بستن

برای اولین بار در جنوب فارس: متخصص جراحی پلاستیک در بیمارستان گراش

هفت‌برکه (گریشنا): برای نخستین بار در یکی از بیمارستان‌های جنوب استان فارس، فوق تخصص جراحی پلاستیک در بیمارستان گراش مستقر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، دکتر محمود ناظمیان، فوق تخصص جراحی پلاستیک، صبح روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش حضور دارد.

Nazemiyan Pelastic (1)

محمود ناظمیان دوران راهنمایی و دبیرستان را در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان یزد سپری کرده و مقطع پزشکی عمومی را در یزد گذرانده است. او به مدت دو سال در مرکز اورژانس بهاباد یزد خدمت کرد و از سال ۸۶ در رشته تخصصی جراحی عمومی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بوده است. در سال‌های ۹۰ الی ۹۲ نیز به عنوان جراح عمومی در شهر مهریز یزد خدمت کرده است.

دکتر ناظمیان در سال  ۱۳۹۲ در رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی، زیبایی فک و صورت، دست و میکروسکوپی تحصیل و به مدت سه سال در بیمارستان ۱۵ خرداد تهران طبابت کرده است و اکنون به عنوان فوق تخصص جراحی پلاستیک در شهرستان گراش حضور دارد و برای اولین بار عمل‌های جراحی ترمیمی و زیبایی را در این بیمارستان انجام می‌دهد.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش مصاحبه‌ای با دکتر ناظمیان در مورد عمل‌های زیبایی در گراش انجام داده است که ما را با حقایقی درباره‌ی این رشته آشنا می‌کند.

در کل کشور فقط ۳۰۰ متخصص جراحی پلاستیک وجود دارد

س: چرا شهرستان گراش را برای کار انتخاب کردید؟

ج: با توجه به ظرفیت‌های بخش درمان در شهرستان گراش و همچنین حضور جراح سرطان برجسته، جناب آقای دکتر عبدالهی، و همکاری‌های ریاست و قائم مقام محترم بیمارستان، و با توجه به این که همسرم (دکتر لیلا ارشدی، متخصص زنان و زایمان و نازایی) در این بیمارستان فعالیت می‌کرد و از مجموعه گراش رضایت داشت، و شناختی که از مردم نجیب و قدرشناس گراش پیدا کرده بودم، برای آرامش بیشتر، به جای رفتن به مراکز استان‌ها، گراش را انتخاب کردم.

س: تجهیزات و امکانات بیمارستان گراش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ج: در بیمارستان گراش امکانات بسیار مطلوبی برای اقدامات تشخیصی و درمانی تخصص‌های مختلف پزشکی وجود دارد که مایه مباهات است. اما با توجه به این که رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک تا به حال در این منطقه وجود نداشته است، طبیعی است که در ابتدا تجهیزات لازم حتی برای راه‌اندازی این رشته هم وجود نداشت که با مساعدت مسئولان محترم این مرکز، بودجه برای راه‌اندازی و فراهم کردن امکان بخشی از جراحی‌های زیبایی، ترمیمی و بازسازی در نظر گرفته شد. اکنون می‌توان اکثر جراحی‌های زیبایی شامل زیبایی بینی، صورت، سینه، شکم، اندام‌ها، لیپوساکشن، تزریق چربی و … را با بهترین تجهیزات در مقایسه با مراکز استان‌ها و حتی پایتخت انجام داد. همچنین تجهیزات برای انجام اکثر موارد شکستگی‌های صورت و جراحی‌های ترمیمی و بازسازی هم به همین ترتیب فراهم است. با این حال برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های این رشته وسیع فوق تخصصی، هنوز نیاز به تکمیل تجهیزات احساس می‌شود.

س: در منطقه چند پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک در حال فعالیت هستند؟

ج: در کل استان فارس، فقط تعداد محدودی جراح پلاستیک، آن هم در شیراز مشغول به فعالیت هستند، جالب است مردم بدانند در شهر تهران بالغ بر سه هزار نفر به اسم جراح پلاستیک در حال فعالیت هستند و این در حالی است که تعداد افرادی که فوق تخصص جراحی پلاستیک هستند، نه تنها در تهران بلکه در کل کشور، به ۳۰۰ نفر نرسیده است. مردم می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور، به راحتی این فوق‌تخصص‌های  مورد تایید را بشناسند. ولی متاسفانه گاهی انجام جراحی پلاستیک را افرادی انجام می‌دهند که به طور واقعی دوره‌ی طولانی آموزش این رشته را نگذرانده‌اند و گاهی منجر به عوارضی می‌شود که ناخودآگاه مردم آن را به جراحان پلاستیک نسبت می‌دهند. در حالی که شاید این عمل توسط جراحی انجام شده است که مورد تایید انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور نیست و آموزش آکادمیک طولانی مدت برای انجام چنین اعمالی را نگذارنده است.

س: چه روزهایی در گراش مردم می‌توانند برای ویزیت مراجعه کنند؟

ج: روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه صبح در مرکز پیشگیری از سرطان حضور دارم و مردم می‌توانند با مراجعه به این مرکز، ویزیت شوند.

س: چه روزهایی عمل جراحی انجام می‌شود؟

ج: روزهای یکشنبه و سه‌شنبه

هزینه جراحی پلاستیک در گراش نصف تهران است

س: هزینه‌های عمل جراحی پلاستیک و زیبایی چگونه است؟

ج: عمل‌هایی که درمانی است، تحت پوشش بیمه است؛ و عمل‌هایی که منحصرا برای زیبایی انجام می‌شود، تحت پوشش بیمه نیست. با این حال با توجه به دولتی بودن بیمارستان گراش، هزینه‌های آزاد عمل جراحی پلاستیک کمتر از نصف تا حد یک سوم همین عمل‌ها در بیمارستان‌های بخش خصوصی است.

س: تاکنون چه عمل‌هایی در گراش برای اولین بار انجام شده است؟

ج: با توجه به جدید بودن این رشته در منطقه، طبیعی است که بسیاری از اعمال جراحی آن برای اولین بار انجام گیرد. جراحی‌هایی چون بازسازی بافت سینه و قفسه سینه، جمجمه، بینی، گوش و کلیه اعمال جراحی زیبایی صورت و اندام، که در گراش هم تعدادی از این اعمال جراحی در طی یک ماه گذشته انجام شده است، شامل پروتز سینه و پیوند بافت نرم به انگشت برای حفظ طول کامل آن پس از آسیب ناشی از تصادف، جراحی شکستگی‌های گونه، استخوان‌های اطراف چشم، فک فوقانی، ساکشن اندام‌ها و شکم، کوچک کردن سینه‌ها و …

س: هزینه‌ی عمل جراحی بینی چقدر است؟

ج: جراحی بینی در مراکز به‌خصوص شیراز و تهران هزینه‌ای حدود ۶ تا ۱۲ میلیون تومان در بر دارد، در حالی که در این مرکز بر اساس میزان کار لازم و زمان بیهوشی بین دو تا سه و نیم میلیون تومان است.

س: این حرف درست است که ایران بیشترین آمار عمل جراحی بینی در دنیا را دارد؟

ج: بله. جالب است بدانید که تهران را پایتخت جراحی بینی جهان به حساب می آورند و کلا استقبال مردم ایران از جراحی‌های زیبایی به خصوص بینی بسیار زیاد است. البته در مواردی که اشکالات ظاهری عمده در بینی وجود دارد که با عمل جراحی قابل اصلاح است، انجام چنین عمل‌هایی منطقی به نظر می‌رسد. اما خیلی از موارد هستند که بیمار به اشتباه برای ایجاد تغییر در زندگی اجتماعی خود، به دنبال جراحی بینی و صورت می‌رود. بدیهی است یکی از وظایف بسیار مهم یک جراح پلاستیک، افتراق این دو موضوع مهم از یکدیگر است. به همین جهت انجام مصاحبه‌ی طولانی با بیمار و دریافت توقعات واقعی بیمار و همچنین آنالیز وضعیت بینی و صورت وی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک الزامی است. بدیهی است در بسیاری از موارد اصلا انجام جراحی صورت و بینی به صلاح فرد نیست و در خیلی از موارد می‌توان با اصلاح بخش دیگری از صورت، نتیجه بهتری نسبت به جراحی بینی گرفت.

س: نظرتان درباره بوتاکس چیست؟ و باید حتما توسط متخصص انجام شود؟

ج: هر فردی با افزایش سن، دچاره پدیده پیری یا aging می‌شود که اجتناب‌ناپذیر است. شروع آن با چین و چروک‌ها‌ی سطحی در نواحی با حرکت بیشتر صورت، مثل پیشانی و گوشه چشم و غیره است. در واقع بوتاکس به شرط آن که از نوع مورد تایید وزارت بهداشت باشد و به طریقه درست تزریق شود، می‌تواند باعث جلوگیری از پیشرفت سریع این چین و چروک‌ها و عمیق‌تر شدن آنها شود. پس هر فردی که تمایل دارد با پروسه‌ی مسن‌تر شدنِ ظاهر خود مقابله کند، باید از سن ۳۰ سالگی به مدت شش ماه یک بار تزریق بوتاکس را انجام دهد تا بعد از گذشت دو الی سه سال، به علت ضعیف شدن عضلات عامل چروک‌ها، از ایجاد چین‌های عمیق و ظاهر صورت مسن پیشگیری کند.

نکته‌ای که در تزریق بوتاکس وجود دارد، تزریق درست در عضله‌ی عامل چین و چروک‌هاست، بدیهی است یک جراح پلاستیک که بارها عمل جراحی باز و اندسکوپیک این عضلات را از نزدیک لمس کرده است، با اطمینان بیشتری تزریق صحیح را انجام می‌دهد و با توجه به این که توانایی انجام تمامی کارهای مورد نیاز برای اصلاح چین و چروک و … را دارد، می تواند تصمیم درست‌تری اتخاذ کند، منظورم این است که مثلا در مورد بوتاکس چون جراح پلاستیک به جز انجام بوتاکس، توانایی تزریق چربی، تزریق ژل، جراحی اندوسکوپیک و جراحی باز و بالا آوردن ابرو و … را دارد، برایش تفاوتی نمی‌کند و کاری که به نفع بیمار است انجام می‌دهد؛ اما فردی که فقط بلد است بوتاکس بزند، ممکن است در بسیاری موارد که باید به جای بوتاکس اقدام دیگری انجام دهد، به اشتباه بوتاکس بزند.

11 نظر

  1. وجود همچین پزشکانی با پرونده درخشان باعث افتخار است شاید فقط حضور این چنین افرادی با مدرک فوق تخصص رادر مراکز استان ها میبینیم اما در گراش این مایه برکت و مباهات است درود بر دکتر ناظمیان و سپاس از جناب دکتر محقق و دکتر عبداللهی برای تلاش در جذب این سرمایه ها

  2. با سلام و خیر مقدم به اقای دکتر .تشکر از جناب دکتر عبداللهی بخاطر جذب همچین دکترایی به بیمارستان گراش .و تبریک به مردم خوب و خونگرم گراش
    واقعا وجود همچین دکترایی در منطقه نعمت بزرگی هست و برای گراش باعث افتخار
    واقعا نیاز بود به همچین دکتری .خیلی ها برای درمان بارها مجبور به رفتن شیراز یا تهران شدن . خداراشکر مشکل خیلی ها رفع شده .. دختر خواهرم بارها برای درمان دستش که ناشی از سوختگی هست به شیراز رفته و هزینه های آنچنانی کرده .خداراشکر با این کار بزرگ دکتر عبدالهی خیلیها از مسافت های دور و هزینه های سنگین راحت میشن . ان شاءالله که زیر سایه خداوند و موفق باشن

  3. در جواب گلبانو از کعنه باید عرضکنم که بیمارستان امیرالمومنین علیه السلام گراش نتنها افتخار برای گراش بلکه برای کل منطقه است ومثل نگینی در جنوب فارس میدرخشد سلام ودرود بر روان پاک مرحوم حاج شیخ احمد انصاری

  4. با سلام …
    خداکنه فردا دماغ ها سربالا و لب ها شتری نشه .
    خدایا هر نعمتی دادی جنبه و فرهنگشم بده الهی آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top