بستن

درخواست شورا: مردم در خانه بمانند

هفت‌برکه (گریشنا): شورای اسلامی شهر گراش در اطلاعیه‌ای از مردم خواست برای امدادرسانی بهتر به آسیب‌دیدگان از بارندگی‌های اخیر، در خانه بمانند و به ویژه از سفر و اقامت در صحراها و باغ‌های اطراف شهر خودداری کنند. در اطلاعیه شورای شهر گراش آمده است:

Baran Atashneshani

همشهریان عزیز،

خدای رحمان را شکرگزاریم که درهای رحمتش را به روی شهر و شهرستان گراش گشوده و جوانه‌های امید و لبخند را بر دل‌ها و لب‌های همشهریان نشانده است. نشاطی که این چند روز بر کوچه و صحرا و بر شهر و روستا می‌بارد، قابل وصف و شکرگزاری نیست. اما متاسفانه این بارش‌های زیبا، روی دیگری نیز دارد که همانا خرابی و بحران است.

با توجه به هشدارها و پیش از این که بارش‌های سیل‌آسا شروع شود، ستاد پیشگیری از بحران شهرستان گراش و ستاد پیشگیری از بحران شهرداری گراش کارش را شروع کرده و هماهنگی لازم بین ارگان های مسئول به وجود آمده است. تلاش همه بر آن است که خرابی به کمترین حد برسد، و مردم تمام شهرستان بتوانند با کمترین آسیب‌ها، از این نعمت آسمانی بهره‌مند شوند.

اما همان‌گونه که شادی و شور در جمع معنا می‌یابد، عبور از سختی‌ها و بحران هم با کمک و همراهی جمع امکان‌پذیر می‌شود. باران در روزهای آینده سنگین‌تر خواهد شد، و پیش‌بینی می‌شود حجم خرابی‌ها نیز بیشتر شود. اکنون وقت آن است که همه ما برای عبور از این مرحله‌ی سخت دست به دست هم بدهیم.

آمار نیروهای امدادی نشان می‌دهد بخش زیادی از امدادرسانی‌ها مربوط به افراد یا خودروهایی بوده است که برای گشت و گذار از شهر بیرون رفته‌اند و در راه مانده‌اند. همچنین رفت‌وآمد زیاد و به قصد تفریح در خیابان، باعث شده است با ایجاد ترافیک، از سرعت امدادرسانی کاسته شود. این در حالی است که خانه‌های زیادی در محله‌ی پاقلعه در وضعیت بحرانی است، و نقاط زیادی از شهر با مشکلاتی جدی همچون آب‌گرفتگی و قطعی برق و … روبه‌رو هستند.

لحظه‌ای تصور کنید: همان زمان که نیروهای امدادی برای بیرون آوردن یک خودرو از گل، به خارج از شهر رفته‌اند، یک خانواده در یکی از محلات شهر به کمک همان نیروها نیاز دارند تا سقف خانه‌شان را از فرو ریختن حفظ کنند، یا سیلابی که به خانه‌شان سرازیر شده را تخلیه کنند.

در شبکه‌های اجتماعی پیشنهادهای مختلف و زیبایی برای کمک به وضعیت ارائه شده است، مثلا این که شهروندان برای امدادرسانان و کارگرهای زحمت‌کشی که این روزها دائما در تلاش‌اند، غذای گرم تهیه کنند؛ یا این که کسانی که خودروی وانت و سنگین دارند، به کمک ستاد بحران بیایند؛ یا این که به فکر مردم روستاهای صعب‌العبور نیز باشیم. این پیشنهادها نشان می‌دهد مردم شهرستان گراش در صورت کسب آگاهی لازم، آماده‌ی انجام هر عمل نوع‌دوستانه‌ای هستند.

این درخواست از طرف نمایندگان شما در شورای اسلامی شهر گراش، تنها یک یادآوری است برای تامل در وضعیت پیش از بحران، و تلنگری است برای بیدار کردن حس مسئولیت‌پذیری و نوع‌دوستی شما:

– در روزهای آینده و تا ادامه داشتن بارش‌ها، از تردد و سفرهای غیر ضروری به باغ و صحراهای اطراف شهر و روستا جدا خودداری کنید.

– از تردد بی‌مورد در خیابان‌های شهر نیز خودداری کنید تا امکان حرکت سریع‌تر نیروهای امدادی فراهم باشد.

– در عملیات نیروهای امدادی اختلال ایجاد نکنید. اگر قصد کمک دارید، حتما با ستاد بحران در فرمانداری هماهنگی لازم را انجام دهید.

حال که خداوند باران زندگی‌سازش را بر ما فرو فرستاده، بیایید کمک کنیم که این رحمت تبدیل به زحمت نشود.

شورای اسلامی شهر گراش
۲۷ بهمن ۱۳۹۵

3 نظر

  1. یه خدا قوت بگیم به همه زحمت کشان
    همشهریان عزیزمان در محله پاه قلعه ، روز و شب پر استرسی رو سپری می کنن،
    سقف های شکم داده. دیوار های کاهگلی خیس خوردن و …. که لحظه به لحظه امکان ریزش دارن .
    در این وضعیت وقتی زنگ میزنی به ارگان های مربوطه که حداقل خانه های ادم های کم بضاعت رو با حداقل امکانت ، مصون کنید ،
    جواب میدن : نایلون نداریم
    جای شرم نیست برای شهری همچون گراش. که ارگان های دولتی نتونن حداقل وسایل پیش گیری از خطر ، مثل نایلون رو فراهم کنن؟؟؟؟

  2. ضمن خدا قوت به همه ی عزیزانی که در نهادهای مختلف برای آسایش و آرامش مردم زحمت میکشند.
    عزیزان بزرگوار در شورا تذکرات بجایی دادند اما این در حالیست که شهر و ارگان های مربوطه هنوز در حد جمعیت و وسعت منطقه وسائل و أدوات مورد نیاز را در اختیار ندارند، به طور مثال کمک های شهرداری که دارای یک دستگاه لودر است برای منطقه ای به این وسعت کافیست !؟ گیریم تعداد خودرو های حمل مصالح باشد با یک لودر چه کاری از یک دستگاه بر می آید؟ این در حالیست که تمام دفاتر و بنگاه ها ی موجود در سطح شهر هریک بیشتر از شهرداری و اداره راه امکان خدمت به مردم را دارا هستند، چرا با یک فراخوان و مدیریت از این همه کمک های بالفعل موجود بهره برده نشود،!؟آب در کوزه و ما …دوستان بزرگوار نظر شما در مورد عدم تردد های بی مورد و … کاملا صحیح است اما بهتر بود از اصل این کار درست میشد و از صدور مجوزهای بی مورد باغها باغ شهری ها و … جلوگیری میشد تا وقت إمداد گران به کسانی برسد که نیاز مبرم به کمک دارند، خود کرده را تدبیر نیست، این همه ستاد و … بهتر نیست بجای اون ستاد مقاوم سازی و کارشناسی و رسیدگی و تخصیص وام به خانواده های کم بضاعت صورت بگیرد تا شاهد این همه خرابی در یافت هایی که خود شما إذعان به فرسودگی داشته و دارید نباشیم!؟
    زمانی که باید فکری برای تردد و وسعت خیابان های شهر که نه ، همان یک خیابان أصلی میشد ،نشد حالا آثار بی تدبیری و مجوزهای غیر اصولی و کارشناسی ساختمان ها خودش را نشان میدهد.انتظار ندارید که مردم از خیابان تردد نکنند، نه دوستان تشریف ببرید ببینید و چرخی بزنید اوضاع کوچه پس کوچه ها بدتر از آن خیابان است که فکرش را میکنید.
    امیدوارم این باران رحمت باعث برکت فکری و جسمی وخیر روحی برای همه باشد بخصوص مسئولین شهرستان که قبل از وقوع و بروز مشکلات اینچنینی به فکر مردم باشند، تا تعویض کت وشلوارشان در طول ماه و سال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top