بستن

چهار روز دیگر باران در پیش داریم

هفت‌برکه (گریشنا): روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه، نخستین روز از مجموع بارش‌های هفته‌ی آخر بهمن‌ماه بود و هنوز چهار روز دیگر بارندگی در پیش داریم.

محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی، در مورد بارندگی‌های روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه گفت: «با عنایت به الگوهای جدید و تازه منتشر شده بارشی، انتظار داریم با تقویت سامانه‌ی فعلی، روز سه‌شنبه نیز بارش‌های شدیدی در پیش داشته باشیم که همراه با وزش باد شدید و رعد و برق خواهد بود.»

آذرآیین در روزهای آینده امکان وقوع سیلاب را بیشتر می‌داند: «به دلیل بارش‌های اخیر و لبریز شدن آب در آبگیرها و برکه‌ها، شدت سیلابی شدن جاده‌ها و معابر عمومی و همچنین طغیان رودخانه دوچندان خواهد شد. شدت سیلاب در روزهای پایانی سامانه بیشتر به چشم خواهد آمد.»

این کارشناس هواشناسی از ادامه بارش‌ها تا روز شنبه خبر داد: «این شرایط تا اوایل شنبه نیز ادامه خواهد داشت. سه‌شنبه شب پس از خروج سامانه، سیستم قدرتمند دیگری وارد جنوب کشور خواهد شد که تا شنبه بارش‌ها به تناوب ادامه خواهد داشت.»

Baran Abgerftegi

در روز نخست بارندگی، بیش از ۷۰ میلی‌متر در شهر گراش بارید که بیشتر از شهرهای همجوار بود. بارش باران همراه با وزش شدید باد باعث وقوع حوادث گوناگونی شد. نیروهای خدماتی شهرداری، امدادگران هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی با کمک نیروهای مردمی و بسیج، امدادرسانی را بر عهده داشتند.

پایگاه امداد بین شهری هلال‌ احمر گراش در گزارش روز نخست خود از ۳۵ مورد کمک به وسایل نقلیه، کمک به ۱۱۲ نفر حادثه‌دیده و امداد در ۳۰ مورد آبگرفتگی منزل خبر داد.

هر چند روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه تمام مدارس استان فارس تعطیل بود، برای روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن تصمیم‌گیری در این مورد به شهرستان‌ها محول شد. بر اساس تصمیم ستاد بحران شهرستان گراش، مدارس مرکز شهرستان در روز سه‌شنبه باز خواهد بود، اما مدارس تمامی بخش‌ها و روستاهای تابعه تعطیل اعلام شد.

Shahrdari01

Shardari02

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top