بستن

پرایدها در آتش، آتش‌نشانی در پیچ و خم پاقلعه

هفت‌برکه (گریشنا) – #حوادث: در صبحگاه روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه، خودروهای آتش‌نشانی راهی محله پاقعله شدند تا آتش دو خودرو را خاموش کنند؛ اما کوچه‌های پر پیچ و خم این محله باعث شد که کار کمی به تاخیر بیافتد اما در نهایت آتش‌نشانان موفق به خاموش کردن آتش شدند.

13951026 AtashSoozi (1)

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، این آتش‌سوزی در محله پاقلعه و یکی از کوچه‌های منشعب از خیابان دروازده رخ داد. دو خودرو پراید جنب مسجد کربلایی حسن پارک شده بودند. رضا پریدخت مالک خودرویی است که به نظر می‌رسد آتش زده شده است.

پریدخت می‌گوید: «حدود ساعت ۵ صبح با یک صدا از خواب بیدار شدیم و وقتی به کوچه آمدم، دیدم ماشین خودم و ماشین همسایه که کنار هم پارک شده بود، آتش گرفته است. به نظرم شیشه را خرد کرده بودند و چیزی در آن ریخته بودند. سعی کردم خودم ماشین را خاموش کنم، اما وقتی چاره نکردم، با آتش‌نشانی تماس گرفتیم.»

مالک خودرو در مورد حضور آتش‌نشانی در محل می‌گوید: «تماس که گرفتیم آمدند ابتدای خیابان دروازه و جلو مسجد صاحب‌الزمان. بعد هم اینکه چون اینجا کوچه است، آخر سر هم نتوانستند کامل بالا بیایند. اما لوله آتش‌نشانی رسید. یک تانکر آب خالی کردند تا آتش خاموش شد.»

به نظر می‌رسد آتش‌ پراید اول به خودرو پشت آن نیز سرایت کرده است. در اثر این آتش‌سوزی، بخشی از دیواره مسجد کربلایی حسن نیز آسیب دیده است. اما با مهار آتش و جلوگیری از انفجار خودرو، آتش به مسجد و خانه‌های مجاور سرایت نکرده است.

مالک خودرو در مورد دلیل آتش‌سوزی می‌گوید: «ماشین خودش آتش نگرفته و احتمالا شیشه را شکسته‌اند و ماده‌ای داخل خودرو ریخته‌اند. به کسی مشکوک نیستم اما حدود یک سال قبل هم روی همین ماشینم اسید پاشیده بودند.»

در پاسخ به این پرسش که آیا خودرو بیمه است. مالک خودرو می‌گوید: «ماشینم بیمه کامل نیست و بیمه عادی است. هر سال بیمه کامل می‌کردم اما امسال گفتم نمی‌خواهد.»

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

12 نظر

  1. باسلام
    خیلی دور از انصاف است که گفته شده بعدازنیم ساعت اتشنشانی به محل رسیده،زنگ که زده شد به ما گفتن جنب مسجد صاحب الزمان،ما کمتر از وقت استاندارد رسیدیم جلو مسجد صاحب الزمان ولی حریقی مشاهده نشد بعد از دو الی سه دقیقه گشت در حوالی مسجد متوجه فردی شدیم که به ما اشاره میکنه بیایین اینجا،اگر لااقل اسم مسجد کول حسن هم گفته بودن ما میفهمیدیم و وقت تلف نمیشد

    1. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
      من به شما حق میدم که بیشتر مردم همشهری خودمون اطلاع رسانی در مورد حادثه درسست بلد نیستن مسولین در باره این امر باید فکری بیاندیشن.
      و اگه کوچه های قدیمی نام گذاری بشه و یا شماره گذاری خیلی بهتره.

  2. درضمن از اداره محترم برق درخواست میشه که پایه های برق رو از وسط کوچه به کنار کوچه منتقل کنن تا کار امدادی راحتر وبدون فوت وقت انجام بشه.
    واز شهردار محترم و شورا خواهش میکنم فکری به حال ماشین سبک جدید وبه روزجهت پاقلعه وبافت قدیم باشن

  3. گریشنا ،اگه یه گزارش راجع به این پایه ها که وسط کوچه ها قرار داره تهیه کنید ممنون میشیم،چون هیچ ارگانی خودش متولی جابجای این پایه ها نمیدونه،تا اتفاق ناگواری رخ نداده باید فکری کرد

  4. اگه خونه ای دچار اتش سوزی بشه تکلیف چیه ؟؟ لطفا مردم و شهرداری و شورای شهر همکاری کنند تا کوچه های پاقلعه تعریض بشه و واسه حوادث احتمالی نظیر زلزله و اتش سوزی و … بشه خدمت رسانی کرد اهالی و ساکنان محل هم باید خودشون نسبت به تخریب خانه های فرسوده و قدیمی اقدام کنند

  5. با عرض سلام
    در مورد تعریض معابر بافت فرسوده باید عرض کنم که تا خود اهالی نخوان عقب نشینی کنن عملا کاری نمی شه کرد. اول خود اهالی باید پیش قدم بشن بعد شهرداری می تونه اقدام کنه.
    و یه نکته بگم که بافت فرسوده پاقلعه بسیار گسترده است و مطمئنا در توان شهرداری نخواهد بود که تمامی مشکلات اینچنینی که به خاطر عرض کم کوچه هاست رو حل کنه.
    موفق باشید

  6. توضیحات آتش نشانان در خصوص این آتش سوزی:

    در ساعت ۵:۴۹ از پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند (مستقیما فرد خاصی با آتش نشانی تماس نگرفته است) که آتش سوزی رخ داده و آتش نشانان ۵:۵۰ دقیقه از جایگاه حرکت کرده و ۶ دقیقه بعد در خیابان دروازه بعد از مسجد صاحب الزمان به خاطر نداشتن آدرس دقیق توقف کرده و منتظر می مانند که مالک خودرو از کوچه مورد نظر آتش نشانان را صدا کرده و محل دقیق آتش سوزی را نشان میدهد. با توجه به شرایط کوچه به سختی ماشین از مسیر عبور کرده و به نزدیکی های خودرو در حال سوختن می رسند و پس از ۳۵ دقیقه تلاش آتش سوزی کنترل، و آتش خاموش میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top