بستن

اولین نیروگاه‌های خورشیدی گراش وارد شبکه شد

هفت برکه (گریشنا): در سومین روز از برنامه‌های دهه فجر و روزی که هوای گراش بارانی بود، نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی «سپهر» افتتاح شد. این دو نیروگاه خورشیدی نخستین طرح تولید برق بخش خصوصی در شهرستان گراش است.

به گزارش خبرنگار گریشنا، صبح امروز چهاردهم بهمن‌ماه اصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اینکه گراش با توجه به شرایط آب و هوایی از ظرفیت خوبی برای تولید برق برخوردار است گفت: «ما باید از این ظرفیت برای تولید انرژی پاک به خوبی استفاده کنیم.»

قدرت الله فانی، رییس اداره برق شهرستان گراش در ابتدا گزارشی از عملکرد اداره برق ارائه داد و گفت: «اجرای طرح‌های زیر ساخت‌ و اضافه شدن چهار خط خروجی به هفت خط موجود از ایستگاه برق گراش با هزینه ۳۷۰ میلیون تومان که با این کار تعداد قطعی برق در شهرستان کاهش می‌یابد، برق رسانی به مجتمع‌های مسکونی زیتون، کوثر و بسیجیان با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، افتتاح ۱۲ دستگاه پست جدید به منظور رفع افت ولتاژ در گراش، ارد و آغصه با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان و واحد نیروگاه خورشیدی از نوع فتولتابیک هریک به ظرفیت تولیدی ۲۰ کیلو وات از کارهای انجام شده در این مدت بوده است.»

فانی در خصوص نیروگاه خورشیدی آقایان سپهر افزود: « این نیروگاه خورشیدی بر اساس مصوبه وزیر محترم نیرو مبنی بر اجرای طرح خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر توسط بخش خصوصی احداث گردیده است و حاج غلامحسین سپهر و حاج خلیل سپهر از سرمایه‌گذاران این بخش هستند. هزینه هر واحد نیروگاهی ۱۴۰ میلیون تومان و مجموعا ۲۸۰ میلیون تومان است. پیش‌بینی می‌شود هر کدام از این نیروگاه‌ها سالیانه ۳۵۰۰۰ کیلو وات ساعت برق تولید  نماید و در آمدی در حدود ۲۸ میلیون تومان در سال داشته باشد.»

محمد مهدی منیر طراح و مجری این نیروگاه خورشیدی از ساخت نیروگاه هفت هزار کیلو واتی دیگری در پشت شهرک صنعتی گراش خبر داد و گفت: «نیروگاه تولید برق خورشیدی سپهر تنها نیروگاه بخش خصوصی در استان فارس است .در حال حاضر دو نیروگاه ۲۰ کیلو واتی به بهره‌برداری رسیده است و در تلاشیم نیروگاه دیگر در پشت شهرک صنعتی گراش در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار راه‌اندازی کنیم. اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است و در حال تکمیل این پرونده و مراحل اداری آن هستیم و امیدواریم تا پایان سال کلنگ‌زنی شود. اگر این نیروگاه راه‌اندازی شود برق هفت هزار خانوار تامین می‌شود.»

7

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. انشاا یک سرمایه گذار پیدا بشه که قطار شهرى بیاره گراش که باعث این همه ازدهام ماشین ها نشه، مثل مترو دبى ، باعث زیباهى شهر هم میشه

  2. باسلام از زحمتهای مهندس فانی وکلیه همکارنشون تقدیر وتشکر میکنم واقعا مدیری پر تلاش هستن اگه پروژهای قابل افتتاح نگاه کنیم در بخش دولتی از ۸میلیارد۲میلیارد مربوط به عملکرد ایشون میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top