بستن

مسیر باغ نور آسفالت شد

هفت‌برکه (گریشنا): زیرسازی و آسفالت مسیر مجمع‌القرآن و باغ نور به پایان رسید. این مسیر از بلوار خلیج فارس منشعب می‌شود و به سمت مجمع‌القرآن می‌رود، و سپس موازی با بلوار خلیج فارس به سمت باغ نور می‌رود. هنوز نامی برای این دو خیابان تعیین نشده است.

به گزارش خبرنگار هفت برکه، عبدالرضا هرمزی، نایب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش در این خصوص گفت: «این خیابان تا جلوی مجمع‌القرآن در عرض ۹ متر، و در ادامه‌ی مسیر تا باغ نور در عرض ۷ متر، و در مجموع با طول ۷۰۰ متر، با هزینه‌ی دویست میلیون تومان آسفالت شد. پیگیری شورا و شهرداری و خیر گراشی باعث شد این طرح طی دو ماه به انجام برسد.»

نایب رییس شورا به این موضوع اشاره می‌کند که هر چند اتمام این خیابان در بودجه سال ۹۵ گنجانده نشده بود، اما با توجه به وجود مجمع‌القرآن و باغ نور که مورد استفاده‌ی عموم مردم است، اتمام این طرح در اولویت قرار گرفت. او در مورد تامین هزینه‌ی طرح نیز گفت: «یک سوم هزینه‌ی زیرسازی و آسفالت را خیر بزرگوار تقبل کرد، و دو سوم آن از طریق شهرداری و شورا محقق شد.»

keyaban

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

34 نظر

  1. کاش مسوولین با توجه به این که مجمع القرآن در منتهی این خیابان قرار دارد این خیابان را به نام استاد،حافظ و افتخار قرآنی شهرستان گراش جناب آقای مجتبی فرد فانی نمایند .

  2. به نظر من به نام مرحوم رایگان نامگذاری بشه،هم دارای درجه جانبازی بودن و هم موسس مجمع القرآن.

  3. تبریک به دلالان زمین که الان میتونن قیمت زمینهای این قسمت رو خیلی گرونتر به فروش برسونن.

    الان این جاده ی فرعی سوت و کور بدون آب و آبادی خیلی مهم بود؟ جای مهم تری نبود که اقدام بشه؟

  4. با حمید خواجه موافقم
    جاهای مهمتری هست کا بایستی بهش رسیدگی بشه
    مثلا همین رود خانه فصلی معروف به کندرویه که از بغل اداره برق عبور میکنه وبه سمت انتهای خیابان بسیج به فاضلاب اونجا میرسه چند سال وهر سال چندین بار به شهرداری مراجعه کردیم که بابا مردیم از بوی بد فاضلاب و آزار پشه ها و تعداد زیاد قورباغه وسوسک و…
    تازه فصل بارندگی تهدیدیست جهت آب گرفتگی منازل
    اما هر بار گفتن هزینش زیاده بودجه نداریم
    خلاصه گوش شنوایی وجود نداره
    همه دنبال خیر میگردن که یه کاری انجام بدن
    تازه برای هر کاری که مردم نباید برن دنبالش
    شهر داری خودش کارشناس داره .مدیر داره.معاون داره .و….
    بایستی اولویتهای شهر را در بیارن وبر اساس اون برنامه ریزی بکنن
    همین که میگن آسفالت این خیابان تو برنامه نبوده ولی دو سوم هزینش پرداخت کردن خودش دلیلی است بر بی برنامه بودن ویا لااقل عدم پایبندی به برنامه موجود که در این صورت عذر بدتر از گناه است چون از یک برنامه واجب دیگه زدن وخرج اونجا کردن
    واین قصه سر دراز دارد

  5. جناب خواجه
    در آن خیابان قریب به بیست خانه دارای سکنه یا رو به اتمام وجود دارد و روز به روز آبادتر می شود و خانه های زیادی در دست ساخت است.
    همچنین روزانه دهها نفر به باغ نور و مجمع القرآن رفت و آمد می کنند
    آیا اینها گراشی نیستند و نباید به اینها خدمات داد؟
    و بعد هم قید شده با پیگیری خیر و پرداخت بخش عمده ای از هزینه این کار صورت گرفته.

    1. چقدر باغ نور مهمه ؟!!!!
      مشکل اینجاست که اگه کل هزینه خیر داده باشه هزینه که شهرداری کرده تو چشم ملته چون حساس میکنن جهای واجب تر از اینجا وجود داره.
      ان شا الله همه با هم دست به دست هم بتونیم ذره ذره شهرمون درست کنیم.

    1. حمید رایگان بچه‌های مجمع بزرگ‌اش کردن وگرنه خیلی شهید و آدمای دیگه داریم که برای این شهر زحمت‌های زیادی کشیدن.
      با همه اینا من می‌گم یک اسم قشنگ و بامسما بذارن خیلی بهتر از افراده.

        1. ایشون بزرگ بودن و بزرگی ایشون جای برای هیچ یک از بزرگان تنگ نمیکنه تنها پیشنهاد بود.
          قبلا بگم من نه عضوی از بچه های مجمع هستم نه پسر خالمه ولی با مرحم رایگان برخورد داشتم و میفهمم که خیلی بزرگوار بودن و هستن ایشون.

      1. iهمشهری عزیز همه جانبازها وشهدا افتخارات کشور وشهر ماهستند.
        اما در اینجا با توجه به وجود مجمع القرآن در این خیابان پیشنهاد دادیم که به نام این جانباز بزرگوار( مرحوم حمید رایگان )و یا افتخار قرآنی (استاد مجتبی فردفانی)بشه .
        شخصیت انسان ،انسان را بزرگ میکنه .

  6. با آقاى خواجه موافقم
    اونقدر اولویت براى باغ نور بوده که براى مجمع القران نبوده!!!
    باور بفرمایید

  7. تو گراش هرکسی یه کاری بکنه عده ای همیشه ناراضی هستن.جا تشکرتونه بابا تشکر کنید از زحمات شورا بعد بگین اگه فلان کار میشد بهتر بود . اقایونی که به تندی انتقاد میکنید اگه راست میگید یه برنامه کلی از کارهای که شهرداب ر باید انجام بده رو تهیه کنید و در اختیار شورا و شهرداری قرار بدین.

    1. اقا محمد تشکر میکنیم نمیشنون تو چشم نیست
      ولی خوب شما به این عزیزان حق بدید حضار انتقاد میکنن برای ابادی شهر خودمون مسولینم باید گوش بدن و درستشو اجرا کنن فکر کنم هزار تا چشم بهتر از دو چشم پس باید انتقاد پذیر باشیم نه جبهه بگیریم.
      شما از کجا خبر دارید که برنامه نمیدن اونم خود کفا درثانی همین انتقاد ها و پیشنهاد ها بهترین برنامه میشه ازش در اورد ولی اگه بخوان .
      من خودم به شخصه چند مورد به صورت مستقیم پیشنهاد دادم. کو؟

  8. جناب … اون خونه های تازه در دست ساخت لابد خیلی مهمتر از ما شهرک ایمانیها هستن ک چند ساله با هزار و یک مشکل شهرک داریم زندگی میکنیم.اگه اون خونه ها فقط در خال ساختن توی خونه های ما زندگی در جریانه،پس اولویت با کیه؟
    چقد داد بزنیم و بگن بودجه نداریم ولی برای خرجای که دوس دارن بودجه میکنن و بودجه موجوده.دیگه حنای این شهرداری و هزار اداره دیگه پیش ما رنگ نداره.رودخانه کندوران هم باید جز اثار مای ثبت کنن لابد…

    1. شما یا بچه هستید یا کم حافظه
      همین شهرک ایمان قبل از این یک خونه بسازن همه کوچه و خیابوناش آسفالت کردن.
      مشکل شما اینه که فقط و فقط مشکلای خودتون رو می‌بینید. ولی وضع شهرک شما از خیلی جاهای شهر بهتره

  9. از شورای محترم و خیر بزرگوار تشکر میکنم.
    و معتقدیم یا کاری را نباید انجام داد یا بصورت کامل باید آنرا به پایان رساند.
    زیر سازی شد ، آسفالت شد .
    سوال من این است که چرا لبه گذاری نشده ؟
    مچکرم

    1. سلام
      واقعا چرا؟

      خیلی جاها همین جوره بعد میگن چرا همش انتقاد
      برای مثال کوچه پشت پارک لاله زحمت کشیدن جدول کشی کردن حالا بماند کلی خراب کاری انشعلاب اب تراشیدن هزینه یه قطره از اب فاضلاب منازل تو جوب نمیره تازه مهمتر از همه اب خود کوجه نمیریزه اخه بالا تر از سطح کوچه قرار گرفته
      به قولا دادم زدیم ولی کو گوش شنوا

  10. در تمام کامنت ها یک چیز مشاهده می شود روحیه عدم تشکر از مسوولین و فقط انتقاد اینکه ما گراشیها مسولیت نمی پذیریم یا قصد انصراف زود هنگام را از پست و مدیریت اداری داریم همین روحیه تهاجمی است کمی اروپایی فکر کنیم نه جهان سومی

  11. از خیرینی که همت میکنند و جاده یا کوچه ای رو اسفالت میکنن باید نام این کوچه یا خیابون رو بنام خود خیر کنند و بهتر از صد تا مسجد و حسینیه درست کردنه خدا اجرشون بده البته اگه فردا شرکت گاز و مخابرات و اب نیان و کندوکاو انجام بدن!!!!

  12. جناب علی گراشی ،حالا چرا به شما برخورد؟من کی حرف از اسفالت شهرک زدم ک میپری وسط…بحث من رودخانه کندورانه…بعد از رودخانه نداشتن گاز
    توی رودخانه پر از آشغال و علفهای هرزه…زندگی جریان داره جناب پس بیخود موضع گیری نمیکنم…هر شهروند یک دیدگاهی داره جا داره احترام بزاریم به همه

  13. فرداست که به خاطر آب،گاز،فیبرنورى و هزار کوفت و زهرمار آسفالت رو تیغ میزنن و دوباره روز از نو روزى از نو

  14. متاسفانه ما قدر نشناس هستیم
    وگرنه هم کار خیر قابل ستایش است و هم کار شهرداری و شورا
    که شبانه روز در حال تلاشند
    خدا قوت
    ادمهای مغرض همیشه غرض دارند

  15. بنده از شهردار محترم واعضای محترم وزحمت کش شورا تشکر میکنم. همچنین بهبه دوستان عزیز بگم که چون فلان مشکل از محله ما حل نشده پس کار عمرانی تو جای دیگه اصلا درست نیست وزدو بنده ، این حرفها درست نیست. کمی صبوری و همت خودمان هم لازمه

  16. سلام به همه ی عزیزان
    از طرف مجموعه شهرداری و شورای شهر تشکر می کنم از شهروندانی که نسبت به تحولات شهر بی تفاوت نیستند. چه اونایی که از شهرداری و شورا تشکر کردن و چه اونایی که انتقاد کردن.
    سعی می کنم به تک تک سوالات عزیزان به صورت یکجا پاسخ بدم.
    دوستان عزیزی که گله مند هستند که آسفالت خیابان مجمع القران یا باغ نور یا هر اسمی که بعدا براش در نظر گرفته می شه چرا باید انجام می شد، من با یه سوال جواب می دم.
    چرا نباید انجام می شد؟ وقتی خیّر عزیزی داره تلاش می کنه بخشی از مشکلات شهر کاسته بشه چرا ما دست روی دست بزاریم و بگیم توی بودجه نیست و نمیشه و باندازیم سال دیگه؟
    مطمئن باشید همین الان هم اگر پروژه ای باشه که خیّر محترم قبول کنن حتی یک سوم اون رو پرداخت کنن شهرداری و شورا با آغوش باز انجام خواهد داد.
    اما مسئله اصلی اینه که درسته خارج از بودجه ی امسال بوده ولی ما چیزی از سایر پروژه ها کم نکردیم. و خدا رو شکر شهرداری گراش هر ساله توانسته نه تنها بودجه پیشنهادی رو محقق کنه بلکه بیشتر از بودجه هم کار کنه و این یکی از دلایلی هستش که شهرداری توی مدت کوتاهی چندین درجه ارتقا پیدا کرده.
    شما یه نگاه بکنید سطح شهر. خیابان های اصلی ، محلات ، ورودی های شهر ، هر گوشه ی این شهر رو ملاحظه کنید شهرداری در حال کاره. چرا این ها رو به حساب نمیارید واقعا؟ اکثر پروژه ها مثل خیابان امام (ره) برای همه است. پارک ها برای همه است. کلات برای همه است. بلوار شهدا که انشاله عزیزان راه و شهرسازی جاده چک چک هم ادامه بدن ، برای همه است و…

    ما هم قبول داریم. شهر هنوز هم مشکل داره. خیلی هم مشکل داریم. و در تلاشیم که مشکلات رو از بین ببریم. حتی خدا رو شکر تونستیم بعضی از مشکلات رو اساسی از بین ببریم. مثل بوی خیابان بسیج. مثل وضعیت خیابان امام. یا خیابان ساحلی و…
    ولی یه سری از مشکلاتی که وجود داره صرفا خود شهروند باعث می شه براش مشکل به وجود بیاد. مثلا اهالی محترم همین رودخانه خشک کندوران که در اطراف رودخانه ساخت و ساز غیر مجاز کردن. چرا قبل ساخت استعلام نگرفتید که خونه ها توی حریم رودخانه است یا نه.
    اکثر خونه های این مسیر باید تخریب بشه چون توی حریم قانونی رودخانه است و کاریش هم نمی شه کرد. تازه اینکه برای این رودخونه بارها کارشناس فرستادیم و بررسی کردن. هزینه ی میلیاردی لازم داره تا بشه درستش کرد. و فکر کنم همه موافق باشن که هزینه میلیاردی تنها برای یه رودخانه که اون هم در مواقع پیک بارندگی طغیان نداره و توی این وضعیت اقتصادی کمی دور از انتظاره.
    یا حتی پیمانکار و یا انبوه سازی که به تعهداتش پایبند نیست و پس از پایان کارش نمیاد نخاله های ساختمانی رو جمع کنه و ول می کنه به امون خدا و باعث بروز مشکل برای سایر اهالی می شه. این ها چیزی هستند که باعث میشه انگشت انتقاد فقط به سمت شهرداری و شورا دراز بشه در حالی که خود شهروندان می تونن رعایت کنن تا مشکلی پیش نیاد.
    یا مثلا یه شهروند در حال تعمیرات خونه است. توی کوچه روی آسفالت سیمان به اصطلاح آب می کنه . نمی کنه حتی یه پلاستیک پهن کنه و می بینیم که سیمان دیگه برای همیشه خشک شده روی آسفالت.
    یا همین رهاسازی فاضلاب توی کوچه که نمی کنن آب رو روانه چاه کنن .و موارد مشابه که همه دیدیم و هر روزه می بینیم.

    عذرخواهی می کنم صحبت هام طولانی شد.
    خلاصه کلام اینکه شهرداری و شورای شهر برای آبادانی شهر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و سعه صدر شهرداری و شورا برای شنیدن انتقادها و نظرات و پیشنهادها بر کسی پوشیده نیست.
    موفق باشید.

    1. با تشکر از روابط عمومی محترم شهرداری بابت پاسخگویی به همشهریان
      در مورد رود خانه کندرویه باید بگم که این رود خانه عملا محل تجمع ونه عبور فاضلاب شهرک هستش که می بایست عملا به انتهای خیابان بسیج وصل بشه که باید بیایید ببینید چه وضعی داره شایدهم دیده باشید
      همسایه ها محل بارها مراجعه کردن خود من بارها مراجعه کردم نامه نوشتم اما در نهایت به یک لایروبی نقطه ای ختم می شد که وضع را بهتر که نمی کرد بدتر هم میشد چون در اون قسمت که لایروبی می شد عمیقتر میشد و فاضلاب بیشتری جمع می گردید .
      خانه های موجود در اطراف رود خانه تا جایی که من اطلاع دارم در مسیر رود خانه نبوده واکثرا پروانه کار دارند
      اگر هم خانه ای به قول شما پروانه کار نداره این ضعف مدیریتی ونظارتی شهرداری یا هر ارگان مسول دیگری را میرساند ونبایست عاملی باشد بر عدم خدمات رسانی به سایرین
      اگر باید تخریب بشه پس چرا معطلین
      نکته بعد اینکه یک دیوار کشی باید انجام بشه شما با چه مستنداتی می فرمایین هزینه میلیاردی داره . ایا مناقصه ای در این خصوص صورت گرفته ؟ آیا استعلام قیمتی انجام شده ؟ که مسلماه جواب خیر است چون اصلا دیوار کشی این فاضلاب در هیچ سالی جزو برنامه نبوده که بخایین مناقصه ای بزارین
      بر فرض که هزینه میلیاردی داشته باشه ایا صرفا به این خاطر نبایستی اقدامی در جهت رفاه وبهداشت مردم برداشته بشه ؟
      بی سواد ترین مدیر وکارشناس هم میدونه که یک پروژه سنگین را می توان فاز به فاز اجرایی نمود فقط کافیه که تو بودجه وبرنامه سالیانه گنجانده بشه
      بنده از هشت نه سال قیل پیگیر بودم وهر بار گفتن جزو بودجه امسال نیست و….
      در مورد خرابی آسفالت توسط مردم با سیمان وغیره با شما موافقم وخود من بارها به برخی صاحبان املاک که در جای جای شهر مواجه میشدم دوستانه تذکر میدادم مردم باید خودشان هم مراعات کنند
      اما پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری رو چکی باید بهشون تذکر بده ویا در صورت عدم رعایت از قراردادشون کم کنه ؟ مسلما کار شناسلان وناظرین شهرداری بایستی به این قضیه رسیدگی کنند .
      بنده بارها با اینگونه مارد مکرر برخور کرده ام والبته تذکر هم داده ام .
      پیمانکار آسفالت قیر های مذاب را در کوچه ها وخیابان های محل مسیر خود که قبلا هم اسفالت شده پخش میکنه
      پیمانکار تک لبه وکانیوا سیمان خود را در جاهایی که قبلا اسفالت یا سیمانی شده آب میکنه و….
      در آخر هم مردم بایستی خیلی چیزهارو رعایت کنن وهم مسولین بخشهای مختلف شهرداری خود را ملزم به رعایت یک سری الزامات بدونن
      ببخشید که طولانی شد غرض کم کار دونستن کسی هم نیست
      عزت زیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34 نظر
scroll to top