- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

دعوت فرماندار گراش برای تشکیل سمن‌ها و احزاب

هفت‌برکه (گریشنا): فرماندار گراش در جلسه شورای اداری علاقه‌مندان پیشرفت شهرستان گراش را به تشکیل تشکل‌های سیاسی و اجتماعی دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گریشنا فرودی در جلسسه ششم بهمن شورای اداری گراش در سالن فرمانداری با اشاره به اهمیت تشکل‌های سیاسی و اجتماعی در پیشرفت هر جامعه گفت:« شهرستان ما فاقد حزب و تشکل سیاسی و اجتماعی دارای مجوز است. نیاز به داشتن تشکل‌ها بسیار مشهود است و دعوت می‌کنم همه کسانی که دغدغه‌ی پیشرفت شهرستان را دارند، فعالیت‌ها را در چارچوب قانون انجام دهند و برای این کار نیاز به تشکیل حزب یا احزابی داریم.»

فرماندار گراش با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی خوبی که در شهرستان انجمن می‌شود، گفت:«من رسما از همه دعوت ‌می‌کنم و نسبت به عضویت در احزاب استانی و کشوری استقبال خواهم کرد. چرا که این موارد برای پیشرفت کارها اهمیت زیادی دارد و باعث بهبودی امور و گسترش و بسط آزادی‌های سیاسی و اجتماعی می‌شود. فعالیت اجتماعی خوبی در سطح شهرستان صورت می‌گیرد که در قالب سمن، جایگاه قانونی ندارند و حمایت قانونی از آن‌ها کمتر است. تشکل‌های مذهبی، هنری، اجتماعی و …. که وجود دارند می‌بایست در قالب سمن ثبت‌نام کنند تا مجوز فعالیت‌ها راحت‌تر باشد.»

موسسه هفت‌برکه در شماره سوم نشریه هیمه با تیتر شهر بی‌سمن وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد در شهر گراش را بررسی کرده بود. (نشریه هیمه) [1]

13951005-miras-3-foroodi [2]