بستن

آب در گراش جیره‌بندی شد

هفت‌برکه (گریشنا): بعضی از محلات شهر گراش، از جمله مسکن مهر، از سه روز پیش آب ندارند. اداره آبفای گراش اعلام کرد به دلیل قطع آب سد سلمان، آب در محلات شهر گراش جیره‌بندی می‌شود.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با این خبر که در حال حاضر آب سد سلمان فارسی قطع است، گفت: «آب سد سلمان فارسی به دلیل آب‌بردگی لوله انتقال قیر به خنج قطع است و تا اصلاح آن، ما در حال تلاش‌ایم که با راه‌اندازی چاه‌های سطح شهر، بحث بی‌آبی و کم‌آبی را کنترل کنیم.»

خط انتقال سد سلمان روز ۲۸ بهمن‌ماه آسیب دید. نادر معین جهرمی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از شکست خط انتقال آب‌رسانی از سد سلمان فارسی به شهرستان‌های خنج، گراش و لارستان خبر داد و اظهار داشت: «این خط انتقال در ۸۵ کیلومتری جاده قیر به خنج در رودخانه کهنویه بر اثر شدت سیل دچار شکستگی شده و ۳۰ تا ۴۰ متر این خط انتقال دچار آب‎بردگی شده است.»

Sad Salman

آب نه شهر و سی و دو روستا از این خط انتقال تامین می‌شود. با قطع آب سد سلمان، چاه‌های آب اداره آبفا به راه افتاد، اما آب این چاه‌ها توانایی تامین آب کل شهر گراش را ندارد. سیاووش خرسند، رییس اداره آبفا گراش، در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه گفت: «به جز مشکل خط انتقال، در داخل شهر نیز اتفاقات زیادی داشته‌ایم. تا می‌خواهیم جیره‌بندی را آغاز کنیم، با مشکل آسیب دیدن شبکه آب‌رسانی در داخل شهر روبه‌رو می‌شویم و نیروهای اتفاقات به آن نقطه اعزام می‌شوند. از پریروز تا الآن همکاران ما در حال رفع مشکلات هستند.»

خرسند برآورد می‌کند که وصل شدن انتقال، یک هفته زمان ببرد. او در مورد نحوه جیره‌بندی می‌گوید:‌ «شهر را دو قسمت می‌کنیم. در منطقه غرب گراش از جمله مسکن مهر، روزی شش ساعت آب‌رسانی می‌کنیم. در بقیه قسمت‌ها هم تقریبا ده ساعت آب‌رسانی خواهیم کرد.»

خرسند از شهروندان خواست در مصرف آب شرب کاملا صرفه‌جویی کنند: «استفاده از آب چاه‌ها، یک مسکن است تا آب سد به شبکه وارد شود. البته فشار آب در کل شهر افت خواهد داشت و حتی ممکن است کفاف یک دوش گرفتن را هم ندهد. تولید چاه‌ها کفاف آب شهر را نمی‌دهد. به خاطر همین، مردم در این مدت بیشتر تحمل و مراعات کنند تا آب به نقاط بیشتری از شهر برسد.»

در روزهای بارندگی، شایعه‌ی شکستن سد سلمان فارسی نیز منتشر شد، اما این سد مشکلی نداشت. احتمالا شکسته شدن خط انتقال با شکسته شدن خود سد اشتباه گرفته شده بود.

سیاووش خرسند

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top