بستن

گفتگوی دانشجوها و دانش‌آموزها در طرح «انتخاب فردا»

هفت‌برکه (گریشنا): دانش‌آموزان مدارس دوره‌ی اول گراش در طرح «انتخاب فردا» با رشته‌های مختلف تحصیلی آشنا می‌شوند.

تشکیلات توسعه و آموزش علوم انسانی و اداره‌ی آموزش و پرورش گراش با همراهی تعدادی از دانشجویان گراشی دانشگاه‌های کشور اقدام به برگزاری طرحی با عنوان «انتخاب فردا» در مدارس دوره‌ی اول گراش کرده‌اند تا از این طریق دانش‌آموزان پیش از انتخاب رشته دوره‌ی متوسطه با رشته‌های تحصیلی آشناتر شوند.

در این طرح که همزمان با روز گراش، ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، آغاز شد، دانشجویان گراشی که تا چند سال پیش خودشان دانش‌آموزان این مدارس بوده‌اند، از ویژگی‌های رشته‌های تحصیلی خود با دانش‌آموزها گفتگو می‌کنند.

امیرحسین نوبهار، دبیر تشکیلات توسعه و آموزش علوم انسانی، در این‌باره می‌گوید: «این طرح در چند نوبت قرار است همه‌ی مدارس دوره‌ی اول گراش را پوشش دهد. که در اولین نوبت، مدارس عالیان، شاهد و سعادت میزبان دوستان دانشجوی ما هستند.»

IMG_9475-ES

این دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه شیراز درباره هدف این طرح می‌گوید:‌ «مشکلی که پیش از این وجود داشت این بود که دید دانش‌آموزان به رشته‌ها یک دید سلسله‌مراتبی بود و یک رشته را بهتر یا بدتر می‌دانستند و فکر می‌کردند کسی که درسش بهتر است باید در یک رشته خاص تحصیل کند. ما معتقدیم این دیدگاه درست نیست و دوست داریم دانش‌آموزهای شهرستان با دید کامل‌تری رشته‌های تحصیلی خود را انتخاب کنند.»

دبیر برگزاری طرح انتخاب فردا تصریح کرد:‌ «این طرح ربطی به انتخاب رشته دانشگاهی ندارد و یک پله پیش از آن را پوشش می‌دهد. دانش‌آموزان سال نهم مخاطب این طرح هستند که در این سال باید رشته‌ی تحصیلی خود را انتخاب کنند.»

در ادامه گزارش تصویری سعید سرخی را از اولین روز برگزاری این طرح می‌بینید:

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top