بستن

رویکرد دولت مبارزه اجتماعی با مواد مخدر است

هفت‌برکه (گریشنا): فرماندار گراش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را رویکرد اصلی برای مبارزه با مواد مخدر دانست.

به گزارش مسوول دفتر فرماندار، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش به ریاست اصغر فرودی فرماندار شهرستان و با حضور اعضای شورای هماهنگی ۳۰ آذرماه در اداره بهزیستی گراش تشکیل شد.

mavad-mokhader

معضلات اجتماعی ریشه در یکدیگر دارند

فرماندار گراش در این جلسه با بیان این که برخوردها در مبارزه با مواد مخدر نباید مقطعی باشد، اظهار داشت: بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در یکدیگر دارند و این باعث بروز مشکلاتی برای جامعه شده است.

اصغر فرودی توسعه کسب و کار و بسترسازی اشتغال برای جوانان را یکی از طرح های عملیاتی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: رشد شاخصه‌های اقتصادی و فراهم سازی فضای کسب و کار، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و بهبود این شرایط در دولت تدبیر و امید گامی اساسی در جهت مبارزه با مواد مخدر است

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مصرف مواد مخدر باید رویکرد مردمی داشته باشد، خاطر نشان ساخت: نباید خانواده‌ها نسبت به سرنوشت جوانان بی‌تفاوت باشند و حضور خانواده‌ها در همراهی مسئولین می‌تواند ثمرات مثبتی داشته باشد.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش بر آگاه سازی جامعه  و استفاده از ظرفیت های هنری و فرهنگی در راه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مورد تاکید قرار داد و افزود: توانمندسازی جوانان ها برای مقابله با این پدیده شوم و خانمان سوز و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد، کارساز است.

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

اصغر فرودی اضافه کرد: دولت، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را بعنوان یک رویکرد علمی و مناسب در دستور کار خود قرار داده است و به این نکته باید توجه کرد که دولت به تنهایی نمیتواند با این پدیده شوم مقابله کند

فرماندار گراش با تاکید بر تشدید مبارزه با مواد مخدر و برخورد با افراد سودجو در شهرستان گفت: باید از همه ظرفیت ها به ویژه فضای مجازی، رسانه‌ها و ظرفیت‌های دیداری و شنیداری در این عرصه استفاده کنیم تا مردم نسبت به مضرات اعتیاد و برخورد قانون با این معضل اجتماعی آشنا شوند در واقع جامعه باید در برابر افزایش سرانه اعتیاد احساس مسئولیت کند

وی در این جلسه به بررسی مصوبات جلسه قبل پرداخت و خواستار ارائه پیشنهادات و راهکاری های مناسب و کارشناسی در این زمینه شد.

از کار فرهنگی تا مبارزه پلیسی

در این جلسه کمیته های فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.

کشف ۱۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر توسط نیروی انتظامی از افراد عبوری حمل‌کننده مواد مخدر در شهرستان، راه‌اندازی دفتر مشاوره کاهش طلاق در آینده نزدیک توسط اداره بهزیستی از مهمترین موضوعاتی بود که توسط کمیته سه گانه گزارش شد.

در این جلسه اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب‌زا، راه اندازی دفتر مداخله در کاهش طلاق، کاهش هزینه درمان از ۸۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، اجرای طرح تست کامل اعتیاد جهت مزدوجین، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری در پارک های شهر و سالن‌های نمایش و تئاتر، برگزاری همایش‌های پیشگیری جهت آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

اصغر فرودی فرماندار گراش در پایان این جلسه از دوایر مختلف اداره بهزیستی بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های این نهاد آشنا شد.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top