بستن

تقدیر از سفیدپوشان تیماردار

هفت‌برکه (گریشنا): جشن گرامی‌داشت روز پرستار و تقدیر از پرستار نمونه کشوری و پرستاران نمونه شهرستان با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) و جمعی از پرستاران عصر دیروز، هفدهم بهمن‌ماه ساعت ۱۶ در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

دکتر عبدالهی: بارش برف، بهترین هدیه روز پرستار از سوی خداوند

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش، بارش برف در روز پرستار را خوش‌یمن دانست و گفت: «خداوند با بارش برف به ما یادآوری کرد که اگر شما مسئولین پرستاران را یادتان نیست، من یادم هست.»

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش از سنگینی بار طرح تحول سلامت بر دوش پرستاران گفت‌: «بعد از طرح تغییر و تحول سلامت، بار مضاعفی بر دوش پرسنل بهداشت و درمان گذاشته شده و روز به روز این بار سنگین‌تر می‌شود. نود درصد بیماران ما غیر بومی هستند و این رضایت‌مندی مردم را نشان می‌دهد. این را می‌طلبد که ما ضمن این که دقت و علم‌مان را بیشتر کنیم، حداقل در رسیدگی به کادر درمان عنایت بیشتری داشته باشیم. همین که شفا در دست شما نهاده شده است، بزرگ‌ترین توفیقی است که نصیب شما شده است. امیدواریم که به زودی در بخش پرداخت‌ها هم فرجی بشود تا بیشتر از این شرمنده نشویم.»

اصغر فرودی: توجه به بعد روانی بیمار اهمیت بیشتری دارد

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، صحبت‌هایش را یا سخنی از علامه طباطبایی آغاز کرد: «علامه طباطبایی درباره پرستاران می‌فرماید: من حاضرم ۷۰ سال عبادت خود را با یک شب پرستاری شما عزیزان معاوضه کنم‌. این برای شما پرستاران عزیز مایع افتخار است.» فرماندار به دو بعد پرستاری اشاره کرد، و بعد از توضیح بعد فیزیکی، گفت: «بعد دیگر قضیه، جایگاه والا و نکویی است که حرفه پرستاری دارد و همان قدر که این جایگاه بالا است مسئولیت آن هم زیاد است و هشدار بزرگی هم دارد. فکر نکنید که جامعه و خداوند از آن گذشت خواهد کرد. یعنی دغدغه شما و احساس مسئولیت کاری شما باید زیاد باشد.»

فرودی به توجه به بعد روانی بیمار تاکید کرد: «توجه به بعد  روانی بیمار بسیار اهمیت دارد. به عنوان یک مدیر اجرایی باید عرض کنم که بیماران شما مرتب به ما مراجعه می‌کنند و خواست‌ها و موفقیت‌ها و گلایه‌هایی که هست را به ما منتقل می‌کنند. یک کلمه شما، نگاه شما می‌تواند به بیمار و همراه بیمار تسکین بدهد.»

پرستار نمونه کشوری: سهیلا عطاری

در مراسم امسال از یک پرستار نمونه کشوری و چندین پرستار نمونه شهرستان تقدیر شد. سهیلا عطاری، متولد اسفند سال ۱۳۵۱ و فارغ التحصیل از دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لار است. عطاری ۲۱ سال است که پرستار بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش است و در طول این سال‌ها در بخش‌های مختلفی از بیمارستان مشغول به خدمت بوده، و در حال حاضر هم سوپروایزر بالینی دفتر پرستاری است. او سال قبل هم به عنوان پرستار نمونه شهرستان انتخاب شده بود و امسال به عنوان پرستار نمونه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شد.

متعهد بودن، وجدان اخلاقی، انضباط کاری، روحیه انتقادپذیری، احترام به عقاید دیگران، همکاران، بیماران و همراهان بیمار از خصوصیاتی بود که سهیلا عطاری برای پرستار نمونه شدن مهم دانست.

شهرزاد رشیدی، حمیدرضا دائمی جهرمی، نرگس زینلی، معصومه نوروزپور، محبوبه پاکدل، سکینه خرم‌پی، کلثوم عبدالهی، اعظم هادی‌پور، زهرا کمالی و امینه علی‌شیر پرستاران نمونه شهرستان، افسانه بشارتی، هماهنگ کننده تیم جراحی قلب، زهرا کشاورز، مسئول بخش اورژانس و وپروایزر بالینی، زینب صمیمی، مسئول بخش داخلی- اطفال، فاطمه غلامی، مسئول بخش جراحی، صفیه عظیمی، مسئول بخش آنژیوگرافی و آموزش به بیمار، پروانه حیدری، مسئول دفتر بهبود کیفیت و گازهای خونی و سوپروایزر بالینی، سمیرا پوررضایی، مسئول بخش پست آنژیوگرافی، خدیجه مهرآور، مسئول بخش آی سی یو جراحی قلب، اطهر مینایی، مسئول بخش آی سی یو نوزادان، عطریه احمدی، مسئول اتاق عمل، یزدان بخش سلزانی، مسئول ریکاوری، جلال ایزدی، سرپرست اداره فوریت پزشکی، رضا موسی‌لو، مسئول تجهیزات اعزام، محترم رشیدی، مسئول بسیج جامعه پزشکی،  فاطمه حیدری، رابط اتاق عمل، فریده قرآن خوان، نماینده بیمه سلامت، رویا واحدپور، نماینده بیمه تامین اجتماعی از تقدیرشدگان مراسم روز پرستار بودند.

همچنین از فاطمه مقدسی، واحد CSSD ، الهام حاجب، اتاق عمل جنرال، سودابه درویش بیگی، بخش جراحی، سارا کشاورز بخش داخلی و اطفال، نجمعه یوسفی، بخش آی سی یو و گازهای خونی، عاطفه جاویدی، بخش سی سی یو و کارشناس آموزش به بیمار، فاطمه شمسی، بخش آی سی یو جراحی قلب، بدریه خوشبخت، بخش پست آنژیو گرافی،محبوبه مراغه، بخش آی سی یو نوزادان، ناهید قاسمی، بخش اورژانس، علیرضا زارعی، اتاق عمل جراحی قلب، زهره امانی بخش دیالیز، راضیه اکبری کیلینیک پیشگیری از سرطان، کاظم رضایی، فوریت پزشکی به عنوان پرسنل نمونه بخش‌ها تقدیر شد. بخش پست آنژیوگرافی هم به عنوان بخش فعال در زمینه آموزش به بیمار معرفی شد.

از دیگر برنامه‌های دیروز، اجرای گروه موسیقی باران به سرپرستی عباس امانی بود. نکته قابل توجه این اجرا این بود محمد نوروزی، خواننده و نوازنده گیتار این گروه، پرستار است.

PARASTAR8

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. باسلام چراامام جمعه محترم شهرستان درمراسم ها وافتتاحیه ها شرکت نمیکنند علت خاصی داره خودشون شرکت نمیکنندیا دعوت نمیشندلطفا توضیح دهیدمدیرسایت محترم گریشنا ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top