانصد نفر که اغلب مردان بین ۲۰ تا ۴۰ سال هستند، مبتلا به ایدز تشخیص داده شده‌اند. پیشگیری از ایدز نکته‌ای بود که خوانندگان خبر به آن پرداخته بودند.

زد-یا: مگر با صرف «برجسته‌سازی شعار» می‌شه ایدز رو کنترل کرد؟ من نمی‌دونم چرا شفاف‌سازی نمی‌شه و استفاه از لفظ «کاندوم» همیشه تابو بوده؟!

نوروزی – مرکز بهداشت شهرستان گراش: دوست عزیز، رویکرد کشوری با توجه به برنامه استراتژیک کشوری بر مبنای آموزش و اطلاع‌رسانی بوده و موارد پیشگیری کاملاً شفاف بیان می‌شود. جهت مشاهده می‌توانید سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و متون آموزشی را مطالعه بفرمائید. جهت اظلاع بیشتر نیز مرکز یهداشت شهرستان گراش پاسخگوی شماست و ۰۷۱۵۲۴۵۱۰۳۴ با داخلی ۲۰۵ واحد بیماری های واگیر.

محمد: ای کاش گزارشی از میزان شیوع بیماری ایدز در سطح شهرستان نیز بیان می شد. با توجه به مراوداتی که با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس داریم، پیش‌بینی می‌شه آمار ایدز در شهرستان‌های جنوبی استان فارس نیز قابل توجه باشه؟ ممنون میشم اگر آقای نوروزی آماری قابل انتشار و طبقه‌بندی نشده در اختیار دارند منتشر نمایند.

نوروزی – مرکز بهداشت شهرستان گراش: با سلام. با توجه به فرمایشات دوستان، طبق آخرین آمار و ارقام موارد شناسایی شده در شهرستان گراش از ابتدای سال ۹۰ تاکنون تعداد موارد در گراش ۴ نفر و راه انتقال غالب اعتیاد تزریقی بوده است.

محمود: در جواب محمد بگم که افرادی که روی به سوی کشورهای حاشیه خلیح فارس می‌کنتد، صرفا برای انحام کار و امرار معاشه، نه بی بند و باری و عیاشی. و ضمنا مشاهده کردید که اون تعداد افراد مبتلا هم افراد معتاد و تزریقی بودند.

محمد: تا جایی که بنده خبر دارم، کشوری مثل امارات از تمام اتباع خارحی که ویزای دائم داره، آزمایش می‌گیره و اگه جواب بعضی از بیمارای خطرناک مثبت بود، اون فرد رو اخراج می‌کنه.

زد-یا: تاسیس کارخانه تولید کاندوم رو پیشنهاد می‌دم که همچون پرورش توتون بسیار پرفایده هست. تنها شرکت کاندوم‌سازی داخلی در یزد واقع شده که سرمایه‌گذاران گراشی به راحتی می‌تونن بدون رقیب داخلی موثر، به طور فوق‌العاده‌ای قدرت‌نمایی کنند. اگرچه پزشکان بیشتر تمایل به واردات تا اتکا به توانمندی های داخلی دارند، ولی سرمایه گذاران می توانند این ذهنیت پزشکان رو تغییر بدن.

همشهری: واقعا ای وای! الان اولویت افراد راه‌های پیشگیری از ایدز است، نه پیشگیری از روابط نامشروع! الان وقتی کارخانه کاندوم زدید، وقتی آموزش مسائل جنسی تو مدارس پیشنهاد می‌دین، آیا پیش‌بینی کردین که با عادی جلوه دادن این روابط و حتی ترویج روابط نامشروع سالم، چه فاجعه‌ای برای فرزندانمون رقم می‌خوره؟! متأسفم واقعا. هر چیزی راهی داره. این راهش نیست.

گل سرخ: هچکس مخالف پیشگیری از روابط نامشروع نیست، زیرا که بی بندوباری خلاف ضوابط شرعی و قانونی و مدنی است. ولی شما چطور می‌خواهید همه دانش‌آموزان و دانشجویان رو از عضویت در کانالهای دوست‌یابی و یا سایت‌های اجتماعی منع کنید؟ شما چه اطمینانی برای مواجه نشدن افراد با عکس‌های پورنو در اینترنت دارید؟ در صورت بروز، شما چطور می‌خواهید بازدارندگی ایجاد کنید؟

توصیه شما مثل این هست که فقط «حق» بر دانش‌آموزان عرضه بشه و اسمی از «باطل» برده نشه. اگر احتمال حمله دشمن وجود داشته باشه، شما چطور پیشگیری می‌کنید؟

international-aids-day

 

زیر خبر شهرداری گراش هزار نهال زیتون در پارک جنگلی کاشت

نوشته شده در ۱۴ آذر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): در روزهای تعطیل آخر ماه صفر، هزار اصله نهال زیتون در پارک جنگلی گراش کاشته شد.

مجتبی ام: پارک جنگلی با درخت‌های غیر بومی!

عادل: زیتون رشد کمی داره و اصلا به درد بخور نیست. کاش یه کم شهردار با تفکر بیشتری عمل می‌کرد. اگه کنار پاکستانی می‌کاشتین خیلی بهر بود. درآمدزایی خوبی هم داشت.

عادل: آدرس دقیقش کجاست؟ یه سرایداری هم باشه بد نیست، تا آدم معتادی بشینه پای بساطش! احسنت.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش: با سلام. آدرس در خبر ذکر شده. از خیلی وقت پیش سرایدار داره.

دوستانی که به دنبال نظرسنجی هستن: این پارک جنگلی هنوز هم نیاز به درخت داره. شما می‌تونید نظر خودتون رو درباره انواع درختها بنویسید. حتما نظر شما رو منتقل می کنم.

nahal-zeyton1

 

زیر خبر زنی که برای فروش کلیه آگهی داده است

نوشته شده در ۱۵ آذر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): «فروش کلیه با گروه خونی +A با این شماره تماس بگیرید.» این اعلامیه‌ای بود که یک زن اهل اصفهان در سطح شهر پخش کرد و بازخورد زیادی داشت.

ابوالحسن احتشام: اگر که واقعا حقیقت داشته باشه جای تاسفه. ولی خیلی هم از این روش واسه سرکیسه کردن خیرین استفاده می‌کنند. توی این دوران به هیچ کس نمی‌توان اعتماد کرد و این بی اعتمادیِ به دیگران هم، جای تاسف بیشتری دارد.

عبدالرضا فعلی: خدا خودش کمک کنه و بس…

همشهری: متاسفانه خیلی‌ها هستن که ترس از ریختن آبرو این کارها رو می‌کنن. جای تاسف هستش ولی به حال خودمان نه اون شخصی که تصمیم به فروش کلیه می‌کنه. فقط باید در بین مردم بود.

محمد: خب به جای فروش کلیه بره کار کنه، درسته حقوق درست حسابی شاید ندن ولی بهتر از اینه. آدم عاقل که خودشو ناقص نمی‌کنه. کسی که چند تا بچه تحصیلکرده داره باید تصمیمای معقولانه بگیره، جای مخفی‌کاری باید مشکل رو با خانوادش در میون بذاره.

: گریشنا کاش این خبر رو نمی‌زدی چون خیلی‌ها وسوسه می‌شن به این کار.

frosh-koleyeh

 

زیر خبر از چشم شما ۳۱: شیلنگت کو؟

نوشته شده در ۱۶ آذر ۱۳۹۵، توسط: ارسالی خوانندگان، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): آقای باقر شکاری عکسی از یکی از موارد بی‌احتیاطی در پاساژ زارعی فرستاده و توضیح داده است: «این حال و روز جعبه مخصوص شیلنگ آتش‌نشانی در پاساژ زارعی است. با کم‌کاری بعضی‌ها، خدای ناکرده اگر پاساژ دچار آتش‌سوزی شود، چطور قابل کنترل است؟» این سوال تامل‌برانگیزی است که احتمالا می‌توان در بسیاری جاهای دیگر نیز مطرح کرد.

همشهری: رک می‌گم اینو باید از مهندس ناظر، مهندس اجرا، سازمان نظام مهندسی، سازمان آتش نشانی، و در آخر شهرداری که پایان کار به این چنین ساختمان‌های می‌ده پرسید. لازم به ذکره که این اولین و تنها ساختمانی نیست که از نظر ایمنی ضعیف کار شده و فکر کنم آخریش هم نباشه.

گراشی: باید فکری به حال ساختمان‌های چند طبقه کرد. باید فکری به حال تعداد نیروهای ‌آتش‌نشانی کرد. تا جایی که می‌دونم تعدادشون خیلی کمه و هر شیفت دو نفر. به نظر شما کل شهر با دو نفر جوابگو هستش؟

حیدری: به اطلاع عزیزان دلواپس برسانم، متاسفانه از این قبیل مسئله‌ها در خیلی جاها مشاهده می‌شه. خودم عینا مشاهده کرده‌ام که در بعضی مغازه‌ها و خصوصا ساندویچی‌ها با این که کپسول اطفای حریق دارند، ولی نحوه استفاده آن را بلد نیستند و جاهایی هم می‌گذارند که در دسترس نیست و از تاریخ مصرف آن بی‌اطلاع هستند.

خود ما هستیم که باید موارد ایمنی ساختمان را رعایت کنیم.

pasazh-zarei-atashneshani

 

زیر خبر پیاده‌روهایی برای همه: به‌سازی پیاده‌روها به حسینیه اعظم رسید

نوشته شده در ۱۸ آذر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): پروژه‌ی یکسان‌سازی پیاده‌رو‌ها که سال قبل از خیابان بسیج شروع شد، به جلو حسینیه‌ی اعظم رسید. خراب شدن موزاییک‌های جلوی حسینیه برای بعضی از همشهریان این سوال را پیش آورد که با وجود محکم و سالم بودن موزاییک‌ها، آیا نیازی به خراب شدن موزاییک‌ها در این قسمت از شهر بود؟ برای گرفتن جواب این سوال با عبدالرضا هرمزی، نایب رییس و سخنگوی شورای شهر و مهندس اسدی، مسئول واحد عمران شهرداری، صحبت شده است.

همشهری: کار ارزشمند و یکی از کارهای اساسی بود که برای این شهر باید انجام می‌شد. از شورا و شهرداری تشکر می‌کنم.

گراشی دلسوز: چقدر کار آینده‌پسند و مثبتی می‌کنید. نظم و یکسان‌سازی.

سلسبیل: با سلام؛ از اجرای این طرح ضروری در سطح شهرستان که بسیار لازم بود بی‌نهایت سپاسگزاریم … و کان سعیکم مشکورا.

گراشی آشنا: می‌گم این قضیه محاصره کردن پیاده‌روهای کمربندی توسط مغازه‌داره‌ها چیه؟ یعنی مغازه‌دار مالک پیاده‌رو هم هست؟ اگه نیست چرا شهرداری برای جمع‌آوری این موانع کاری نمی‌کنه؟

مرتضی دارشی: آیا پیاده‌رو حق بنگاه ماشین می‌باشد؟ مثال بلوار سرداران و بلوار معلم!

علی: سمت دیگه پیادروهاش خیلی داغون‌تره. کاش اون قسمت هم سریع‌تر درست می‌کردن تا چهره خیابان اصلی شهر از اون حالت روستایی در بیاد.

همشهری: با سلام و عرض خدا قوت خدمت شهرداری و شورای اسلامی شهر. موضوع دیگه‌ای که باید به آن توجه نمود، بحث پل‌های روی جدول در خیابان هست که بسیار نازیبا است. اگر پل‌ها یکسان‌سازی شود و همچنین به نحوی طراحی گردد که هر عابر پیاده‌ای به راحتی آن را ببیند (مثلا نرده محافظ داشته باشد) به ویژه زمان‌هایی که در اثر آب‌گرفتگی معابر که جدول و پل قابل تمیز نیست، و همچنین برای عبور ویلچر معلولین و یا افرادی که با عصا می خواهند عبور کنند نیز مناسب باشد. سپاس.

سعید: ضمن تشکر از شهرداری و شورا بابت این کار زیبا و آینده‌نگرانه. جناب هرمزی، شما که دغدغه یکسان‌سازی شهر رو دارید، پس عاجزانه از شما خواهشمندم نسبت به موانع ایجاد شده توسط مغازه‌داران کمربندی اقدام نمایید.

خالو: سلام خدا قوت. چرا در زمان خلوتی خیابان یا روزهای تعطیل کار نمی‌شود تا مردم کمتر اذیت شوند؟ چرا زمان کار طولانی می‌شود و گاهی اوقات مشاهده شده فقط دو نفر کار می‌کنند؟! چرا سریع نخاله‌ها را جمع نمی‌کنند؟! چرا از اول ارگان‌ها با هم هماهنگ نیستند تا آسفالت‌ها چندباره کنده‌کاری نشود،مثل روبه‌روری آبشار و بلوار خلیج فارس؟ امیدوارم روزی روزگاری برسد که در پروژه‌ها از اسراف و خرج‌های بیجا در خیابان کشی، بلوار و پارک‌سازی و… پرهیز شود و به پروژه‌ها و کارهای زیربنایی پرداخته شود. با تشکر.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش: با سلام. بحث انحصاری کردن پیاده‌روها توسط بعضی از مغازه‌ها در آینده نزدیک حتما برخورد خواهد شد و نرده‌ها جمع‌آوری خواهد گردید.

بحث پل‌ها هم گریتینگ‌های یکسان با تحمل وزن بسیار بالا سفارش داده شده و بر روی جداول نصب خواهند شد.

سپاس از صبر و تحمل شما.

 

piyadeh-roo-4

 

زیر خبر از چشم شما ۳۲: خاک بر آسفالت شهرک ایمان

نوشته شده در ۱۹ آذر ۱۳۹۵، توسط: ارسالی خوانندگان، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): ساخت‌وساز خانه‌ها و مجتمع‌ها در همه‌ی محلات مشکلاتی برای ساکنین ایجاد می‌کند، اما احتمالا نه بعد از یک سال اتمام کار! یکی از خوانندگان هفت‌برکه چند عکس از این شهرک ارسال کرده و در توضیح نوشته است: «اینجا شهرک ایمان، فاز یک مسکن طلاب است. با وجود این که معابر از قبل زیرسازی و آسفالت شده‌اند، بعد از پایان پروژه مسکن طلاب و اسکان مالکان، حالا پس از یک سال هنوز خاک و نخاله ساختمانی از معابر جمع‌آوری نشده است و روی آسفالت یک لایه نازک از نخاله و خاک و سیمان مانده است و کوچه همیشه پر از خاک غلیظ و گرد و خاک است.»

آگاه: اگه سریع‌تر کارگاه ساختمانی جهت ساخت مسکن طلاب واقع در پارک شهرک ایمان جمع کنند، در پیشرفت شهرک نقش مهمی داره.

جواد: حتما برای ساخت مسکن طلاب، مجوزها رو کامل نگرفتن از شهرداری، که شهرداری کاری به اون قسمت نداره. یه سوال برا خودم پیش اومده: چه فرقی بین محله و خونه‌هایی که اجازه کار و پایان کار دارن هست با محله و خونه هایی که ندارن.

مجتبی ام: قرار شده سگ‌های گراش رو همه عقیم کنند. ولی هنوز خبری از شهرداری نشده.

حامد: علی‌رغم وعده شهرداری مبنی بر بازسازی پارک مخروبه مسکن مهر، هنوز هیچ اقدامی نشده. آیا مردم این شهرک حق ندارند مثل جاهای دیگه شهر پارک محله ای داشته باشند؟

حمید خواجه: در مورد شهرک ایمان می‌خواستم بگم که … هیچی نگم بهتره، کو گوش شنوای مسئولین؟

shahrak-iman-4

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top