بستن

شهر را باید متخصصین شهرسازی بسازند

هفت‌برکه (گریشنا) #شهرداری: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان بر استفاده از متخصصین و شهرسازان برای تفکیک‌ها و طراحی جزییات شهرسازی شهرها تاکید کرد.

ShahrSazi - Mehrabi

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، همایشی با حضور شهرداران، روسای دفاتر نظام مهندسی ساختمان  و متخصصین شهرساز حوزه استحفاظی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی ویژه نظام مهندسی ساختمان لارستان برگزار شد.

مهندس سلمان مهرابی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان در این مراسم با اشاره به  لزوم استفاده از مهندسین شهرساز دارای پروانه اشتغال جهت تفکیک اراضی، انطباق کاربری اراضی، انطباق شهری ساختمان و طرح جزئیات شهرسازی امری ضروریست، گفت: در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه‌ی اجرایی ماده ۳۳ قانون مذکور مصوب سال ۱۳۸۳ نیز به این موارد اشاره و مورد تاکید قرار گرفته است.

مهرابی عدم استفاده از تخصص شهرسازی به صورت عمومی در کل استان فارس به خصوص در شهرهای جنوبی را باعث تنزل کیفیت محیطی و بعضاً ناهنجاری‌هایی در بافت‌ها و سیما و منظر شهری دانست.

وی ادامه داد: انجام کارهایی که در حیطه صلاحیت متخصصین شهرسازی قرار دارد توسط افراد حقیقی و حقوقی فاقد صلاحیت، به معضل بزرگی مبدل شده و نیاز است چنین فعالیت‌هایی توسط اهرم‌های نظارتی بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد.

سلمان مهرابی تصریح کرد: مجموعه‌ی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در تلاش است تا با تبیین و استفاده از ظرفیت‌های قانونی شرایطی را فراهم آورد که ضمن رعایت استانداردها و بهره‌گیری از متخصصین‌، سیاست‌هایی را پیگیری و اجرا نماید که محیط شهرها دلپذیر تر و شاخص‌های مطلوبیت حداقل به لحاظ کالبدی در آن تقویت گردد.

مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان برگزاری چنین گردهمایی‌های تخصصی را برای شهرداری‌ها مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در تهیه انواع طرح‌های شهرسازی از متخصصین امر بهره برده و دفاتر نمایندگی نظام مهندسی نیز ضمن راه‌اندازی سامانه ارجاع کار و کسر ظرفیت در ارتباط با رشته شهرسازی، در نیل به ضرورت‌های مطروحه در قانون مشارکت نمایند.

3 نظر

  1. با سلام خدمت مسئولین شهر سازى
    لطفا تو تفکیک ها و طراحى ها نسبت به فضاى سبز اهمیت بیشترى بدن و پیاده روهاى جلو خونه ها رو بزرگتر در نظر بگیرن که حداقل بشه یه فضاى سبز درست کرد جلو خونه نه یه جورى درست مى کنن که راه براى یه اصله درخت هم نیست که بکارى
    و بعد هم عرض کوچه ها رو جورى درست کنن که اگه اون کوچه دو طرفه اس از هر طرف یه خط برا پارک خودروها در نظر بگیرن و دو خط هم وسط برا عبور و مرور
    کاش مسئولین تو هر حوضه اجرایى یه دید ٣٠ ساله داشته باشن نه اینکه اون طرحشون فقط به درد همون روز اجرایى بخوره اصلا بعضى موارد شاید به درد اون روز هم نخوره چه برسه به ٣٠ سال دیگه
    یه خورده فضاى بین خونه ها و جاده ها رو بیشتر کنن بد نیست
    و اینکه یه خورده ساختار شهرى دیگر کشورها رو هم مطالعه کنن و یه دیدى بندازن بد نیست والا نه شما ضرر مى کنین و نه مردم

  2. یکی از شاخص های مطلوبیت شهری درنظر گرفتن پهنای مناسب محل عابر، جای پارکینگ شهری، در نظر گرفتن محل عبور آب های سطحی و همچنین مبلمان فضای سبز شهری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top