- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

نوای لالایی‌های گراش در خونه کدیم ۳

هفت‌برکه (گریشنا): خونه کدیم ۳ با نوای لالایی قرار نیست ما را به خواب فرو ببرد. این بار نوای لالایی تا رسیدن به دنیای خاطرات شیرین، ما را بیدار نگه می‌دارد. «خونه کدیم ۳» از ۲۶ اسفندماه به مدت پانزده روز در انتظار بازدیدکنندگان است و نوای لالایی گراشی، اولین برنامه اعلام شده عوامل اجرایی خونه کدیم در خانه شهیدان عظیمی است.

نرگس اسدی که سال قبل با برنامه‌ی «کائت شو» در خونه کدیم ۲ حضور داشت، این بار ایده و اجرای نوای لالایی را در خونه کدیم ۳ برعهده دارد. او در توصیف این برنامه نوشته است: «گاهی چیزهایی را کم می‌آوریم و برای نسل آینده دستمان خالی می‌ماند، چون کمتر از آن‌ها استفاده کرده‌ایم یا چیزی بهشان اضافه نکرده‌ایم. برای مثال لالایی‌های گراشی. برای تعداد زیادی از ما، مدت‌ها می‌گذرد از آخرین‌بار که لالایی را به زبان مادری شنیدیم و برای کسی خواندیمش. بیست و هفتم اسفند، خانه‌ی شهیدان عظیمی، فرصتی است برای دوباره شنیدن لالایی‌های کودکی‌مان. یا بهتر است بگوییم گردآوری و حفظشان.»

اسدی در ادامه می‌گوید: «این برنامه در قالب مسابقه اجرا نمی‌شود؛ بلکه معرفی اشخاصی که آمادگی اجرای لالایی را در شب برنامه دارند و همین‌طور ارسال لالایی‌ها به صورت متن، صدا و ویدیو از طرف شما برایمان جای تقدیر دارد.»

افرادی که تمایل دارند در این برنامه شرکت کنند تا بیستم اسفندماه برای ارسال لالایی مهلت دارند. ارسال فایل‌ها به ایمیل  Narges.asadi66@gmail.com [1] یا تلگرام gerash@ شیوه اصلی ارسال لالایی است. یا در نهایت به دفتر هفت برکه، ساختمان جابری، خیابان امام بیایید و اثر خود را تحویل دهید. لالایی‌های گراشی ۲۷ اسفند در خانه شهیدان عظیمی یا همان موزه مردم‌شناسی گراش ‌خوانده می‌شود. در برگزاری برنامه لالایی‌های گراشی، انجمن ایکوموس، انجمن دوستداران میراث فرهنگی، اداره میراث فرهنگی گراش و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه همکاری کرده‌اند.

انجمن ایکوموس خونه کدیم یک را در خانه علی‌پور و خانه کدیم دو را در خانه‌ی سعادت برگزار کرد. امسال نیز خانه‌ی شهیدان عظیمی و موزه مردم‌شناسی گراش میزبان میراث‌دوستان و افرادی است که می‌خواهند از امروز به گذشته سفر کنند.

Lalaii [2]