بستن

آماده‌باش ۲۵۰ نفر و ۳۹ دستگاه ماشین‌آلات در ستاد مدیریت بحران

هفت‌برکه (گریشنا): ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گزارش از به‌کارگیری ۲۵۰ نفر و ۳۹ دستگاه ماشین‌آلات برای مهار بحران، بازگشایی معابر و امدادرسانی خبر داد.

با گذشت سه روز از آغاز بارندگی در جنوب استان فارس، نیروهای امدادی گراش برای سه روز پرکار دیگر آماده هستند. از روز یک‌شنبه به کلیه دستگاه‌های دولتی و نیروهای تحت امر و دارندگان خودروهای سنگین شهرستان آماده‌باش داده شده است. وظیفه اصلی ستاد مدیریت بحران شهرستان، هماهنگی بین نهادهای امدادرسان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، ستاد مدیریت بحران شهرستان مستقر در فرمانداری، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طی این مدت منتشر کرده است. بر اساس این گزارش ۲۵۰ نیروی انسانی متشکل از نیروهای اداری، امدادی، مردمی و بسیجی به همراه ۳۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در امر امداد و نجات و مهار بحران همکاری دارند.

نیروهای شهرداری، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، جهادکشاورزی، راهداری و بسیج به صورت فعال در امدادرسانی مشارکت دارند. سخنگوی ستاد مدیریت بحران شهرستان در مورد نیروهای آماده به خدمت گفت: مدیریت جهاد کشاورزی با دو گروه پنج‌نفره و چهار خودروی شاسی بلند مناطق مختلف شهرستان را رصد می‌کنند. جمعیت هلال احمر با ۱۸ نفر و سه دستگاه ماشین‌آلات جهت کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و توزیع اقلام امدادی در حال ماموریت‌اند. ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیز با مامور نمودن ده نفر از بسیجیان به آتش‌نشانی، در خصوص اسکان افراد آسیب‌دیده در نمازخانه سپاه اعلام آمادگی کرده است.

بارندگی و تندباد در روزهای گذشته آسیب‌هایی را نیز در پی داشت: در این مدت ۷۰ مورد درختان شکسته از سطح شهر جمع‌آوری شده و ۱۴۰ مورد معابر و پل‌ها بازگشایی شده است. توزیع ۵۵۰ کیسه گونی ماسه برای جلوگیری از آب‌گرفتگی منازل و امدادرسانی به ۵۰ واحد مسکونی آب‌گرفته از اقدامات انجام شده است.

در بخش اتفاقات برق، اولویت با رسیدگی به تاسیسات برقی آسیب‌دیده است. هشت مورد پایه سقوط کرده و ۱۳ مورد کنتورسوزی و کابل‌سوزی نیز در این مدت گزارش شده است.

در توابع شهرستان، پاک‌سازی و بازگشایی گردنه بالنگستان، تغییر مسیر رودخانه لب‌اشکن و لایه‌روبی رودخانه‌های فصلی خلیلی و روستاهای همجوار برای جلوگیری از ورود سیل به روستا از اقدامات اساسی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، ۲۴ بهمن تا ظهر ۲۷ بهمن، به طور متوسط ۱۰۸ میلی‌متر در شهرستان باران بریده است. در شهر گراش ۱۱۳ و دو دهم میلی‌متر ، در بخش ارد ۹۴ و دو دهم میلی‌متر، و در فداغ ۷۸ و هشت دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است. مجموع بارندگی سال زارعی از مهرماه تاکنون در سطح شهرستان به متوسط ۱۵۰ میلی‌متر رسید.

گزارش روز ۲۶ مرداد نهادهای امدادرسان را در گریشنا بخوانید(+)

‌Bohran

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. چرا دروغ میگین کجان نیروهای راه داری ؟
    روز اول هلال احمر و اتش نشانیو شهر داری بود
    بعد سپاه اومد کمک
    ولی متاسفانه اتشنشانی با دستور شهردار گفتن از ایستگاه خارج نشن مگر در اضطرار منظورش آوار بشه روی مردم
    اداره راه و شهرسازی هم که اصلا پیداش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top