بستن

افتتاح و کلنگ‌زنی‌ها در ارد و زینل‌آباد

 هفت‌برکه (گریشنا): اصغر فرودی، فرماندار گراش، و مسئولین دستگاه‌های اجرایی روز پنجشنبه ۲۱ بهمن‌ماه به بخش‌ها و روستاهای شهرستان گراش سر زدند و بعد از افتتاح خانه عالم در ارد، دو طرح زمین چمن و خانه عالم را در روستای ‌زینل‌آباد کلنگ‌زنی کردند.

فرودی، فرماندار شهرستان در مراسم افتتاح خانه عالم در ارد گفت: «ما از حدود هشت و نیم میلیارد تومان بودجه که در سال ۹۵ در اختیار داشتیم، قریب یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان را برای بخش ارد تصویب کردیم و هزینه خواهد شد. به تدریح این بودجه‌ها دارد ابلاغ می‌شود و امیدواریم که منشا خیر و برکت باشد.»

فرماندار در ادامه گفت: «در سطح شهرستان، در روستاها در سه مکان پرجمعیت، خانه عالم در دست احداث است؛ یکی ارد که با همت شما عزیزان به اتمام رسید؛ و دوم در فداغ و سوم در خلیلی، که آنها هم به زودی به اتمام خواهد رسید. بنای ما این است که در اکثر روستاهایی که جمعیت قابل توجه‌ای دارند، خانه عالم بسازیم، چون وجود یک خانه عالم تاثیر بسیار زیادی در یک منطقه در راستای پیشرفت، آبادانی و توسعه فرهنگی و گسترش فرهنگ دینی دارد.»

farmandari9

 

فرودی با اشاره به اخذ اعتبارات در حوزه‌ی آب تصریح کرد: «علاوه بر اعتباراتی که عرض کردم، ما در حوزه آب نیز اعتبار بسیار خوبی اخذ کردیم. فاز سوم خط انتقال با اعتباری قریب به نهصد و بیست میلیون تومان از همین دهه‌ی فجر شروع می‌شود. امیدوار هستیم که سال ۹۶ سال استفاده مردم بخش ارد از آب سد سلمان فارسی بشود. پروژه‌ی گازرسانی هم با اعتباری قریب به هشت میلیارد تومان در بخش ارد صورت می‌گیرد، که حقیقتا یک قدم بسیار بزرگ و یک افتخار است برای ما که در دوران ما این خدمت به مردم خوب و شهید‌پرور بخش ارد انجام می‌شود.»

فرماندار شهرستان گلایه‌های خود را نیز در حوزه‌ی گازرسانی در این مراسم مطرح می‌کند: «البته یک سری گلایه‌هایی هم از عدم همکاری بعضی از افراد در مسیر داریم. در حال حاضر کار به همین دلیل متوقف شده است. انتظار داشتیم مردم مساعدت و کمک کنند و این انتظار را داریم که این کار متوقف نشود. به هر صورت ۹۵ درصد این کار انجام شده و خط شبکه داخلی تقریبا به اتمام رسیده است. ما تنها در خط انتقال مقداری با مشکل مواجه هستیم و این انتظار را داریم خود بزرگان بخش وارد گود شوند و این اختلافات و اعتراضات را برطرف کنند تا نیازی نباشد به محکمه برویم و از قوه قهریه استفاده کنیم.»

فرودی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در حوزه راه، کارهای بسیاری خوبی صورت گرفته است. مهم‌ترین پروژه‌ی ما، تونل بالنگستان است که اسم آن به تونل شهدای خلیج فارس تغییر پیدا کرده است و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام ‌می‌شود. جاده ارد – مز نیز در دستور کار ما است. امسال بودجه برای آن گذاشتیم و ان شاء الله آن هم انجام شود تا کمی مشکلات ارد از بن‌بست خارج شود. این‌ها زیرساخت‌هایی است که برای توسعه ایجاد می‌شود.»

فرودی به پیگیری‌های دیگر برای بخش ارد نیز اشاره کرد: «در حوزه‌ی بنیاد مسکن، کار بسیار خوبی انجام گرفته است. در حوزه کتابخانه و کتابخوانی نیز همین‌طور. بازسازی پاسگاه ارد نیز از دیگر کارها است و تلاش می‌کنیم پاسگاه را به فرماندهی نظامی بخش ارتقا بدهیم. امیدوار هستیم مجموع این کارها زمینه را برای پیشرفت روزافزون این منطقه فراهم کند.»

فرماندار گراش در پایان صحبت‌هایش، به دو مساله اساسی نیز اشاره کرد: «دو مطلب مورد تاکید ما است: اول سرمایه‌گذاری است که باعث رونق اساسی می‌شود. دوم بحث مقاوم‌سازی است. متاسفانه از وام‌های مقاوم‌سازی آن‌طور که باید و شاید استفاده نمی‌شود. تسهیلات قریب بیست میلیون تومانی که الان تصویب شده، زمینه خوبی را برای مقاوم‌سازی فراهم کرده است تا در برابر زلزله و حوادث طبیعی، خانه‌ها مستحکم باشد.»

دیدار از خانواده شهیدان در ارد

فرودی و مسئولین همراهش به مناسبت دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با خانواده شهیدان اصغر فولادی و عبدالله منصوری در ارد نیز دیدار و از آن‌ها دلجویی کردند.

فرماندار گراش در دیدار با خانواده شهدای بخش ارد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیزده شهید بخش ارد گفت: «امنیت، عزت و بالندگی نظام اسلامی در همه عرصه‌ها به مدد خون مطهر شهدا و صبر و بردباری خانواده معظم شهدا است.» او با تبریک به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان این که شهدا درس آزادگی، ایثار و از خود گذشتگی به ما آموختند، افزود: «تداوم راه شهدا و بهره‌گیری از سیره این عزیزان راه حل رفع بسیاری از مشکلات جامعه است.» فرماندار با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و پشتیبانی مردم از امام راحل به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: «انقلاب اسلامی هدیه الهی است که خداوند متعال به مردم ارزانی داشته است و ما باید سعی کنیم تا از این موهبت الهی در راستای پیشرفت و تعالی نظام اسلامی بهره گیریم.»
اصغر فرودی، فرماندار گراش، خدمت به خانواده معظم شهدا را توفیق الهی دانست و افزود: «دیدار با خانواده شهدا به مدیران روحیه و انگیزه مضاعف برای خدمت می‌دهد و خدمت به خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان در نظام اسلامی برای مسولین افتخار است.»
farmandari2

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top