بستن

چه مردی در مسابقه سلامت برنده است؟

هفت‌برکه (گریشنا): یکم تا هفتم اسفندماه هفته ملی سلامت مردان نام‌گذاری شده، و امسال شعار این هفته «آیا در مسابقه سلامت برنده‌اید؟» انتخاب شده است. به همین مناسبت دانشکده علوم پزشکی گراش روزشمار برنامه‌های این هفته را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، مردان نیمی از جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند. به سبب ساختار متفاوت بدنی و هورمونی و شغلی با زنان، بعضی از بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی فقط در مردان دیده می‌شود و بعضی از مشکلات و بیماری‌ها با شیوع بیشتری نسبت به زنان در آنها وجود دارد. تاکید بر سلامت مردان به معنی فراموش کردن سلامت سایر اقشار جامعه نیست؛ بلکه تاکید بر مواردی است که این قشر از جامعه به دلیل روحیات خاص مردانه، سهل‌انگاری در مراجعات و پیگیری‌های مرتبط با سلامت و مواجهه بیشتر با برخی خطرات، باید آگاهی بیشتری در این موارد داشته باشند.

حوادث رانندگی، حوادث شغلی (عمدتا در صنایع)، آلودگی‌های زیست محیطی، تغییر الگوی تحرک افراد، مصرف سیگار، مواد مخدر، الکل و افزایش سن ازدواج جوانان، برخی از مخاطراتی است که مردان بیشتر از زنان با آن مواجه‌اند. به همین منظور هفته اول اسفند ماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان با هدف حساس‌سازی مردان نسبت به سلامت خود نام‌گذاری شده است. با توجه به اهمیت همه‌جانبه سلامت مردان، شعار سال جاری «آیا در مسابقه سلامت برنده‌اید؟» انتخاب شده است. در راستای پیشگیری از بیماری‌های جسمی، روانی و … با توجه به روزشمار ابلاغ‌شده از وزارت بهداشت، فعالیت‌هایی جهت اجرا در هفته مذکور در حوزه معاونت بهداشت  برنامه‌ریزی شده است.

روز یکشنبه یکم اسفندماه، شیوه زندگی سالم نام‌گذاری شده است. در این روز پکیج‌های آموزشی تهیه و در ادارات و ارگان‌های شهرستان توزیع شد.

دوشنبه دوم اسفندماه، پیشگیری از حوادث ترافیکی نام دارد. برپایی ایستگاه سلامت جهت اندازه‌گیری فشار خون،  قند خون، تن‌سنجی جهت کارکنان معاونت بهداشت و ارائه مشاوره‌های تغذیه‌ای از برنامه‌های این روز است.

برگزاری مراسم کوهپیمایی جهت پرسنل حوزه مقاومت بهداشت، همراه با برگزاری مسابقات دارت و چک کردن قند خون و صرف صبحانه، از برنامه‌های روز سه‌شنبه سوم اسفندماه است که با نام ارتقای سلامت روانی نام‌گذاری شده است.

چهارشنبه چهارم اسفند، روز  پیشگیری از حوادث قلبی است. در این روز قرار است کودکان پرسنل حوزه معاونت بهداشت در محل کار والدین حضور پیدا کنند و با همکاری یکدیگر مسابقه برگزار کنند.

روز جمعه ششم اسفندماه سلامت مردان و خانواده نام دارد و برای دانشجویان با همکاری دانشکده علوم پزشکی، مراسم کوهپیمایی به همراه مسابقه و اهدای جوایز برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری پیک‌نیک خانوادگی جهت داوطلبین سلامت به همراه برگزاری مسابقه و اهدای جوایز با همکاری گروه گسترش شبکه و جلب مشارکت مردمی؛ برگزاری مسابقات پیامکی با موضوع نکات ایمنی در رانندگی؛ انجام مراقبت دوره‌ای جهت مردان به طور گسترده؛ برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع کمک‌های اولیه جهت کارکنان معاونت بهداشت؛ برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس پسرانه و اهدای جوایز به نفرات برتر؛ برگزاری جلسه آموزشی با موضوع ترافیکی جهت گروه‌های خودیار با همکاری واحد آموزش سلامت؛ برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ایمنی در محیط کار جهت کارکنان شهرک صنعنی با برگزاری مسابقه و جوایز؛ برگزاری پیاده‌روی؛ برگزاری جلسات آموزشی، برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری مسابقات ورزشی و … در مراکز روستایی و خانه‌های بهداشت؛ از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته سلامت برگزار می‌شود.

photo_2017-02-19_10-24-02

 

 

4 نظر

  1. باسلام، همه ی برنامه ها برای پرسنل و کارمندان بهداشت است، در زمینه اپیدمی وبازیابی مردم سطح شهر چرا برنامه و اقدام صورت نگرفته است، حال اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده، ولی برنامه ای سراسری جهت غربال گری من که مشاهده نکردم، جز بر تن من نیست گذر راه بلا را///گویی که بلا را تن من رهگذر آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top