بستن

مدیر بانک انصار: اگر از برگشت سرمایه مطمئن باشیم، بدون وثیقه وام می‌دهیم

هفت برکه (گریشنا): یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان گراش و نشست مشترک فعالان اقتصادی و اجتماعی شهرستان با مدیریت شعب بانک انصار استان فارس و فرماندار در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه بیست و هشتم آذر ماه، فرودی، فرماندار شهرستان، غیاثوند، مدیر شعب بانک انصار در استان فارس، روسای ادارات، اعضای شورا و دهیاران، معتمدین و فعالان اقتصادی و اجتماعی در این جلسه حضور داشتند.

%e2%80%8cbank-ansar-1

فرماندار: رشد اقتصادی امیدوارکننده است

فرودی با اشاره به گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت اقتصادی کشور، گفت:« این گزارش در حوزه اقتصادی بسیار تاثیرگذار و امید‌بخش بود. رشد اقتصادی هفت و چهار دهم درصدی در شش ماه اول سال بسیار باارزش و زمینه‌ساز بهبود اقتصادی و رونق اشتغال خواهد شد.»

او در بخش بعدی صحبت‌هایش درخواست‌هایی از روسای ادارات داشت و تصریح کرد: « باتوجه به پیش رو بودن انتخابات از روسای ادارات می‌خواهم تا با همه امکانات، نیرو و خدمات در خدمت برگزاری صحیح انتخابات باشند. چیزی که مهم است حضور حداکثری مردم است که من و شما باید زمینه آن را فراهم کنیم. مورد بعد توجه ادارات و نهادها به فضای مجازی است، امروز فضای مجازی ظرفیت خوبی برای بیان عملکرد، خواسته‌ها و انتقال دیدگاه‌های مردم دارد. بعضی ادارات مانند روابط عمومی شهرداری در این فضای مجازی حضور دارند و پاسخگوی سوالات هستند. درخواست ما فعال شدن در این فضا و جوابگوی سوالات مردم بودن، است.

رعایت مسائل امنیت اخبار و اطلاعات موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود تا فرصت سواستفاده از افرادی که با منتسب کردن خود به بیت رهبری، نهاد ریاست جمهوری یا مجلس و… در پی اخاذی و گرفتن اطلاعات از شما هستند، گرفته شود.

با نزدیک شدن به دهه‌ی فجر ادارات گزارشی از پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی ارائه دهند و اگر طرح نیمه کاره‌ای دارند با سرعت بیشتری برای اتمام آن اقدام کنند.

با آمدن طرح سرمایه‌گذاری مشترک روستایی انتظار داریم متولیان امر روستا این طرح را پیگیری کنند. صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به انرژی می‌بایست سرلوحه کار ادارات قرار بگیرد.»

راه‌اندازی دو مرکز کارآفرینی

فرودی همچنین گفت: «ما از ابتدای سال جاری در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و کمک به رفع موانع تولید هشت جلسه در سطح شهرستان برگزار کرده‌ایم. در این هشت جلسه مشکلات و مسائل سی‌و دو پروژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد مشکلات بیست مورد را حل کردیم.»

فرودی نوید راه‌اندازی دو اداره کل در روزهای آتی را داد و اظهار داشت: «مقدمات راه‌اندازی صندوق کارآفرینی امید و اداره‌ی فنی و حرفه‌ای فراهم شده و به زودی افتتاح خواهد شد.»

فرماندار شهرستان نیز با دادن این خبر که امسال با تلاش مسئولین در حوزه سلامت نسبت به تصویب اعتبارات درمانی و دانشکده‌ی علوم پزشکی جهش چشمگیری داشتیم، گفت: «امسال برای دانشکده بالغ بر پنجاه و چهار میلیارد تومان بودجه دولتی تصویب شده است که ۳ میلیارد آن به بخش آموزشی و ۵۱ میلیارد به مباحث درمانی اختصاص دارد که در مرکز شهرستان و توابع هزینه خواهد شد. این هزینه سوا از  اعتبار و کمک خیرین است.»

فرماندار شهرستان هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از ظرفیت بانک انصار در راستای تولید، اشتغال و کمک به واحد‌های سرمایه‌گذاری، تولیدی و کشاورزی اعلام کرد و در ادامه درخواست‌های خود را در حضور غیاثوند مطرح کرد و گفت: « اولین تقاضایی که دارم بحث اعزام کارگروه به شهرستان در جهت شناسایی  کسب و کار متناسب با وضعیت شهرستان است و مشکل بعد در زمینه‌ی سختی راه برای استفاده از تسهیلات بانک انصار و دیگر بانک‌ها برای گرفتن وام است. از جمله داشتن ضامن کارمند و وثیقه که در هر دو مورد ضعیف هستیم و باید برای رفع این مشکل به دنبال راه‌حلی بود.»

سفرهای شهرستانی مدیران بانک انصار

غیاثوند بعد از قدردانی از مسئولین برای تشکیل این جلسه گفت: «جا دارد ما به عنوان بانک و مجموعه اقتصادی و مالی نوید دهیم بانک انصار توانسته در رابطه با هر کدام از فضاها که در شهرستان است، کسب و کاری انجام دهد. کسب و کار را شناسایی و براساس آن فعالیت کند. در آینده نزدیک بانک‌ها از وضعیت فعلی بیرون می‌آیند همینطور که در حال حاضر نسبت به گذشته تغییراتی زیادی به وجود آمده است. کلیه بانک‌ها موظف خواهند شد کسب و کار را تعریف و در صورت نیاز تغییر دهند. بانک‌ها به عنوان سوپرمارکت‌های مالی می‌بایست جوابگوی نیازها و خدمات مشتریان باشند.»

او در ادامه به وضعیت بد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: «دلیل این وضعیت را نمی‌توان تنها تحریم‌های اقتصادی دانست. مدیریت سنتی و عدم سیستم مالی منسجم روی این شرایط تاثیر داشته و ما را به این‌جا کشانده است. برای این که هیچ برنامه و چشم‌انداز و راهبردی برای آینده تعریف نکرده‌ایم که در زمان‌های مختلف آن را ارتقا دهیم. در این زمان که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است در این راستا بانک انصار کسب و کار و استراتژی را تعریف کرده و مشخص کرده هر کدام از شعب به چه شکل عمل کنند. تصمیم ما بر این است که در شش ماه دوم سال شهرستان به شهرستان مراجعه کنیم و با واحدها آشنا شویم. اگر در هر شهرستانی یک واحد اقتصادی را فعال کنیم نسبت به گذشته گامی برداشته‌ایم.»

غیاث‌وند در ادامه می‌گوید: « افزایش قیمت دلار باعث نقدینگی در جامعه شد در این وضعیت بانک‌ها می‌توانند برای فعال شدن واحد‌های تولیدی به آن‌ها کمک کنند. واحد‌هایی که کسب و کار آن‌ها مشخص است ما نقدینگی آن‌ها را سریع‌تر از واحدهایی که کاملا بازار، ماشین‌آلات  و… را از دست داده‌اند، جبران می‌کنیم.»

اگر تضمینی باشد بدون وثیقه هم وام می‌دهیم

او در بحث وثیقه برای گرفتن تسهیلات وام که فرماندار به آن اشاره کرد، گفت: «بانک غیر از این که بخواهد منابع‌ش برگردد درخواست دیگری ندارد. اگر فرماندار و معتمدین تضمین کنند که سرمایه به بانک برخواهد گشت و ما از برگشت سرمایه اطمینان داشته باشیم بدون وثیقه هم حاضر به دادن تسهیلات هستیم. ما در استان‌های دیگر نیز این کار را انجام داده‌ایم وخوشبختانه جواب داده است و قول می‌دهیم در این زمینه خدمت کنیم. واحدهای تولیدی و اقتصادی با توجه به شرایط و کارکردشان میزان تسهیلات را مشخص می‌کنند. بر اساس مصوبه جمهوری اسلامی نرخ ۱۸ درصد بابت تسهیلات است که بر اساس کارکرد‌های واحد‌های مختلف قابل تغییر است. در بعضی حرفه‌ها مانند تعاونی‌ها و شرکت سهامی ما تسهیلات را با نرخ کمتر ارائه می‌دهیم.»

پایان جلسه به پرسش و پاسخ حاضرین و مسئولین اختصاص یافت.

دو سوالی که حسین‌زاده، مدیر عامل شرکت بازرگانی نوین تجارت استان فارس از غیاثوند پرسید این بود که آیا بانک انصار قصد بانکداری دارد یا بنگاه داری؟ و سوال دیگر او این بود که در خود شعبه گراش می‌توان حساب ارزی باز کرد یا نه؟

غیاثوند در جواب به او گفت:« اگر ما به دنبال سیستم بنگاه‌داری بودیم نمی‌آمدیم برای هر شعبه کسب و کاری تعریف کنیم و حتی این جلسه هم تشکیل نمی‌شد. و در مورد سوال دوم شما ما در گراش و لار شعبه ارزی نداریم اما به دنبال راه‌اندازی شعبه ارزی در گراش یا لار هستیم که در حال حاضر برای این موضوع شهر جدید لار را در نظر گرفته‌ایم. اگر گراش ظرفیت‌های لازم را داشته باشد می‌توانیم به گراش بیاوریم.»

پورشمسی، فروشنده‌ی وسایل برقی خواستار بازگشت حساب جاری اعتباری بود و گله‌ داشت که: «ما به اقتضای شغلمان روزانه چک می‌کشیم و چک‌های برگشتی زیادی داریم که بعد از یکی تا دو روز پرداخت می‌شود اما این وسط ما اعتبار خود را از دست می‌دهیم که قابل جبران نیست و برای این مشکل باید راه‌حلی پیدا کرد.

اسدی، مسئول شرکت سبزی خشک گراش طه نیز گله داشت که با وجود تولید زیاد و پوشش چندین منطقه و حتی تولید در حد صادرات و با وجود پیگیری‌های چند ساله هنوز هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده است.

غیاثوند نیز در سخن پایانی خود به هر دو نفر قول همکاری داد و گفت: «بانک انصار برای رفع این مسائل ومشکلات راه‌حل‌هایی دارد.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. چیه هر اتفاقی می افته میگین نزدیک انتخاباته یادتون افتاده. نه اقا سخت در اشتباهی قرار نیست که هر ماه بیاد تو شهر و گزارش بده استان فارس فقط گراش که نیست . والا بخدا .

  2. صندوق کار آفرینی امید چه میکند؟
    امیدوارم فنی و حرفه ای مثع اداره گذرنامه بلا سرش نازل نشود که هنوز از افتتاحش نگذشته به بهانه تجهیز تعطیل شد.
    ادارات دیگر چه شد.
    این دولت هم نه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top