- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

هنرهای سنتی فارس در جشنواره «گُل و گُمپَک» گراش

هفت‌برکه (گریشنا): اولین جشنواره استانی هنرهای سنتی «گُل و گُمپَک» گراش، هفدهم تا نوزدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، درباره این جشنواره گفت: «در سفری که چندی پیش دکتر مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای دیدار با هنرمندان و فرهنگ‌دوستان به گراش داشتند، ایده برگزاری این جشنواره از طرف ایشان مطرح شد. با استقبال هنرمندان گراش و پس از پیگیری‌ها، قرار شد این جشنواره به صورت استانی در گراش برگزار شود تا خلا جشنواره استانی فیلم کل نیز تا حدی پر شود.»

به گزارش زینب کوزلی، دبیر جشنواره، انجمن هنرهای تجسمی گراش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اولین جشنواره هنرهای سنتی را با هدف معرفی ایده‌های اصیل و آفرینش‌های بدیع و خالقانه هنری و سنتی، در اسفندماه ۱۳۹۵ در گراش برگزار می‌کند. ستاد برگزاری جشنواره از هنرمندان و پژوهشگران استان فارس دعوت می‌کند تا در این رخداد هنری شرکت نمایند. هشت رشته‌ی هنری شامل هنرهای نگارگری، تذهیب و تشعیر؛ هنرهای روی چوب و شیشه؛ آثار هنری آبگینه؛ هنرهای روی سنگ و سفال؛ آثار هنری سفال؛ هنرهای روی فلز؛ دست‌بافته‌ها و رودوزی‌ها؛ و چاپ‌های سنتی از رشته‌های این جشنواره است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این زمینه‌ها ارسال کنند.

بر اساس فراخوان جشنواره (از اینجا دریافت کنید [1])، آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر تا ساعت ٢۴ سه‌شنبه، دوازدهم اسفند است. جشنواره از هفدهم اسفند ساعت ۹:۰۰ صبح آغاز می‌شود و تا نوزدهم اسفند ساعت ۱۹:۰۰ ادامه خواهد داشت.

برای ثبت نام در جشنواره، باید فرم تکمیل‌شده‌ی شرکت در جشنواره، تصویر اثر، و فایل عکس سه در چهار پدیدآورنده اثر، به دبیرخانه ارسال شود. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی: فارس، گراش، بلوار سرداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، کد پستی ۷۴۴۱۷۱۷۸۹۳ بفرستند و یا به آدرس gologompak@gmail.com ایمیل کنند. شماره تماس جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر، ۰۹۰۳۳۹۰۶۸۱۱، ۰۷۱۵۲۴۴۶۶۰۹ و نمابر ۵۲۴۴۱۱۲۴ است.

گفتنی است که به نفرات اول مبلغ دو میلیون ریال به همراه لوح افتخار و تندیس جشنواره؛ نفرات دوم لوح تقدیر و هدیه سنتی؛ و به تمام هنرمندان راه‌یافته به نمایشگاه، گواهی شرکت در جشنواره اعطا خواهد شد.

 

دریافت فراخوان به همراه فرم شرکت در جشنواره به فرمت پی‌دی‌اف [1]

 

Jashnvareh Honarhaye Sonnati [2]