بستن

مدیریت بحران برای سیل آماده‌باش داد

هفت‌برکه (گریشنا): با توجه به احتمال وقوع سیل، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گراش از ساکنان بافت قدیم، محلات محمد‌آباد و باغ موسی و ساکنین منازل همجوار رودخانه پئت و خیابان بسیح خواست برای بارش سنگین باران آماده باشند.
همچنین پایگاه امداد بین شهری هلال احمر گراش در طی این مدت به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است. در صورت بروز حوادث غیرمترقبه با شماره‌های ۵۲۴۴۰۱۱۵ و ۵۲۴۴۹۶۰۰ تماس بگیرید.

b9

در اطلاعیه شورای مدیریت بحران گراش آمده است:‌ با عنایت به اعلام اداره کل هواشناسی فارس مبنی بر وقوع بارش باران شدید از روز یکشنبه ۹۵/۱۱/۲۴ و احتمال وقوع سیل در شهرستان گراش، لذا لازم است همشهریان عزیز ضمن حفظ آرامش روحی و روانی خود، در هنگام وقوع بحران احتمالی نسبت به رعایت نکات ذیل اهتمام جدی داشته باشند:

۱- از سفرها و گردش‌های غیر ضرور مخصوصاً سکونت در صحراها و کنار رودخانه‌های فصلی اجتناب نمایند.

۲- منازلی که در بافت قدیم شهر و روستاهای تابعه می‌باشند را خطر تخریب تهدید می‌کند. لذا تمهیدات لازم از قبیل تهیه پلاستیک جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل سقف و دیوارهای خشتی و گلی را تهیه نمایند.

۳- تا حد امکان از عبور و مرور در کوچه‌های تنگ و باریک در بافت قدیم و فرسوده شهر و روستا اجتناب گردد.

۴- دامداران محترم حتی الامکان از خارج کردن دام‌های خود از منازل و چرا در دامنه کوه‌ها و حواشی رودخانه‌ها اجتناب نمایند.

۵- آب، سیلندر گاز و نفت سفید را حداقل برای ۴۸ ساعت مصرف روزانه ذخیره نمایید.

۶- در صورت امکان به دلیل سیل گیر بودن محلات محمدآباد و باغ موسی اهالی ساکن در این مناطق به صورت موقت در منازل بستگان خود در شهر و مکان‌های امن سکونت داشته باشند.

۷- کسانی که دارای خودروهای سنگین از قبیل لودر، بولدوزر، بیل میکانکی و کمپرسی و غیره هستند آمادگی داشته باشند در صورت لزون برای کمک‌رسانی به سایرین وارد عمل شوند.

۸- منازل همجوار رودخانه پئت و خیابان بسیج و مکان‌هایی که سابقه  سیل‌گرفتگی دارند، تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از ورود سیلاب به منازل مسکونی پیش‌بینی کنند.

۹- شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران از مناطق سیل خیز و در معرض خطر بازدید و تمهیدات لازم را فراهم نمایند.

۱۰- شوراهای اسلامی از سدها و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی بازدید و در صورت بحرانی بودن وضعیت، هر چه سریع‌تر، اعضای مدیریت بحران شهرستان و ادارات مربوطه نسبت به مرتفع نمودن مشکل اقدام کنند.

۱۱- با توجه به احتمال کاهش دما از به کار بردن وسایل گرمایشی بدون نصب دودکش جداً خودداری گردد.

shardari11

آخرین مورد سیلاب و آبگرفتگی شدید معابر مربوط به آبان‌ماه ۱۳۹۴ بود. در آبان‌ماه ۱۱۲ میلی‌متر باران بارید که در نتیجه آن ۴۶ مدرسه ابتدایی شهرستان تعطیل شد و ۲۴ خودرو در سیلاب گرفتار شدند. (خبر در گریشنا)  و (خبر امدادرسانی در گریشنا) برای هفته پایانی بهمن‌ماه امسال بارندگی ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. ان شالله که اتفاقی نیوفته ولی خدا کنه بهار خوبی داشته باشیم ،با لطف خدا.بالاخره اله بده بارون نتیجه داد.جای شکر داره.خدایا ازت ممنونیم

  2. ان شاالله بارون خدای بزرگ بی زحمت باشه. ما اهل خیابان بسیج هستیم پناه بر خدا. حدود دو هفته ی پیش به خاطر نوسان شدید برق کلی از وسایل برقیمون از قبیل هود و ایفن تصویری و اب شیرین کن و سشوار و دستگاه دیجیتالمون سوخت. گاز و تلفن هم که هنوز نداریم برا اسفالتم که به شهرداری مراجعه کردیم میگویند اول گاز کشی و سیم تلفن کشیده شود بعد اسفالت. به نظرم خیابان های مانند خیابان بسیج بایدهر چه سریع تر کوچه های ان اسفالت شود تا امکان تخریب و ضرر به جان و مال مردم کم شود . با تشکر

  3. از همشهریان عزیز خواهشمندیم چنانچه درخواست لودر دارند با شهرداری تماس بگیرند و اگر لودر شهرداری جوابگو نبود به بنگاه های مصالح ساختمانی که مشتری انها هستید تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top