بستن

شروع جشن‌های دهه فجر با زنگ انقلاب

هفت‌برکه (گریشنا): با به صدا در آمدن زنگ انقلاب در هنرستان زاهدی، جشن‌های دهه فجر در شهرستان گراش آغاز شد.

مراسم زنگ انقلاب در هنرستان زاهدی یک مهمان ویژه داشت: حجت‌السلام و المسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در کنار امام جمعه، فرماندار و روسای ادارات زنگ انقلاب در گراش را به صدا آورد.

13951114 Fajr (6)

این مراسم صبح روز ۱۲ بهمن‌ماه در هنرستان فنی و حرفه‌ای زاهدی واقع در بلوار سپاه برگزار شد. در کنار سخنرانی تقوی، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش، هنرجویان این مدرسه با پخت کیک و اجرای سرود از مهمانان خود استقبال کردند. نونهالان مهد کودک فرهنگ نیز با اضافه شدن به این جمع مراسم نمادین ورود امام خمینی (ره) را اجرا کردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در جمع دانش‌آموزان گراش با اشاره به شعارهای اول انقلاب گفت: «وقتی گروهی سعی کردند که آیت الله طالقانی را در کنار امام قرار دهند و گفتند انقلاب دو رهبر دارد. مردم شعار دادند حزب فقط حزب‌الله رهبر فقط روح الله. شعارهای روزهای انقلاب هر کدام به مناسبتی و به دلیلی استفاده می‌شد.»

سید رضا تقوی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش یک نهاد ینیادین است اگر آموزش و پرورش قوی داشته باشیم کشور بیمه می‌شود.» او از دانش‌آموزان خواست تا جوان هستند فرصت‌ها را شکار کنند: «کتاب بخوانید و مطالعه کنید.»

اصغر فرودی فرماندار گراش پیش از تقوی سخنرانی کوتاهی داشت: «انقلاب ما به چهل‌سالگی نزدیک می‌شود در فرهنگ ما چهل سالگی نشانه کمال است. کسی که به چهل رسیده است خطا و اشتباه از او پذیرفته نیست.» فرماندار گراش با اشاره به بلوغ انقلاب گفت: «دیگر مدیریت جامعه نباید مبتنی بر حرکات احساسی باشد. رهبری فرمودند تصمیمات بر احساس عزت، حکمت و مصلحت باشد. مجموع این سه می‌شود عقلانیت.»

رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش و میزبان زنگ انقلاب در مورد فلسفه وجودی انقلاب اسلامی گفت: «باید درک تاریخی خود را بالا ببریم این که جایگاه ما در تاریخ کجاست؟ وظیفه ما احیای ارزش‌های دین مقدس اسلام است. ما در یک رقابت با تمدن غرب هستیم که مسئولیت هر کدام از ما را زیاد می‌کند‌. انقلاب اسلامی می‌خواهد شیوه درست از زندگی بر اساس دین و اسلام را ارائه کند. از سوی دیگر غرب می‌خواهد به ما تحمیل کند که اسلام توانایی اداره جامعه را ندارد.» رضایی معلمان را به مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی دعوت کرد.

مراسم زنگ انقلاب با سرود دسته جمعی یار دبستانی من به پایان رسید. بعد از این مراسم مسئولین و مدیران شهرستان برای مراسم نمادین ورود امام به ناحیه مقاومت بسیج رفتند و از آنجا رژه موتوری آغاز شد. گلباران قبور شهدا نیز بخشی از برنامه‌های روز نخست دهه فجر بود.

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top