بستن

نداشتن تشکل و حزب یک بحث انحرافی است

هفت‌برکه (گریشنا): شکرگزاری بابت بارش باران، تشکر از ستاد مدیریت بحران، صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان و انتقاد از بحث تشکیل احزاب، مهم‌ترین صحبت‌های امام جمعه گراش در نماز جمعه هفته آخر بهمن‌ماه بود.

در یک روز بارانی، نماز جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ گراش با حضور مردم به امامت حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ در حسینیه اعظم برگزار شد. به گزارش دفتر امام جمعه، شاهچراغ در خطبه دوم با اشاره به رویدادهای هفته و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی گفت: «مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در لبیک به ندای امام خامنه‌ای وفاداری و پایبندی خود را به آرمان‌های امام و رهبری، انقلاب و ولایت فقیه اعلام نمودند.»

امام جمعه گراش با شکرگزاری نعمت‌های الهی از جمله بارش رحمت الهی گفت: «بارش رحمت الهی در سراسر کشور همراه با امدادرسانی به سیل‌زدگان بود. اگر چه در بعضی مناطق کمبودهایی احساس می‌شود. مدیریت بحران می‌بایست پیشگیری از خسارت‌ها را در دستور کار قرار دهد و با هماهنگی و انسجام، امدادرسان و یاری‌رسان آسیب‌دیدگان باشند. لذا جا دارد از مجموعه مدیریت بحران، فرمانداری، سپاه و بسیج، شهرداری، هلال‌ احمر و همچنین رسانه‌ها که در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در کنار مدیریت بحران فعال بودند، تشکر و قدردانی نماییم.»

حجت‌ الاسلام و المسلمین شاهچراغ در بخش دیگری از خطبه، سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان را بررسی کرد: «این سخن دشمن که با برجام سایه جنگ برداشته شد، یک سخن انحرافی است. جنگ امروز جنگ فرهنگ و اقتصادی است که در حال اعمال هستند. آخر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم، باید مسئولان گزارش دهند چه اقدامی در این زمینه انجام شده است، مردم گلایه دارند. از این وضعیت از تبعیض، فساد، رکود، تورم، بیکاری رضایت ندارند.»

سید رضا شاهچراغ در مورد طرح مساله آشتی ملی گفت: «مدتی است بحث آشتی ملی مطرح شده است. این معنی ندارد. آشتی ملی با چه کسی؟ مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند، بله مردم با کسانی که در فتنه ۸۸ نقش‌آفرینی کردند قهر هستند. جریان‌هایی که زمانی به دروغ تقلب، کشور را به آشوب کشیدند، باید در چارچوب و ضوابط معین خطای خود را بپذیرند. در صدد جبران باشند.»

با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، امام جمعه گراش در تذکری گفت: «استفاده از امکانات دولتی (از مکان و اموال) برای بهره‌برداری‌های سیاسی خلاف شرع و قانون است و باید مسئولین نظارت کافی داشته باشند.»

امام جمعه گراش همچنین طرح مسائلی همانند تشکیل احزاب سیاسی را انحرافی دانست و گفت : «طرح مسائلی از جمله نداشتن تشکل و حزب سیاسی یک مسئله انحرافی است که از طرف بعضی در حال پیگیری است. لذا مردم باید هوشیار باشند.»

Imam Jomeh ShahCheragh 13950529 (16)

7 نظر

  1. تشکیل حزب سیاسی، انحراف است!؟!؟!؟ این حرف شما مغایر با قانون اساسی است . نغض آشکار آن است آقای شاهچراغی. هر حزب و تشکل سیاسی در چارچوب قانون اساسی می تواند تشکیل شود.

  2. دو پاسخ به جناب امام جمعه در باب تحزب عرض میکنم:
    ۱.پاسخ حلی:
    رهبر انقلاب در سفر به کرمانشاه مساله حرکت به سمت نظام پارلمانی را مطرح کردند.سوال؟چگونه این روند باید شکل گیرد؟آیا جز این است که باید احزاب و تشکل ها شکل بگیرند و به صورت قانونمند فعالیت نمایند تا همه کسانی که میخواهند خود را در معرض آرای عمومی قرار دهند دارای شناسنامه باشند و مثلا من شهروند بدانم فلان آقا یا خانم به لحاظ سیاسی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی چه نظراتی دارد!؟در این صورت است که هم احزاب، افراد کاردان و صاحب نظر را جذب میکنند و هم مردم افراد را بهتر از هم تشخیص می دهند.
    ۲. پاسخ نقضی:
    در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی، حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت که خود آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب و بسیاری بزرگان انقلاب عضو آن حزب بودند و در انتخابات نیز شرکت کردند. مردم هم میدانستند کسانی که عضو این حزب اند چه تفکراتی دارند.
    بنابراین بهتر است ایشان اگر نظرب را ابراز میدارند، ادله خود را نیز ذکر کنند. صرف اظهار نظر کلی نمی تواند به اقناع مروم بیانجامد.
    امید وارم گریشنا عقیده بنده رو سانسور نکنه!!

  3. درست میگن جناب امام جمعه لطف بنرهای جبهه مردمی انقلاب که در سطح شهر هستند باید جمع بشه این تشکل ها و جبهه ها به درد نمی خورند نمونش کنار باغ ملی

  4. خدایش حزب که دیگه خود امام جمعه اعتقاد داشت چی شد یباره عوض شدن
    اوایل ورود گفتن برای من نه اصلاح طلب هستم و نو اصول گرا ولی از هر دو گروه حمایت میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top