بستن

۲۳۸ میلی‌متر باران در شش روز

هفت‌برکه (گریشنا): در شش روز هفته‌ی گذشته، ۲۳۸ و نیم میلی‌متر باران باریده است.

به گزارش محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی گراش، بارندگی در گراش از یکشنبه، بیست و چهارم بهمن‌ماه شروع شد و تا ۳۰ دقیقه بامداد روز شنبه، سی‌ام بهمن ادامه داشت. دستگاه‌های باران‌‍سنح میزان بارش‌های سامانه‌ی اخیر را در این شش روز ۲۳۸.۵ میلیمتر ثبت کرده‌اند. میزان بارش‌ها در روز یکشنبه ۳.۵ میلی‌متر؛ دوشنبه ۶۸.۵ میلیمتر؛ سه‌شنبه، ۲۹ میلیمتر؛ چهارشنبه، ۶۱ میلیمتر؛ پنجشنبه ۳۰ میلی‌متر؛ و  جمعه ۶۵.۵ میلی‌متر بوده است.

به گفته‌ی آذرآیین، سال قبل در مجموع سال زراعی، ۲۷۹ میلیمتر بارندگی در گراش ثبت شده است که در مقایسه با بارندگی ثبت شده در این شش روز، میزان کمی است.

اما این آمار به دلیل وجود نداشتن ایستگاه هواشناسی در گراش، غیررسمی محسوب می‌شود و ممکن است با آمار رسمی متفاوت باشد. گزارشی از نحوه‌ی سنجش میزان بارش باران در گراش را در این گزارش بخوانید.

فرودی، فرماندار شهرستان، در جلسه ستاد بحران نیز با اشاره به همین موضوع گفت: «یک نکته که رسما اعلام می‌کنم. گزارش رسمی و غیر رسمی از میزان بارندگی صادر شده است، اما گزارش رسمی ما در خصوص بارندگی، ۲۱۹ میلی‌متر مربوط به بارندگی‌های اخیر و ۲۸۷ میلی‌متر در سال زراعی است که با کمک دستگاه‌های باران‌سنح ثبت و ضبط شده است.»

Baran Basij

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

7 نظر

  1. این عکس که گذاشتین امروز خوشک شده همه اب های فرو کش کرده کمتر از بیست چهار ساعت
    این فرو رفتن اب به این سرعت نگران کننده هست سفرهای زیر زمینی خالی خالیه اگر به همین شکل ادامه پیدا کنه نشست زمین پیش رو داریم
    باید با چاهای غیر مجاز برخورد کرد جلو فروش اب چاها به باغ شهری رو گرفت

  2. باعرض سلام چرابارندگی یک شهرستانی مثل گراش درسایت میلادلارستان جز ایستگاه هواشناسی لارستان حساب کردندوگراش رامثل روستاهای لارنوشتند مگرماشهرستان مستقل نیستیم چرانبایداداره هواشناسی داشته باشیم لطفا جناب فرماندار نگویندچون شهرستان نوپا هستیم دیگرهشت سال است شهرستان شدیم چرابرای یک اداره مثل هواشناسی هم باید خیرین بیان پای کارمثل دانشکده علوم قرانی نشه که این همه خیرین زحمت کشیدنداخرش هم تعطیلش کردند بردندشیراز دولتی که یک جاراشهرستان میکنه وظیفه‌اش است که تمام اداراتش رابابودجه خودش تامین کنه نه اینکه دستش توی جیب خیرین باشه تازه پولش خیرین میدهندبه اسم دولت است

  3. من کاملا بااقای محمدقلی موافقم واقعا دایرکردن یک اداره مثل هواشناسی این همه مشکل است الان سه سال است که اقای فرماندارمیگن پیگیرراه اندازی اداره هواشناسی هستیم اخه تاکی دیگه منتظر راه اندازی هواشناسی باشیم لطفا جناب فرماندارجواب بدهنددقیقا کی افتتاح میشه؟

  4. کاملا حق با محمد قلی است مجموعه فرمانداری کنی بجنبید تاکی ادارت نباشند یا مستقل از تربیت بدنی هنوز تابع لاریم تا دیگر ادارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top