بستن

چرا جعفرپور به دنبال تغییر فرماندار گراش است؟!

مهدی وفایی‌فرد در وبلاگ‌اش (+) تحلیلی بر یک خبر گریشنا نوشت:

دو روز قبل (چهارشنبه) سایت رسمی جمشید جعفرپور ـ نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس ـ خبری را منتشر کرد که می‌گفت وی برای پاسخ‌گویی در مورد بی‌تدبیری در انتصاب کریمی‌فرد به عنوان فرماندار گراش، وزیر کشور را به مجلس می‌خواند. با انتشار و بازنشر این خبر توسط گریشنا، تحلیل‌های متفاوتی در شهر گراش شکل گرفت.
قصدم این است در این‌جا از قضاوت‌های به‌وجود آمده بنویسم و نوشتن این مطالب، الزاما نظر خودم محسوب نمی‌شود.

اولین و ساده‌ترین صحبت‌ها درباره‌ی این خبر، تایید کار جعفرپور بود. عده‌ای که نارضایتی عمومی از فرماندار قبلی را ناشی از بی‌تجربه‌گی وی می‌دانستند، از این‌کار ابراز رضایت می‌کنند.

دومین موضوع اما پیچیده‌تر است. کسانی که از دوران انتخابات اعتقاد داشتند جعفرپور به برخی جریانات کشوری متصل است، می‌گویند این سوال، به نوعی انتقام از وزیر کشور است. محمدنجار در ایام انخابات، از انتصاب یکی از مهره‌های این جریان به عنوان رییس ستاد انتخابات کشور جلوگیری کرد. حالا بعد از اتمام انتخابات، فشارهای این جریان به وزیر کشور شروع شده است.

سومین تحلیل ولی جامعیت بیش‌تری دارد. این افراد که از قبل از انتخابات تا کنون به رصد مسائل می‌پردازند، این جمله‌ی گریشنا را که «به نظر می‌رسد جعفرپور گزینه‌ای را برای فرمانداری گراش در نظر داشته است» تایید می‌کنند. این افراد اعتقاد دارند افرادی که در پشت‌پرده‌ی انتخابات حضور داشتند و آرای منطقه را به نفع جعفرپور تغییر دادند، حالا به‌دنبال منصب‌های مهم در منطقه هستند. با توجه به تغییر غیرمنتظره‌ی فرماندار گراش و نوشته‌های سایت جعفرپور که وی از «بی‌توجهی به مشورت‌های نماینده مردم» گله کرده است، به نظر می‌رسد فشارهای این افراد باعث شده است، جعفرپور اقدام به سوال از وزیر کشور نماید.

اما چهارمین تحلیل این بود که حتی اگر این اقدام تغییری در پست ریاست فرمانداری گراش ایجاد نکند، به نوعی خط و نشان کشیدن برای فرماندار گراش است. این جمله‌ی سایت جعفرپور که «فرماندار برای گره گشایی از مشکلات شهرستان ناچار به هماهنگی و تعامل با وی (نماینده‌) می باشد» نیز این مطلب را تایید می‌کند.

اما عقیده‌ی شخصی من، به‌دور از هرگونه سوگیری این است که این اقدام نماینده‌ی مردم ـ حتی اگر وی واقعا نیز به دنبال پیشرفت و آبادانی شهرستان گراش باشد ـ باعث ایجاد تنش بین این دو شهرستان هم‌جوار می‌شود. حتی تغییر شخصی که به‌تازگی به عنوان بالاترین نماینده‌ی دولت در شهرستان منصوب شده است، نیز خود در منطقه تنش ایجاد خواهد کرد.
به نظر می‌رسد نماینده‌ی مردم لارستان، خنج و گراش که با شعار وحدت بین مناطق پا به عرصه‌ی نمایندگی گذاشته است، باید به‌جای استفاده از اهرم قدرت، با گفت‌وگوهای مشترک به یک نظر واحد و منطقی با مدیران ارشد شهرستان‌ها برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top