بستن

فرماندار در شهرک صنعتی: بارقه‌های رونق سرمایه‌گذاری

هفت‌برکه (گریشنا): در نهمین روز از دهه مبارک فجر، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان از شهرک صنعتی گراش بازدید، و کارگاه تولید پنجره دوجداره محمد درخشنده با نام «آرشیستا» را افتتاح کردند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، صبح امروز نوزدهم بهمن‌ماه، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش و جمعی از مسئولین و روسای ادارات برای بازدید و افتتاح به شهرک صنعتی سر زدند. این هیات ابتدا از کارخانه نان صنعتی «سخاوت» بازدید کرد و بعد صرف صبحانه با انواع نان‌های گرم و تازه این کارخانه، برای افتتاح به کارگاه تولید پنجره دو جداره «آرشیستا» رفت.

محمد درخشنده، مسئول کارگاه پنجره دوجداره آرشیستا، شروع فعالیت این کارخانه را از هفت سال پیش دانست و گفت: «ما از هفت سال پیش کار خود را در مکانی استیجاری شروع کردیم و امروز ساختمان این کارگاه در شهرک صنعتی آماده شده است. ۷۰۰ میلیون تومان برای ساختمان و ماشین‌آلات هزینه کرده‌ایم و ۳۰۰ میلیون تومان هم سرمایه در گردش است. تمامی ماشین‌آلات این کارگاه از ترکیه وارد شده است.»

درخشنده در پایان افزود: «در این کارگاه ۹ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند و برای بیست نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم داشته‌ایم. ان‌شاالله با همت دوستان، فاز دوم این کارگاه هم که تقریبا دو، سه برابر اینجا است آماده می‌شود.»

اصغر فرودی در مراسم افتتاح کارگاه تولید پنجره دوجداره ضمن تبریک دهه فجر، تنها راه برای توسعه و پیشرفت را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: «سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مدیران اجرایی شهرستان، برای توسعه و پیشرفت ما هیچ راهی ندارم جز سرمایه‌گذاری. سرمایه‌گذاری هم زیرساخت‌ها و مقدماتی لازم دارد، یکی از مقدمات هر نوع سرمایه‌گذاری، مبحث امنیت است که همه ما باید قدردان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی باشیم. تا امنیت نباشد در هیچ نقطه‌ای قطعا سرمایه‌گذار سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. اینکه عزیزان در شهرک صنعتی در این بیابان سرمایه‌گذاری می‌کنند، یکی از دلایلش امنیت است.»

فرودی در ادامه به دلیل دیگری که سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری می‌کنند اشاره کرد و افزود: «دلیل مهم دیگر این کار، اقتصاد مقاومتی است. چیزی که مقام معظم رهبری فرموده است. وقتی که زیرساخت‌های مهم کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی تعریف شود، مردم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری می‌شوند، یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، بهبود شاخص‌های اقتصادی است، در یک جامعه وقتی شاخص‌های اقتصادی بهبود پیدا کند و رو به رشد برود، قاعدتا کسانی که اهل سرمایه‌گذاری هستند وارد گود می‌شوند و سرمایه‌گذاری می‌کنند. امروز شاهد این هستیم که به همت دولت تدبیر و امید، شاخص‌های اقتصادی بهبود پیدا کرده و رشد تورم متوقف شده و به شدت کاهش پبدا کرده است، رشد اقتصادی بسیار خوبی در سطح مملکت صورت گرفته و بازخورد آن را کم‌کم در شهرستان‌ها و نقاط دور از دسترس می‌بینیم.»

فرودی در پایان گفت: «شاهد این هستیم که در شهرک صنعتی گراش، سرمایه‌گذاران رو آورده‌اند و کارها را از سر گرفته‌اند. کارگاه‌هایی که به خاطر شرایط خاصی که قبلا داشتیم نیمه‌فعال بود، فعال شدند و با ظرفیت کامل مشغول به کار هستند. امیدواریم که این شرایط تداوم پیدا کند و زمینه‌ای بشود برای رونق بیش از گذشته شهرک صنعتی. یکی از نکاتی که باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار بگیرد، همین شهرک صنعتی است و باید سعی کنیم گلایه‌هایی را که دوستان دارند برطرف کنیم.»

 

SHAHRAK2

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. خوبه که بخشش خصوصی وجود داره !! وگرنه این دولت مردان و به ظاهر مسولین تو دهه فجر واسه افتتاح کردن چی داشتن ؟؟؟؟؟ پروژهای شهرداری رو افتتاح میکنن که اصلا بودجه شهرداری ربطی به دولت نداره گاوداری بخش خصوصی افتتاح میکنن دلشون هم خوشه. بعدم میگن به برکت دولت تدبیر و امید اینش دیگه خنده داره .

  2. بازدید از واحد صنعتی سخاوت،صرفا جهت بازدید و صرف صبحانه نبوده.
    جهت افتتاح طرح توسعه واحد صنعتی بوده که باعث اشتغال ۳۰ نفر درین کارگاه شده است.
    متاسفانه گزارش ضعیفی درین مورد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top