بستن

بیشترین امدادگران زلزله خنج، گراشی هستند

هفت‌برکه (گریشنا): ۱۴ امدادگر از گراش برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله به خنج اعزام شدند.

زلزله ۵.۱ ریشتری در شهرستان خنج، چهار کشته به جا گذاشت. امدادگران هلال‌احمر گراش که صبح جمعه در قالب کاروان سلامت راهی روستای کنگ و ریشه بودند، با تغییر مسیر به سمت خنج حرکت کردند.

غلامرضا محسنی، رییس جمعیت هلال احمر گراش، می‌گوید: «امدادگران گراش از نخستین گروه‌هایی بودند که در محل مستقر شدند و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند. ما صبح جمعه از مسیر کنگ و ریشه به خنج آمدیم و ظهر جمعه تیم اصلی هم در قالب یک مینی‌بوس و دو سواری و ۱۴ امدادگر به خنج رسیدند.»

محسنی در مورد خدمات ارائه شده به آسیب‌دیدگان گفت: «چادر و امکانات از مراکز لار، اوز و قیر ارسال شده است. اما بیشترین امدادگران از گراش هستند. در حال حاضر و در روز شنبه هم همچنان ۸ امدادگر در محل حضور دارند.»

رییس جمعیت هلال‌احمر گراش در مورد وضعیت امدادرسانی تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۸ دی‌ماه به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «الان وضعیت آرام است و در خانه‌هایی که مشکل داشته‌اند چادر توزیع شده‌ است. احتمالا تا بعد از ظهر در محل حضور خواهیم داشت و عصر عملیات امدادرسانی به پایان می‌رسد.»

محسنی در مورد آسیب‌دیدگان حادثه گفت: «همان‌طور که در اخبار اعلام شده، متاسفانه چهار نفر در این حادثه کشته شدند. چهار کشته در یک اتاق سنگ و سیمانی در یک باغ بودند . در گراش هم این گونه ساخت‌وسازهای غیر استاندارد را داریم که در زمان زلزله بسیار خطرناک است.»

رییس جمعیت هلال‌احمر گراش بر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی تاکید کرد: «روستاهایی که مقاوم‌سازی داشته‌اند، خانه‌ها حتی ترک هم نداشتند. اما در بافت قدیمی روستایی مشکل داریم. در روستاهای شهرستان گراش هم باید روی بحث مقاوم‌سازی بیشتر کار کنیم.»

با پایان عملیات امدادرسانی عکس‌های این عملیات به خبر اضافه خواهد شد.

emdad-khonj

 

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. …وکمترین بازتاب هم همین گراشو داره نه تو رسانه نه تو منطقه اسمی میبرن از گراش درسته که واسه رضای خداست ولی یه کم بازتاب خبر هم خوبه باعث دلگرمی میشه

    1. با توجه به اینکه ما جهت کاروان سلامت از دوخودرو استفاده کردیم
      (یک خودرو امدادی و یک خودروی شخصی داوطلبان) با تغییر مسیر، خودرو امدادی به سمت منطقه زلزله زده حرکت کردیم و یک خودرو دیگر جهت اجرای طرح کاروان سلامت به روستای کنگ وریشه اعزام شد تا در اجرای برنامه خللی وارد نشود و برنامه کاروان سلامت (ویزیت وداروی رایگان )در کنگ وریشه اجرا شود .
      در اینجا لازمه از کلیه داوطلبان وخصوصا دکتر مرتضی فتحی که به دلیل آماده باش زدن به نیروهای هلال احمر، زحمات زیادی رو در مسیر کنگ وریشه متقبل بشن تشکر میکنم .
      گزارش اجرای طرح کاروان سلامت به زودی بر روی سایت هلال احمر درج خواهد شدو همچنین برای سایت گریشنا خواهیم فرستاد.

  2. بنظرم ملت خیلی دارن سخت میگیرن المهم این بوده که برنو به دادشون برسن حالا چه از گراش چع هر جای دیگه ای که بتونن و شرایطشو داشته باشن میرن ، دیگه منت رو سرشون گذاشتن نمیخاد بگین خدا رو شکر که اتفاقات بدتر نیوفتاد اینا چه حرفیه که میزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top