بستن

بازدیدهای جهادکشاورزی: از حاکم شرع تا کارشناس حفظ نباتات

هفت‌برکه (گریشنا): چند بازدید در هفته گذشته مهمترین خبرهای مدیریت جهاد کشاورزی گراش در هفته گذشته بود.

بازدید حاکم شرع سازمان جهاد کشاورزی فارس

حجت الاسلام ذوالانوار، حاکم شرع سازمان جهاد کشاورزی فارس، جهت بازدید از اراضی واگذاری شده به باغداران و کشاورزان از شهرستان گراش بازدید کرد. در این بازدید یک‌روزه، ذوالانوار با روند واگذاری و نحوه‌ی احیای این اراضی و مسائل و مشکلات کشاورزان آشنا گردید و راهنمایی‌های لازم را در خصوص چگونگی احیای اراضی واگذاری شده ارائه نمود. این بازدید به اتفاق مهندس جوکار، مدیر جهاد کشاورزی؛ و علی هنرور، رئیس امور اراضی و کارشناس حقوقی شهرستان انجام گردید.

18

بازدید کارشناسان اداره حفظ نباتات فارس

کارشناسان اداره حفظ نباتات فارس از باغات آلوده به مگس میوه انبه‌ی شهرستان بازدید کردند و وضعیت این آفت و عملکرد ماده جلب‌کننده متیل‌اوژنول را در برابر این آفت مورد بررسی قرار دادند.

مهندس دبیری، کارشناس مسئول سموم و سیستم‌های سمپاش: و عباسی، کارشناس مسئول پست‌­های قرنطینه‌ای؛ صبح روز دوازدهم دی‌ماه ۹۵ جهت بازدید از وضعیت حفظ نباتات این شهرستان، به گراش سفر کردند و به اتفاق مریم عباسی، مسئول تولیدات گیاهی؛ و نوروزی، مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان؛ از باغات آلوده بازدید به عمل آوردند.

در حاشیه این بازدید، وضعیت علف­‌های هرز مزارع کلزای منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌های لازم به کارشناسان این مدیریت انجام شد.

da13

بازدید از پیشرفت پروژه‌های آبیاری نوین شهرستان

گروه بازرسی سازمان جهاد کشاورزی فارس شامل مهندس عباسی، مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان؛ درویشی، مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ و انصاری، جهت بررسی چگونگی پیشرفت مطالعات، طراحی و  اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار و مشکلات کشت کلزا در شهرستان، از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش بازدید کردند.

صبح یکشنبه پنجم دی‌ماه ۹۵، در جلسه‌ای که برای بررسی اجرای پروژه‌های آبیاری نوین و مشکلات کشت کلزا با حضور مهندس جوکار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و مهندس توسلی، مسئول آب و خاک شهرستان، برگزار گردید، پرونده‌ها و دفترچه‌های طراحی شده آبیاری تحت فشار و قراردادهای بهره‌برداران مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات عمده‌ی کشت کلزای منطقه توسط مهندس جوکار بیان شد.

بعد از جلسه نیز هیات مذکور به همراه یکی از کلزاکاران منطقه از پروژه‌های واحد آب و خاک و اراضی زیر کشت کلزا بازدید به عمل آوردند و از نزدیک مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

توضیح: با توجه به اشتباه، تیتر تصحیح شد. پیش از این در تقویم چهاردهم دی‌ماه روز جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده بود که در حال حاضر هفته جهاد کشاورزی ۲۱ تا ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود.

bazab11

جلسه هم‌اندیشی با رئیس دادگاه گراش

جهت هم‌اندیشی و بهبود روند اداری رسیدگی به پرونده‌های تغییر کاربری، علی جوکار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و علی هنرور، رییس امور اراضی این مدیریت در محل دفتر دادگستری گراش با ابوذر رنجبر، رییس دادگاه گراش، دیدار کردند.

در این جلسه درباره مشکلات پیش روی مدیریت در انجام تحقیقات محلی و استعلامات مربوط به تغییر کاربری و سایر امور، بحث و تبادل نظر گردید و  مقرر شد در اسرع وقت پرونده‌های تغییر کاربری جهت رسیدگی به مراجع قضایی تقدیم گردد.

تعیین نرخ عملیات ماشینی سال ۹۵

با برگزاری جلسه نظام صنفی کارهای کشاورزی جهت تعیین نرخ عملیات ماشینی، نرخ عملیات ماشین‌آلات کشاورزی سال زراعی جاری تعیین گردید.

بر اساس درخواست نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان گراش، جلسه‌ای در خصوص تعیین نرخ عملیات زراعی و ماشینی سال ۹۵ با حضور رئیس هیات مدیره نظام صنفی و دبیر اجرایی آن، مسئول مکانیزاسیون مدیریت و جمعی از تراکتورداران و کشاورزان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش برگزار گردید.

در این جلسه نرخ عملیات ماشینی شهرستان‌های هم‌جوار و استان بررسی شد و بر اساس اظهار نظر کارشناسان، کشاورزان و تراکتورداران حاضر در جلسه، مقرر گردید نرخ عملیات زراعی و ماشینی در شهرستان، به علت بالا بودن تعداد ماشین‌آلات و پایین بودن سطح خدمات، مقداری کاهش یابد.

n2

12 نظر

  1. فقط بلدن بشینند حرف بزنند
    راس میگین با کسانی که زمین بهشون واگذار کردین و به متراژ کم تَر برای باغ شهری به فروش میرسانند برخورد کنید
    ریس جهاد کشاورزی گراش که اصلا حاظر به جواب دادن نیستن
    یا منابع طبیعی
    کاش اینقدر ما رو مسخره نمیکردن با این جلسه های که هیچ فایده ای ندارد
    به امید روزی که عدالت اجراح بشه

    1. با سلام
      تا آنجایی که اطلاع دارم امور اراضی شهرستان با تمامی گزارش تخلفات در این حوزه برخورد می کنه. اگه هم موردی از قلم افتاده بخاطر حمایتهای بعضی از آقایون گراشی هست ک ممکنه عدالت رو زیر پا بذارند!!
      مدیریت جهاد کشاورزی هم در حال حاضر آقای مهندس جوکار هستند که بسیار با روی باز حاضر به پاسخگویی به ارباب رجوع هستند.
      عدالت هم تا زمانی که همگی خودمون نخوایم اجرا نمیشه وقتی که آقای ایکس بخاطر رفتار منفعلانه ی خود حاضر نمیشه پیگیر پرونده در دادگاه باشه فقط و فقط ب این عنوان ک تو گراش دادگاه رفتن بدنامی میاره پس توقع نداشته باشید ک ازین رفتار منفعلانه سو استفاده نشه.
      بهر حال همیشه بجای ناله کردن و شعار دادن بهتره ک از خودمون اصلاح امور اجتماعی رو شروع کنیم.
      با سپاس

  2. با عرض ادب و احترام؛
    در اینجا جا داره از تمام پرسنل مجموعه جهاد بخصوص سرکار( خانم عباسی) ، نوروزی ، زارعی و آقایان مهندس امانی ، توسلی و … تشکر ویژه داشته باشم به خاطر زحمات و همت و دلسوزی خستگی ناپذیرشون برای کمک کردن هرچه بهتر و بیشتر به تمام کشاورزان شهرستان و بیرون از شهرستان، خدا قوت باید گفت و آرزوی توفیق و سلامتی همه ی خدمت گزارانی چون این بزرگواران دارم.

  3. با عرض سلام و ادب در پاسخ به جناب محتبی ام بگم اگه کشور دست امثال شما بود سنگ رو سنگ بند نمی شد .عزیز باید سالیان جلوتر جلو این تفکیک زمینها گرفته میشد .گیرم الان باغات رو قلع و قم کردید که هیچ زمان همه رو نمی تونند خراب کنتد چون هزار قانون و تبصره پیدا میشه .و در اخرشما هم اب نمیبینید و گرنه شناگر ماهری هستید.

  4. (با عرض سلام و ادب در پاسخ به جناب محتبی ام بگم اگه کشور دست امثال شما بود سنگ رو سنگ بند نمی شد .عزیز باید سالیان جلوتر جلو این تفکیک زمینها گرفته میشد .گیرم الان باغات رو قلع و قم کردید که هیچ زمان همه رو نمی تونند خراب کنتد چون هزار قانون و تبصره پیدا میشه .و در اخرشما هم اب نمیبینید و گرنه شناگر ماهری هستید.)
    راست میگید با عدالت سنگ روی سنگ بند نمیشه ولی برای ادم های امسال شما
    دوم اینکه اگر حالا باغها رو تخریب کنند مصرف اب به کمترین حد ممکن میرسه اینو بدونید
    سوم کمی برید قانون و تبصره رو بخونید ببینید تغیر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیلشون چه حکمی داره بعد بیاید درباره قانون حرف بزنید
    و چهارم شکر ایزد یکتا هنوز حرام خور نشدن که زمینخوار بشم هر وقتی حرام خور شدن اب هم پیدا میشه برای شناه کردن
    وسلام

  5. در جواب رهگذر
    باید بگم متاسفانه جواب منو ندادن در چند بار سوالی که از ایشون کردم
    این همه زمین واگذار شده اقای ایکس لخاطر ثروت روز به روز زمینش اصافه میشه و اصلا نزدیکش هم نمیشن
    سوم روز به روز دیوار کشی اراضی داره جلو چشم همه انجام میپذیره
    یعنی قانون این قدر قدرت نداره که اقای ایکس بخاطر اینکه میگیه رفتن دادگاه زشته نمیره دادگاه حکم براشون در نظر نمیگیرن

    1. می‌گند حق گرفتنی هست و مظلوم همونقدر گناهکاره که ظالم!!
      دوست عزیز چیزی که تو این شهرستان شاهدش بودم منفعل بودن اکثریت آدما و پیگیری عده‌ای معدودی از اونا بوده که همون عده‌ی معدود به خیلی از خواسته‌هاشون رسیدند.
      ۱- دلسرد نشید ادارات وظیفه رسیدگی امور مردم را دارند شما سوالتون اگه واقعا منطقی هست هزاران بار بپرسید اونقدر که جواب بگیرید و قانع بشی.
      ۲- همون آقای ایکس شما که ثروتش اگه غیر قانونی زیاد شده بخاطر سکوت شماست، اعتراض کنید، نامه بنویسید، فرمانداری برید، به استان سر بزنید و … اونقدر دادتون رو به صدا دربیارید تا به گوش دادخواهان برسه. البته من کسی رو ترغیب به اغتشاش نمی‌کنم اما خیلی از اتفاقها و حق کشی‌ها به خاطر اینه که اعتراضی در موردش نمی‌شه و مراجع از بی عدالتی که رخ داده خبردار نمی‌شوند.
      اگه واقعا فکر می کنید که حرفتون حق هست پس به دنبال حقتون باشید.
      ۳- راجع به جناب ایکس بنده شما اشتباه برداشت کردید، من از شخصی صحبت می‌کنم که حق با ایشون بوده و تو دادگاه می‌تونستند احیای حق کنند اما به خاطر تصورات غلط از این کار انصراف دادند و گذاشتند که خیلی راحت حقشون پایمال بشه!!! که این موضوع واقعا برام جای تعجب داره.
      ۴- حرف بسیار است و مجالی نیست و بنده هم کوچکتر از اینم که بخوام تو این زمینه‌ها حرفی بزنم هرچند که پرگویی هم کردم. اما باور کنید فقط به خاطر حس وظیفه و دلسوزی بوده و بس. وگرنه بنده‌ی حقیر ادعایی نداشته و ندارم من رهگذری بیش نیستم.
      یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top