بستن

«پسین دهکویه» غروب کرد

هفت‌برکه (گریشنا): انتشار نسخه چاپی نشریه «پسین دهکویه» بعد از ۱۲ سال متوقف شد.

امیدعلی معزی، مدیر مسئول نشریه پسین دهکویه، در مطلبی که در فضای مجازی منتشر کرده و برای هفت‌برکه فرستاده است، پس از اشاره به تعطیلی بانک صادرات شعبه دهکویه، از متوقف شدن انتشار نشریه به صورت چاپی به خاطر مسائل مالی خبر داده است. این نشریه از این پس به شکل الکترونیک و از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود.

معزی نوشته است: «ماهنامه پسین دهکویه از سال ۸۱ انتشار خود را به صورت داخلی آغاز نمود و پس از دریافت مجوز انتشار به صورت رسمی از سال ۸۴ در سطح شهرستان منتشر شد و تاکنون نیز ادامه داشته است. نشریه‌ای که با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه شد، اما انتشار آن متوقف نشد. اما متاسفانه هم‌اکنون به دلیل مشکل مالی، یعنی بدهی بالا و عدم حمایت همشهریان، از این ماه انتشار آن متوقف شد.»

درد دل مدیر مسئول پسین دهکویه، درد دل بسیاری از روزنامه‌نگاران منطقه است: «در سال‌های گذشته با تمام مشکلاتی که وجود داشت، سعی شد انتشار نشریه متوقف نشود. حتی اگر شده با هزینه‌هایی که شخصا از جیب خود [پرداختیم]، انتشار نشریه ادامه یابد. هم چنین باید گفت تمام تجهیزات لازم برای دفتر، نشریه شامل ۳ رایانه که دوتای آنها از رده خارج شد، ۳ دوربین دیجیتال که دوتای آن خراب شد، دستگاه چاپگر که بیش از ۵ میلیون تومان است، با هزینه شخصی تهیه شده است.» او در بخشی از مطلب، به سختی جمع‌آوری حق اشتراک نشریه نیز اشاره کرده است و افزوده است: «با این تفاسیر، هم‌اکنون نشریه هزینه ۴ ماه انتشار به چاپخانه بدهکار است و تقریبا همین مقدار از مشترکان طلبکار است.»

و در نهایت، تصمیم ناگزیر اما سخت برای گردانندگان نشریه: «به همین دلیل، تا بر طرف شدن مشکل مالی، انتشار کاغذی پسین دهکویه متوقف شده و تا بر طرف شدن مشکل، از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیک در خدمت خوانندگان محترم خواهیم بود.»

pasin-dehkuyeh

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top